Darinka Bistrović, rijetka žena u hrvatskom STEM-u, koja 30 godina gradi uspjeh na krilima svoje poslovne znatiželje i marljivog rada

STEM područje mnogi niti ne znaju što obuhvaća, na što je fokusirano, te što mu je misija, no prema neumoljivim statistikama već godinama okuplja više (I to nekoliko puta) muškaraca nego žena. Riječ je o vrlo kreativnom i inovativnom poslovnom okružju i djelovanju (STEM – kratica nastala od engl.riječi  – SCIENCE (znanost), TECHNOLOGY (tehnologija), ENGINEERING (inženjerstvo), MATHEMATICS (prirodoslovlje), a područje je poduzetničkog angažmana i predanog rada ekonomistice i poduzetnice Darinke Bistrović, vlasnica tvrtke Didacta advance doo iz Čakovca. (http://www.didacta.hr/).

Sretna sam što IT, ali I STEM objedinjuju toliko različitih područja gdje može doći sva vaša inovativnost i kreativnost do izražaja, a upravo smo to ukomponirali od najranijih poduzetničkih dana u našu tvrtku. Osobno se, ali i poslovno volim realizirati u mnogim područjima i sadržajima, iako se u našoj tvrtki gdje smo pružili priliku i mladima i starima, ali I članovima naše šire obitelji da se zaposle, najviše angažiram na projektima i njihovoj provedbi kao i tržišnim komunikacijama – ističe marljiva poduzetnica Darinka Bistrović, rijetka žena stručnjakinja za STEM područje i vlasnica tvrtke Didacta advance iz Čakovca. 

S ponosom ističe da je njezina tvrtka, otvorena 1990 godine, bila među prvim informatičkim tvrtkama u tadašnjoj Jugoslaviji, a zatim i neovisnoj Hrvatskoj, u cijelosti u privatnom vlasništvu.

Svi izazovi i prilike u hrvatskom STEM području koje smo prošli kroz naš poduzetnički angažman do danas predstavlja u pravom smislu cjeloživotno učenje I  prilagodbu.Na tom putu bilo je zaista i uspjeha, poteškoća i raznih izazova, ali jako puno sreće zbog svega što smo iskusili – jasna je ova poduzetnica iz Čakovca koja je marljivo i vrijedno gradila i gradi brojne STEM I IT projekte svoje tvrtke na tržištu. A Didacta advance  je tvrtka. koja se bavi razvojem, proizvodnjom i distribucijom inovativnih rješenja za tehničku kulturu, edukativnu robotiku i STEM područja.  

Osim toga zastupnik smo poznate njemačke tvrtke FischerTechnik  Danas Didacta advance na bazi njihovog programa radi vlastite proizvode, a najdraže nam je uhvatiti se izazova gdje po mjeri I željama korisnika izradimo sklop ili proizvod  za potrebe edukacije ili npr.nekog klijentovog projekta. Također, Didacta advance po potrebi organizira edukativne radionice kako za učitelje, tako i za učenike – opisuje Darinka Bistrović.    

A upravo su obrazovne institucije danas najčešći klijent tvrtke Didacta advance tvrtke     .

Korisnici naših proizvoda i usluga su pedagoške institucije te zajednice od vrtića do fakulteta, razne udruge koje se bave STEM područjima, tvrtke i kreativni pojedinci. Naši su kupci također tvrtke koje se bave proizvodnjom i koje naše proizvode implementiraju u svoj proizvod, ili ga koriste u edukativne svrhe, a poslije ga podijele učenicima – pojašnjava međimurska poduzetnica.

Naglašava veliku važnost STEM područja, te potrebu da se zaokrene višegodišnja hrvatska gospodarska paradigma okrenutosti na turizam I osobnu potrošnju.  

Donoseći odluku da ćemo se baviti učilima za robotiku, vjerovali smo da  će u budućem razvoju  Hrvatske naglasak biti na proizvodnji. Mijenjale su se vlade, ministry obrazovanja i kada je jedna politika zamijenjena drugom, obrazovanje nije imalo svoju sljedivost . Uvijek se kretalo iznova, a najgore što se dogodilo je stalno zatiranje tehničke kulture na koju sada otpada tek jedan školski sat tjedno. Tehnička kultura nam je na neki način prvi pokazatelj talenata u osnovnoj školi. Tu smo, na neki način, kao društvo  propustili priliku za veću profesionalnu orijentaciju jer učenici sami moraju prepoznati svoje sklonosti u nečemu. Možda u tome razlog leži zbog čega Hrvatska danas nema veći interes za STEM područje kao u nekim drugim državama EU-a – ističe Bistrović prisjećajući se da je upravo iz svog privatnog života našla poticaj za poslovni i to upravo u STEM-u-

Već sam bila 10 godina u poduzetništvu kada je naš sin u sedmom razredu osnovne škole kroz odabir izvanškolskih aktivnosti odlučio da će se baviti robotikom – ostali smo zatečeni kako taj program nije bio u našim školama nego samo kao izvanškolska aktivnosti. U suradnji s njegovim nastavnikom započela je naša i školska priča oko robotike. Bio je to super okidač za novi posao koji se donekle naslanjao na naš prijašnji posao jer smo do tada bili u informatičkoj branši. Osim toga, poduzetnik u meni uvijek je spreman prepoznati priliku – jasna je vlasnica tvrtke Didacta advance koja je kratko vrijeme od ulaska u STEM područje zbog svojih poslovnih rezultata dobila I zastupstvo njemačke tvrtke FischerTechnik.

Uspjeh je bio neminovan jer je Darinka Bistrović imala iznimnu poslovnu znatiželju i prije svega radnu discipline, a njezino srednje ime definitivno je “neodustajanje” Sve se to pokazalo prijeko potrebnim da bi dulje od 30 godina uspješno vodili i očuvali svoje poduzetničke potencijale. 

Još kao mala često sam bila zaokupljena različitim razmišljanjima kako je moguće ovo ili ono – moj um je stalno nešto propitivao, zaključivao, obrađivao. Najdraže mi je bilo u kreativnim aktivnostima, sve ostalo bilo je dosadno ako nije posao kojega sam radila imao elemente za angažman moje kreativnosti – pojašnjava naša sugovornica te jednako tako kreativno i poručuje da hrvatsko obrazovanje treba omogućiti djeci više praktičnog rada, a donositelji odluka osigurati sredstva za opremanje kabineta, poglavito stalno ulagati u razvoj ljudskih potencijala jer konačno, netko sve aktivnosti mora i odraditi.

Potrebno nam je daljnje osposobljavanje učitelja i opremanje radionica s didaktičkim materijalom za poučavanje (učiti kako učiti) uz teorijske i praktične pristupe, motivirati učenike tako da aktivno sudjeluju u nastavi jer sada nas uče timskom rješavanju problema dok su pojedinačne na primjer, komunikacijske vještine, zanemarene. Te svakako smatram da na lokalnoj i na državnoj razini treba povezati tvrtke sa sličnom ponudom u smislu suradnje. Žalosno je – ali istinito, kada se gleda lokalna razina da se ide tražiti ponuđač radova izvan granica Lijepe naše a ne obrati se gospodarstveniku koji im je blizu i u neposrednom susjedstvu – smatra ova poduzetnica koja zorno uočava kako hrvatskom STEMu nedostaje žena, no ona je dokaz kako se I u tom području može učiniti sve kad se hoće. 

Vrtić je pravo mjesto gdje treba sijati informacije. Ne bi smjeli ostati na nivou zvončića i lončića. Također kada su u osnovnoškolskom obrazovanju iz redovnog programa izbacili neka područja npr.iz robotike i prebacili ih u izvanškolske aktivnosti, sigurno da su demotivirali učenike da potraže željene aktivnosti izvan škole i samo ako moraju. Tako smo si zapravo, kao društvo onemogućili da se npr. više djevojčica odluči za STEM. Nismo ih poticali, nismo ih prepoznavali..a nismo ni popularizirali STEM I IT zanimanja i u žena – komentira ova STEM stručnjakinja.

Komentira i kako hrvatske škole uvode informatizaciju, digitalizaciju, robotiku… no ipak zaostajemo pa i za nama susjednim države poput Slovenije ili Mađarske…

Mislim da se zadnjih godina I u kod nas ubrzano mijenjaju stvari .Vidimo kako raste START up zajednica posvećena obrazovanju, kako kreativni pojedinci mijenjaju društvo pa vjerujemo da će i donosioci odluka u strategiji obrazovanja prepoznati taj potencijal i implementirati u obrazovne programe i kurikulume. U kratkom vremenu ovisno o strategijama mi možemo postići relativno puno. Zato što smo godinama na nekom početku I to bi sada moglo samo rasti – zaključuje Darinka Bistrović iz Čakovca.  

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp