Korona kriza nas je poslovno iscrpila, ali mentalno moramo biti snažniji više nego ikada ranije da bi poduzetnički opstali

Uskoro ćemo bilježiti godinu dana kako je korona kriza “udarila” i na Hrvatsku, a na žalost pozitivan ishod još se ne nazire. Kriza nije samo potkopala i uvelike ugrozila naše zdravlje, ona je nagrizla i ljulja poduzetništvo, više od i jedne krize u modernoj ekonomiji.

No, najgore od svega “ljulja” i našu psihičku stabilnost pod udarima stalnih izazova, ali i neizvjesnosti. U takvim prilikama, financijska opstojnost našeg poduzetništva jako je važan čimbenik stabilnosti, no i naše mentalno zdravlje važan je kormilar po uzburkanom moru. To posebno zna i naša Loyalty članica Ivana Štulić, stručnjakinja za pozitivnu psihologiju, koju je usavršavala i magistrirala u Velikoj Britaniji. Danas učinkovito radi s tvrtkama i pojedincima na unapređenju poslovanja kao i osobnom razvoju. A posebice na svladavanju posljedica koje je korona kriza izazvala na naš profesionalni, ali i privatni život.

U svakoj krizi postoje određene djelatnosti koje su pogođene, kao i one kojima posao čak i poraste. Za onime čime se ja bavim, treninzima, coachingom i konzaltingom iz područja pozitivne psihologije mogu zahvalno reći da je čak i porasla potražnja. Morala sam se prilagoditi i sve prebaciti online, ali posla ima. Nije lako nositi se sa svime što nam se dogodilo, a i još uvijek traje pa pojedinci kao i tvrtke traže rješenja. Zahvalna sam što ovo područje kao znanstvena disciplina koja nas ima puno toga za naučiti o optimalnom funkcioniranju na individualnoj, organizacijskoj kao i društvenoj razini može ponuditi svoje trenutno itekako potrebne alate i pristup – opisuje poduzetnica Ivana Štulić ističući da su osnovna znanja iz područja psihologije potrebna svima, bez obzira na posao kojim se bavimo. Napose svima je korisno znati kako organizirati tim, postupati s klijentima, održati motivaciju, rješavati konflikte…

Pozitivna psihologija je tu osobito bogata saznanjima jer se sve te teme proučavaju već preko 40 godina. Mudrije je primijeniti ono za što se već provjereno zna da funkcionira nego samo učiti na vlastitim greškama koje su najčešće skupe, a ponekad i kobne. Radim s tvrtkama na raznim edukacijama u formi treninga, radionica i webinara, najviše na temu resilience – izgradnje otpornosti, održavanja optimizma, zatim kako primijeniti pozitivnu psihologiju kako bi očuvali wellbeing te na mindfulnessu kao pristupu za smanjenje stresa, a za neke klijente to kombiniram i s individualnim i grupnim coachingom. Također radim konzalting za firme koje žele razviti vlastite inicijative i strategije za wellbeing zaposlenika gdje sam posebno opremljena novim saznanjima jer upravo završavam Corporate well-being coaching program Kingstown Collega iz Irske. Za individualne klijente radim razne radionice osobnog razvoja, trenutno su najpopularniji Moć discipline – izgradnja dobrih navika i Što želim raditi u životu za one koji žele promjenu u karijeri, kao i coaching. Veliki dio fokusa za 2021. će biti nastavak promocije moje knjige koja je izašla 2020. – naslova Kako voljeti život, Pozitivna psihologija na Putu istine, radosti i ljubavi koja je naišla na odličan prijem publike, prva naklada je rasprodana u hipu, a nadam se da će ove godine biti moguće i održati promocije uživo po raznim gradovima. Spremila sam i posebnu radionicu istoimenog naslova Kako voljeti život kako bih prenijela alate pozitivne psihologije za dobar život koje spominjem i u knjizi – najavljuje naša Loyalty članica.

Ova trenerica pozitivne psihologije savjetuje da je ono što imamo u glavi najvažnije i zato se trebamo pobrinuti prvo za svoje mentalno stanje u ovim izazovnim korona vremenima.

Nama je svojstveno da se prilagođavamo i ne trošimo previše vremena i energije na očajavanje. Ako se ta energija usmjeri na traženje rješenja, sigurna sam da će ih i naći, a dobro je i tražiti pomoć. Ulažu li dovoljno poduzetnice i poduzetnici u svoja znanja i vještine da bi se mogli prilagoditi učinkovitom djelovanju u sadašnjem kriznom periodu te o čemu često predajete i na koncu pružate konzultantske usluge? Ulažu jer bez toga nema uspjeha, ali uvijek se može ulagati i više. Ponekad većinu vremena provedemo na npr. stručnim edukacijama, koje su naravno potrebne, no ova kriza nam pokazuje da moramo i ulagati u sebe i svoj osobni razvoj kako bismo krizu mogli iznijeti. Klijentima pomažem u razvoju strategije kako da to postignu – bilo osobno ili poslovno – podsjeća Ivana Štulić te savjetuje da bi poduzetnički opstali u ovim izazovnim vremenima iskoristimo sve svoje sposobnosti da pratimo zbivanja na tržištu, te uočavamo potrebe potrošača.

Ljude trenutno ne muče iste stvari kao pred dvije godine, trebamo im nuditi ono što im treba sada. Testirati svoje pristupe, i ako ne pale, prilagođavati opet. Svaka kriza je ujedno i prilika – da optimiziramo vlastito poslovanje, da neke stvari skratimo, ubrzamo, riješimo se suvišnog, pokrenemo poslovno model naglavačke ako treba, a ako u našoj branši “nema kruha” da se i prešaltamo što prije možemo tamo gdje ga ima. Jedno je sigurno, ne možemo nastaviti raditi identično kao i prije.2020 godina je u puno pogleda bila izazovna godina, puna preinaka i prilagodbi u poslovanju. Što se Vi morali promijeniti u svom poslovnom ponašanju? Kako ste se ponašali te kakve novitete u svom poslovanju ste “iznjedrili”? Da, ovo je sve jedna velika change management radionica za sve nas. Na početku prvog lockdowna i meni je bilo teško jer su gotovo svi dogovoreni angažmani bili otkazani i brinula sam se što će biti. Ali, onda sam brzo počela razmišljati, ok, a što sad mogu? Svi su online. Ok, ponudit ću edukacije online. Vrlo brzo sam se prilagodila i tijekom ožujka i travnja održala cijeli niz otvorenih edukacija na kojima je bilo preko stotinu ljudi. To mi se pokazalo kao dobar potez jer su mnogi od njih na kraju postali moji klijenti, što korporativni, što individualni. Sada sve radim online i funkcionira. Jednostavno treba ne odustati i stalno se prilagođavati – pojašnjava naša Loyalty članica koja 2021. godinu želi u prvom redu u svjetlu povratka u “normalu”, ali i prestanka ograničenja kretanja, kao i otvaranje sportskih klubova i teretana, jer nam treba fizička aktivnost da ostanemo zdravi i fizički i mentalno.

Kakvim riječima biste opisali svoju loyalty suradnju Centra poduzetnica i što Vas je nagnalo više godina za redom poklanjate svoje povjerenje našoj asocijaciji?

Ovdje sam našla svoju zajednicu, ljude koji slično razmišljaju. Poduzetnici su općenito ljudi koji ne troše vrijeme na kukanje, nego na stvaranje. S takvima se treba družiti I od njih se inspirirati. U centru sam našla podršku i drage ljude i ponosna sam što sam članica.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp