Internet je postao naša nova poduzetnička stvarnost i temeljni alat, medij i kanal za dolazak do kupaca

Htjeli mi to ili ne – i prije korone svijet je sve više postajao digitaliziran. Korona je to ubrzala nekoliko puta, a izostavimo li naše poduzetništvo iz online sfere, možemo reći da postajemo poslovno mrtvi i u off line razini.

Virtualna stvarnost postala je ne samo nova, nego i snažnija poslovna zbilja od realnost, jer uvjeti u kojima sada živimo i radimo, ne osiguravaju ni približno toliko učinkovitosti povezivanja, plasmana i promocije roba i usluga, pa na koncu i dolaska do naših kupaca.

Našoj višegodišnjoj Loyalty članici Maji Ilčić, vlasnici obrta Zlo i naopako, internet je temeljni alat, medij i kanal za poduzetništvo, ali i za promociju klijenata s kojima radi, za razvoj projekata u koje je uključena.

Svakodnevno smo svjedoci koliko online poslovanje postaje važan segment promocije, usudila bi se reći čak i važniji nego klasične offline metode. Danas postoje tako divni i pametni ljudi koji su svojim znanjem, trudom, iskustvom i kreativnošću stvorili mnogo lijepih i korisnih stvari, no nisu prepoznali važnost online marketinga koji je u startu povoljniji od klasičnog marketinga, te možda jedna savršena vešmašina koja se sama puni, prazni i pegla veš i stoji u nečijem podrumu, neotkrivena. Još jedna nedaća nam je pokazala kako je bitano biti nazočan na internetu – uzalud savršen proizvod koji govori sto jezika i kojeg svi žele, ali ga ne mogu kupiti jer nam novi lockdown ne dopušta plasirati proizvode na klasičan način. U ožujku ove godine nastala opća pomama za društvenim mrežama kako bi se uspjeli plasirati proizvodi bez većih gubitaka. Jedini mali problem je što samo postojanje na društvenim mrežama i internetu mora biti u kontinuitetu da bi rezultati bili zadovoljavajući, a ne da se danas otvori profil ili stranica na nekoj društvenoj mreži, a sutra se očekuje tisuću kupaca ispred dućana i kada se to ne dogodi onda društvene mreže i internet ne valjaju – upozorava odmah na početku stručnjakinja za online marketing Maja Ilčić.

Korona je ostavila traga na poslovanju gotovo svih poduzetnica i poduzetnika ove godine, no je li promijenila navike poslovanja – u smislu da je poslovanje u online sferama postalo prepoznato i prihvaćeno više nego prije korone, prvo je pitanje koje se nameće kada se gleda poslovni angažman Maje Ilčić.

Korona je ostavila trag, ali na žalost ostavit će još veći, moj primarni posao Influencer marketing je malo na čekanju jer su kampanje zaustavljene, čekaju se bolja vremena, smanjuje se budget za kampanje i dosta se primijeti pad prometa. Baš nas je korona naučila koliko je važno biti prisutan online i prezentirati svoje proizvode na ovaj način. Mnogi se upuštaju u online poslovanje i promociju, no na žalost zbog pada prometa uslijed posljedica pandemije, svaki novi trošak je još jedan ubod noža u pogrbljena leđa poduzetnika. Poduzetnici se snalaze na svakakve načine, pokušavaju sami voditi društvene mreže, angažiraju nećake od strinine ujne ili plaćaju agencije koje obećavaju brda i doline, a ne rade svoj posao kako treba. Sve te situacije se mogu primijetiti po izgledu i ozbiljnosti profila odnosno stranice ili pozicije na Google -u, no zbog neznanja (jer u redu je da ne znamo baš sve) dolazi do nezadovoljstva i propitkivanja koliko su ustvari društvene mreže pametna investicija. Osobno i sama razmišljam u više smjerova i realiziram se u više različitih projekata jer smo naučili da nije najpametnije čuvati jaja u jednoj košari i da ništa više nije sigurno – detektira naša Loyalty članica s dugogodišnjim iskustvom u online marketingu, posebice na društvenim mrežama.

Sasvim razumljivo i u poduzetničkom opusu Maje Iličić korona je unijela dosta promijena, a Novo normalno poslovanje zatražilo je i kreiranje kreativnih rješenja da dolazak do kupaca i klijenata.

Korona je i mene usmjerila na neke druge puteve, tako da uz influencer marketing ostvarujem suradnje s klijentima u vidu vođenje društvenih mreža, stvaranje sadržaja, promoviranje sadržaja kroz moje društvene mreže te financijsko savjetovanje što uključuje pripremne potrebne dokumentacije i realizacije projekata. Iskreno planova za 2021. godinu nemam, isto kao što nisam planirala ploviti u influencer marketingu, a ni ovu koronu nisam imala u planu. Plan mi je ostati zdrava i normalna, ali ne novo normalna, već pozitivna, nasmijana, sretna i pomoći kome god je potrebna pomoć – jasna je ova poduzetnica koja uvijek prši pozitivnom energijom i raspoloženje, te zrači poduzetničkim optimizmom ma što god da se oko nas događa.

Uvijek spremna na pomoć i akciju, poziva sve poduzetnice i poduzetnike da u svom poslovanju, koje je većinom oslonjeno na klasične alate, metode i kanale dolaska do kupaca, u ovim izazovnim vremenima nikako ne zaobilaze internet, koji je postao primarni način prodaje usluga i proizvoda. A što su mnogi klijenti Maje Ilčić već prepoznati i “ubrali vrhnje” u svom poslovanju zbog toga.

Ono što ću reći za sebe i svoje poduzetništvo definitivno jeste da mogu i znam prepoznati trendove, pratim ih i vučem beneficije iz tog prepoznavanja, od skoro ničega do nekih rezultata dolazim normalnim, poštenim i korektnim putem, izuzetno sam kreativna, mnogi vole moj humorističan način komunikacije, sarkastična sam po potrebi i nisam jako sramežljiva, volim se davati, čak i više nego je potrebno i ako ste netko tko se bavi proizvodnjom dobivate dodatnu vrijednost promocije proizvoda na mojim društvenim mrežama – opisuje naša Loyalty članica naglašavajući kako nije sigurno da smo završili s koronom u dogledno vrijeme, a što se osjeti diljem države u gotovo svakom segmentu javnih i gospodarskih aktivnosti.

Osobno mojih poslovnih aktivnosti trenutno ima, napomenula sam i da pružam financijsko savjetovanje, pa kako je velika potražnja za Covid kreditima; tu imam što raditi, također ostale aktivnosti su postojane, no osobno više se volim baviti kreativnim radom nego birokratskim pisanjem, no raditi se mora. Za sada je najvažnije da ostanemo prisebni i pozitivni (naravno ne na koronu) i da ne podliježemo utjecajima medija i ostalih koji nas sve žele zavaditi pa da oni vladaju kako im se hoće. Jako su teška vremena i mnogo ljudi će ostati bez posla, treba pokušati preorijentirati poslovanje s materijalima i resursima koje posjedujemo. Zabranili su rad kafićima, ok hajdemo kuhati vino, rakiju i đin za van i tako pokušamo osigurati novac za obrtna sredstva. Znam da će mnogi odmahnut rukom na ovu ideju, no sve je bolje od letargije i pada u depresiju – savjetuje vlasnica agencije Zlo i naopako.

Izazovno vrijeme je pred nama, bit će još teže, jer razina pada poduzetničkih aktivnosti iznimno je velika.

Najveći izazovi bez korone ili s koronom su objasniti ljudima, klijentima, poduzetnicima da dijete ujakove strine koji ima smartphone nije dovoljan za vođenje društvenih mreža i stvaranje google oglasa nije dovoljno da na svom Instagram stroyu pokaže nešto što njegovu publiku neće zanimati. Potrebno je naći adekvatnog influencera koji će prezentirati svojoj publici klijentov proizvod ili uslugu. Teško je objasniti ljudima da takve vrste usluga koštaju jer osim što velika većina poduzetnika ne razmišlja o izgledu fotografije, napisanom tekstu, misle da je to nekome pet minuta posla, ne razmišljajući koliko su se mnogi trudili naučiti i svoje iskustvo i znanje steći kroz godine rada, proučavanja i testiranja – ističe Maja Ilčić poručujići da je sada izvrsno vrijeme iskoristiti internet za sve ono što do sada nismo u svom poduzetničkom angažmanu, u prvom redu za pronalazak kupaca i klijenata, koji sigurno čekaju na nas, ako iskoristimo prave načine da dođemo do njih.

Kakvim riječima biste opisali svoju loyalty suradnju Centra poduzetnica i što Vas je nagnalo da iz godine u godinu poklanjate svoje povjerenje našoj asocijaciji?
Kroz cijeli razgovor mi se provlači jedna riječ koju ja osobno jako volim, a to je pozitiva, upravo je takva atmosfera u Centru poduzetnica i nikada nisam osjetila ni jedan krivi pogled u leđa, ni jedan čudan zvuk ili komentar. Zaista sve žene (i muškarci) koje sam upoznala u Centru poduzetnica zrače pozitivom, pomažu si međusobno i dijele svoja iskustva, koja ponekad i nisu bila najružičastija, a upravo to nam daje nadu da će biti dobro i da ne valja odustati. Također sve što sam trebala i tražila od svih vas u Centru poduzetnica, nesebično ste davali. Sama činjenica da imam uz sebe žene koje će uskočiti kada treba je neprocjenjiva, a i činjenica žena je ženi vuk je sve manje istaknuta.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp