Lockdown nije okolnost za očajavanje, već novi način za uspješno poduzetničko preživljavanje

Drugi val pandemije “udario” je po svima, ali financijski gledajući, poduzetništvo će opet ponijeti najveći teret. Još niti oporavljeni od proljetnog lockdowna, već smo u ovom drugom, a ako se ne suzbije korona, tko zna koliko ih još čekamo. I to s kakvim potencijalima za preživljavanje?

U poduzetničkim aktivnostima koncem ove godine prati nas rekordan pad potrošnje, nesanirane posljedice prvog lockdowna, uz puno strah i neizvjestnost, povlačenje novca s tržišta, te vrlo specifično za krize – veliki pesimizam i beznađe.

Kako uopće bilo što prodati u takvim uvjetima?
Kome uopće prodavati, kad je opći dojam da nitko ništa ne kupuje osim sterilizatora, gumenih rukavica i maski za lice?

Turska izreka kaže: kad si u blatu, ne miruj i ne očajavaj, nego budi aktivan i gledaj da iz blata čim prije izađeš! Tako je i s krizom – svako mirovanje, očajavanje i pesimizam, produbljuju krizu i pad poduzetničkih aktivnosti.

Dakle što nam je prvo činiti – predefinirati sve što znamo o svom poduzetništvu i prilagoditi ga Novo normalnim uvjetima poslovanja u okvirima pandemije.

Tu u prvom redu misimo na redefiniranje tržištne privlačnost našeg proizvoda / usluge, tržišne privlačnost nas samih koji smo okosnica naših poduzetničkih aktivnosti, tržišna privlačnost ambalaže / sadržaja u kojima pružamo naše usluge ili pak prodajemo naše proizvod te naravno ništa manje važno – uporaba i angažman tržišne komunikacijske i prodajnih aktivnosti u Novo normalnom.

Jako je važno pojačati angažiranost i vidljivost na internetu, ali i otkriti nove potrebe naših sadašnjih i budućih klijenata te iste pokušati udovoljiti kako bi pridobili njihovo povjerenje i potrošačku vjernost.

Jer i u ovim izazovnim vremenima cilj je jasan – prodati proizvod/uslugu & zadržati klijenta.

Poradite na prvom koraku vaše prodaje – (re)definirajte funkcije, karakteristike svojih proizvoda/ usluge i nastojte ih što više prilagoditi uvjetima na tržištu. Neka Vam svijetli primjer uvijek budu domaći ugostitelji koji su i unatoč zatvorenim vratima zbog lockdowna našli načina da iznova izađu pred svoje klijente.

Razmislite u ovim Novo normalnim uvjetima koje sve prednosti imaju za kupca vaši proizvodi i usluge, koje vrijednosti, koristi, isplativosti kupac dobiva kupovinom upravo kod vas i to “razglasite” na sva zvona.

Svojim proizvodima / uslugama osigurajte svom kupcu: povećanje prihoda, smanjenje troška, dajte mu cijenu kao povoljnu priliku koja donosi uštedu novca ili vremena, neka vaš proizvod ili usluga budu usmjereni da šire zadovoljstvo, daju kupcu posebnost ili imaju osobnu dobit. Živimo u vrijeme pandemije, stoga nije loše “ukomponirati” brigu za zdravlje, dati
sigurnost, pouzdanost, kvalitetu uz smanjenje rizika koje očekuje kupac u Novo normalnom vremenu.

Kako ne pokleknuti u ovom izazovnom vremenu?

Budite optimistični bez obzira na sve – nitko namrštenog lica i sumornog izraza ne prodaje uspješno. Kupac Vam mora vjerovati da možete zadovoljiti njegovu potrebu i u ovim izazovnim vremenima– ne lažite ako ne možete svom kupcu izaći na očekivani način u susret.

Slušajte / osluškujte potrebe kupca / tržište / aktualnosti i budite pristupačni / uslužni / otvoreni u svakom trenutku na suradju. Sada nije vrijeme da budete neaktivni, uspavani, nefleksibilni i da ne možete reagirati brzo i primjereno.

Pratite sve što se događa na tržištu i pravovremeno reagirajte i predvidite razvoj situacije, ne odustajte, ne brojite koliko ste puta čuli NE nego računajte koliko ćete dobiti DA za svoje usluge / proizvode. Pratite svoje kupce i pitajte ih s vremena na vrijeme o kupnji i njihovim namjerama suradnje s Vama.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp