Inovativnost u poduzetništvu – preduvjet preživljavanja u korona vremenu

Ako se itko u gospodarskoj krizi zna “dočekati” na noge onda su to poduzetnice i poduzetnici. U lošim poslovnim vremenima, upravo poduzetnički sektor stradava prvi, ali se i prvi oporavlja. Zašto – jer je preživljavanje srednje ime svake poduzetnice i poduzetnika.

Većina teorija koje su se zasnivale na velikim poduzetništvima kao nositeljima rasta i razvoja postupno se napuštaju jer su promjene na tržištu postale toliko brze da na njih može jedino uspješno odgovoriti malo ili mikro poduzetništvo. Velika poduzetništva transformiraju se u grupacije i mreže malih poduzetništva za zajedničkim razvojem, istraživanjem i marketingom. I tu leži prvi temelj inovativnosti za uspjeh u kriznim vremenima poput korone – brza prilagodljivost.

Okretanje na digitalno poslovanje, home office, smanjenje troškova, potraga za klijentima kroz nove kanale, prodaja kroz nove kanale – sve su to dokazi visoke inovativnosti kod poduzetnika da bi preživjeli.

Također cijeli je niz inovativnih koraka koje treba poduzeti (ako već niste) da bi se što bolje pripremili na korona jesen koja nam dolazi. No ističemo i kako u prvom redu treba u svakoj poduzetnici i poduzetniku uvijek bujati snaga za poticanjem i razvojem kreativnog razmišljanja. A ono podrazumijeva korištenja znanja i iskustva na novi način i to kroz sposobnost uočavanja sličnosti ili razlika u poduzetničkim aktivnostima, ali i mogućnost stvaranja novih veza između postojećih podataka koje imamo o tržištu.

Kreativno poduzetničko mišljenje nerijetko je suprostavljeno uobičajenoj logici i pravilima, izbjegava konvencije, zasnovano je na znatiželji, imaginaciji, nesputanosti, te često nosi efekt iznenađenja.

Jednom kada imamo razvijeno kreativno mišljenje, možemo kreativno i djelovati. Pa predlažemo:

AKTIVNOST STVARANJA NOVIH KUPACA

Ova aktivnost podrazumjeva ponudu novih proizvoda i usluga i prodajno promotivne modele za pridobivanje većeg broja novih kupaca u uvjetima poštivanja epidemioloških mjera i stanja oko pandemije. Naš odgovor kojega biste trebali koristiti za ovu aktivnost nalazi se OVDJE

AKTIVNOST AGRESIVNOG DJELOVANJA NA TRŽIŠTE

Ova aktivnost podrazumijeva izradu promotivnih on line i off line kampanja kontinuirano – dakle dobar dio raspoloživog novca treba uložiti u promociju, a ne štedjeti na njoj. Jer kad su dobar vremena kupci će biti dobro informirani o vašim proizvodima i uslugama pa promocija nije toliko nužna, no promociju treba planirati i provoditi upravo kada je u lošim vremenima kupac vrlo oprezan, slabo troši i želi znati točno na što potrošiti.

AKTIVNOST BRZE IMITACIJE PROIZVODA ILI USLUGA

Ova aktivnost traži stalno i kvalitetno praćenje rada konkurencije i “ispucavanje” na tržište proizvoda ili usluga poboljšanih ili sličnih koje na tržištu već imaju vaši konkurenti.

AKTIVNOST VISOKE KVALITETE

Ova aktivnost podrazumijeva pozicioniranje proizvoda i usluga prema visokoj kvaliteti uz posebno određenu politiku cijena. Ne kaže se bez razloga “nisam tako bogat da kupujem jeftine stvari!” – pa je razumljivo i da će u krizi kupci tražiti kvalitetu, prije nego nisku cijenu, svjesni da jeftina stvar ili usluga i te kako mogu poslije donijeti neželjenu glavobolju zbog niske kvalitete i srušenih očekivanja.

AKTIVNOST NISKIH CIJENA

Ova aktivnost podrazumijeva tržišni nastup s politikom velike količine proizvoda s niskim cijenama za proizvode i usluge. Masovnija proizvodnja i plasman, uz nisku cijenu trebali bi donijeti i zadovoljavajući broj kupaca niže platežne moći, ali u masovnijem odazivu.

AKTIVNOST BRZOG UVOĐENJA NOVIH PROIZVODA

Ova aktivnost posebice traži inovativnost, kreativnost i brzo djelovanje kao i kvalitetno planiranje – kako bi se iz vašeg poduzetničkog opusa svake godine, a posebice u kriznim vremenima plasirao na tržište veći broj novih proizvoda ili usluga. Za svaki proizvod i uslugu nužno je osim kreativnosti u stvaranju, planiranje i provedba i marketinška kampanja.

Da bi se to dogodilo trebamo u svom poduzetničkom djelovanju njegovati pri kreiranju novih proizvoda i usluga originalnost, relevantnost za problem koji može pomoći kupcu u rješavanju te izvedivost i korisnost naših proizvoda i usluga za kupca.


Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp