Koliko istinski znate koristiti društvene mreže za svoje poduzetništvo da dobijete uspješan visibility, a ne „iskakanje iz paštete“?

Razni oblici društvenih mreža, bez kojih ne bi mnogi mogli danas zamisliti svoj digitalni, ali i stvarni život, počeli su svoj razvoj još koncem šezdesetih i početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Ubrzani razvoj društvenih mreža posebice se “rasplamsao” sa sve raširenijom komercijalnom upotrebom interneta. Posebice početkom 2000-ih godina te s entuzijazmom studenata jednog američkog sveučilišta koji su uspjeli producirati danas svima znani Facebook društvenu mrežu, koja je među mnogima, uspjela polučiti uspjeh svjetskih razmjera u iznimno kratkom roku od nastanka.

Kada je Mark Zukerberg, tada s kolegama, programirao Facebook glavna ideja ovog mrežnog povezivanja bila je saznati status studentica i ponuditi informaciju o svom statusu drugima o tome jesu li single ili zauzeti.

Kolegice i kolege na sveučilištu jako su dobro prihvatili ovu mrežu i tako se krenula širiti, daleko samo od ljubavnog statusa kako je bila prvotno zamišljena. Danas je to najrasprostranenija i najkorištenija društven mreža na svijetu, s kojom mnogi započinju i završavaju svoj poslovni i privatni dan.

No, u kontekstu poslovanja ova društvena mreža (između ostalih koje se nude na digitalnom globalnom i lokalnom tržištu) itekako se razvila kao mjesto dijeljenja informacija, te i kao mjesto samo – prezentacije. Stručnjaci, čije profesije nastaju na tržištu kroz novo kreirana radna mjesta za društvene mreže – takozvani community manageri, kreiraju komunikacijske planove, savjetuju među prvim digitalnim aktivnostima svojim klijentima da paze na učestalost objava na društvenim mrežama. Više od tri objave tjedno često zamara tržište, optimalne bi bile dvije objave tjedno na društvenim profilima. Razlog tome je što se želi biti prisutan, ali ne i prenametljiv. Prenametljivost stvara kontra efekte.
Svakako metodom opservacije možemo primijetiti da kada govorimo konkretno u Facebooku-u ne postoje profili gdje strogo odvajamo sadržaje privatnog i poslovnog karaktera (kao kod LinkedIn-a), stoga je to mješavina privatnog, poslovnog i svih dodatnih sadržaja medija i ostalih profila koje smo odlučili pratiti.
Ono o čemu često svjedočimo je pojava „iskakanja iz paštete“ koja često može donijeti više štete nego koristi, a posebice kroz dijeljenje privatnih trenutaka u mreži poslovnih kontakata.

Tako je sociološki zabilježeno da se te granice pomiču u najnevjerojatnijim smjerovima u smislu dijeljenja fotografija sa sprovoda, netom nakon rođenja dijeteta, pa čak i nakon intimnih odnosa, selfiiji divljenja vlastitoj ljepoti iz svih kuteva koje kamera može obuhvatiti, pa do predstavljanja života koji u realnosti ne postoji.


Poslovna zajednicno, mudro upravljajte ovim alatom, jer svega čega je praviše – šteti.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp