Znate li koji su trenutačno najučinkovitiji alati za prodaju poduzetničkih usluga i proizvoda?

Pandemija korona virusa ubrazala je ono što je bilo neminovno na globalnom, ali i lokalnom tržištu – dovela je trajne promjene našeg poimanja rada, odnosa prema životu, ali prije svega konzumaciji dobara, kao i načinu na koji dolazimo do njih.

Te dokazala kako je, ma koliko mi to pokušali zamijeniti nekim drugim kanalima, prodaju nemoguće graditi bez izravnog društvenog kontakta. Prije svega jer još uvijek kreativni poduzetnički prodajni procesi traže potencijalne kupce u off line svijetu. Također veliki dio kupaca sertnje i starije generacije nisu tako vični “kupovini iz naslonjača” čime izravan prodajni kontakt dobiva još više na važnosti.
Takozvani networking spasonosno je rješenje za prodaju bio i prije korone, a posebice sada. S druge strane uz obavezni networking kao najjače prodajno oružje u off line modu poslovanja, digitalizacija je ono što donosi uspjeha u on line prodaji naših poduzetničkih usluga i proizvoda.

PROČITAJTE VIŠE Želite li učinkovitu prodaju kroz networking i digitalizaciju postanite Loyalty članica ili član Centra poduzetnica?

Već godinama traje poduzenička tranzicija iz fizičkog prema digitalnom svijetu pomognuta brojnim tehnološkim rješenjima, ali je samo naša inercija bila smetnja bržoj implementaciji. Epidemija je ubrzala promjenu navika, te u prvom redu preustroja prodajnih kanala i to dvije najvažnije prirode: u off line svijetu – kroz networking, te u on line svijetu – kroz digitalizaciju.

Novi trend kojega u svojim poslovnim aktivnostima trebamo pratiti jeste onaj koji donosi pomak od globalizacije prema lokalizaciji. Nepobitna je činjenica da će organizacija većine prodaje proizvoda i usluga kroz narednih 20 godina biti vođena digitalizacijom i robotizacijom, no više potrošačka paradigma neće imati status “materijalističke religije”.

Posjedovanje stvari ili gomilanje što više stvari potrošački orijentirani ljudski rod više ne čini sretnima kako je to sve do pandemije korone većina ljudi mislila. Barem ne u razvijenim ekonomijama. Tomu u prilog govore i sva ozbiljnija istraživanja indeksa sreće, u kojima ljudi sve više traže duhovna, a ne materijalna utočišta. Također sve sviše indikatora upućuje na pad potrošnje i vrlo slabi povratak na njezine gotovo histerične razine iz vremena prije korone.

Određene studije ističu da bi već od 2030. godine s 250 dolara i u razvijenim zemljama ljudi mogli zadovoljiti sve svoje osnovne potrebe od energije, prijevoza, hrane, čiste vode, 50 kvadrata stambene površine po osobi, komunikacija, čak i obrazovanja. Znači, stanoviti pad potrošnje koji će zaustaviti ili ograničiti potrebu stjecanja materijalnih dobara kako je to do sada bilo, već je nastupio.

U navedenim okolnostima pandemija korone iznjedrila je jasan pravac i uporabu alata za prodaju – u stvarnom svijetu oslonite se (uz poštivanje epidemioloških mjera) na networking gdje god je moguće, a u online svijetu usmjerite se (ako još niste) na digitalizaciju i sve njezine kanale.

Pad potrošnje je već osjetan i na hrvatskom tržištu, stoga preispitajte politiku svojih cijena i kvalitete ponude, kako bi sve siromašnijem domaćem kupcu i sve bogatijoj ponudi na tržištu, doskočili sa svojom poduzetničkom prodajom usluga ili proizvoda.

Gledajući na “globalno selo” orjentirajte se na lokalno i mislite lokalno, jer je pandemija uvelike vratila vjeru u domaće potencijale, proizvode i usluge u odnosu na donedavni, sveprisutni uvoz, što svakako također treba iskoristiti.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp