Kako se pripremiti za jesen i preživljavanje koje će nam svima zbog posljedica korone – trebati?

Premda je ljeto uglavnom i vrijeme kada ne razmišljamo puno o onome što dolazi na jesen, više nego ikada vrijeme godišnjih odmora opterećeno je upravo onim – što nam brzo dolazi. Korona kriza zbila je poduzetničke redove u namjeri preživljavanja, ali kruta je istina – da veliki dio poduzetnika neće preživjeti. Vrata većeg broja obrta i trgovačkih društava u sektoru hrvatskog malog i srednjeg poduzetništva već su dulje vrijeme zatvorena, a prvi jači udar na preživljavanje očekuje se upravo na jesen.

Trenutna pandemija dramatično i možda najviše od svih, u ekonomskom krajobrazu, utječe na mala poduzeća i poduzetnike. Prema nedavnom izvješću mjerodavnih institucija u SAD-u, gotovo 30 milijuna američkih malih poduzeća moglo bi biti prisilno zatvoreno u narednih nekoliko mjeseci zbog posljedica korone. Međutim, vječni optimisti vjeruju da će ekonomska kriza potaknuti val inovacija i tržišno otpornije startapove.

Što napraviti s našim poslovnim aktivnostima sada kada više nego ikada trebaju sačuvati financijski imunitet i ublažiti posljedice financijskog šoka zbog pada potražnje za našim proizvodima i uslugama?

U prvom redu izuzetno je bitno (a kada nije) već sada pripremiti svoje klijente na način da ostanu vjerni vašim proizvodima i / ili uslugama, osigurati njihovu lojalnost i povjerenje. Osipanje kupaca je prvi znak urušavanja poslovanja, a to već sada morate prevenirati, ne čekajući vruću jesen i vrijeme kada svi počnu stezati još jače remen.

COVID-19 je preokrenuo mnoga ponašanja potrošača i poslovne modele u kratkom roku, ali inicirao i naše promišljanje o dugoročnim ekonomskim promjenama. Mnoge od ovih dugoročnih promjena doći će u obliku digitalnog preusmjeravanja poslovanja, uštedi troškova u poslovnim modelima, već također zahtijevaju potpuno nove poslovne modele kako bi najbolje poslužili uslijedilom novom novom normalu.

Čudesna stvar tehnologije je što nam omogućuje da radimo više s manje. Također nam omogućava da radimo više u onome u čemu smo dobri, a automatiziramo i / ili outsourcingom ostalog. Budući da je COVID-19 dokazao prednosti rada od kuće ili rada s različitih lokacija osim u klasičnom uredu, prirodno će ubrzati naš razvoj prema ekonomiji temeljenoj na znanju i vještinama. U ovom modelu poduzetnici mogu pristupiti više vanjske stručnosti brže nego ikad prije, pa čak i na zahtjev.

Više od 70% start-up tvrtki moralo je raskinuti ugovore sa svojim zaposlenima s punim radnim vremenom od početka pandemije COVID-19, a kako bi obuzdali troškove u nastaloj situaciji.

Prilagodljivost je srednje ime svakog poduzetnika u potrazi za uspjehom – a upravo je to odlika koju morate imati već sada da bi preživjeli izazovnu jesen koja nam dolazi. Mnoga poduzetnička poduzeća su se okrenula inovativnosti za vrijeme korone kako bi zadovoljila nove potrebe za robom ili uslugama proisteklim iz krize. Dakle pronalazak novih proizvoda i usluga koje tržište sada traži – ključni je odgovor prilagodbe.

Način na koji poslovni modeli i pristupi utječu na pandemiju imat će utjecaj na poduzetništvo shvaćeno kao izbor posla u budućnosti. Na nama je da postavimo unutar našeg poduzetničkog projekta nova pravila i norme kako bi pokušali ponovno uspostaviti povjerenje kupaca, tržišta, klijenata i pružiti kroz njihovu potrošnju naših proizvoda i usluga, našu šansu za opstanak.

Budite aktivni, ne zavlačite se u čahure i ne povlačite se u mišje rupe. Izolacija koju zahtjeva korona kada ste bolesni, ne vrijedi i za vaše poduzetništvo u vrijeme i nakon korone. Upravo suprotno – koristite sve dostupne alate, sadržaje i networking da budete aktivni, poduzetnički “živi” te da obavezno budete među svojim potencijalnim i sadašnjim kupcima. Samo tako će kupci / klijenti znati da niste “otpisani” nego i te kako spremni za svladavanje izazova tržišta, ma što da donosi jesen pred nama.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp