Poslovna edukatorica Asja Lajtman Bosilj: Novije generacije uče i razvijaju se digitalno – poduzetništvo treba tome i prilagoditi!

Majka, supruga, kći, poslovna edukatorica te na kraju mikropoduzetnica – ukratko opisuje sebe odmah u početku naša Loyalty članica iz Varaždina Asja Lajtman Bosilj (47), koja je, naglašava, rođena u Čakovcu, ali živi i radi u Varaždinu. Danas je direktorica tvrtke Avus d.o.o., koja povezuje svojim djelovanjem te imenom sadržajnu obiteljsku poduzetničku tradiciju Asje Lajtman Bosilj.

Moj djed bio je dugogodišnji obrtnik tako da sam uz poduzetništvo odrasla. Djed je imao više od 70 godina radnog iskustva i 86 godina života kad se umirovio. U školovanju je pomogao svim svojim unucima, tako i meni. Kad je 2008. godine umro, moja je želja bila učiniti nešto kao uspomenu na njega. Tako sam 15 dana nakon njegove smrti osnovala malu tvrtku i nazvala je Avus što na latinskom znači djed. Budući da sam u korporacijama u kojima sam radila pronašla najviše osobnog smisla u održavanju edukacija, razvoju zaposlenika i suradnji s ljudima, odlučila sam se time baviti te tako pomoći mnogim zaposlenicima i tvrtkama u boljoj komunikaciji, kvalitetnijem korištenju vremena, jednostavnijem prihvaćanju promjena – opisuje ovaj lijepi poduzetnički spomen na svog djeda naša Loyalty članica koja u svojoj tvrtki Avus d.o.o. danas najviše nudi usluge vezane za održavanje poslovnih edukacija zaposlenicima. Kako naglašava ova diplomirana ekonomistica riječ je najviše o ponudi edukacija iz područja razvoja soft skillsa – vještina komunikacije, prezentacije, organizacije, prodaje i pregovaranja.

Osim samog održavanja edukacija, tvrtka se bavi i poslovnim savjetovanjem na području razvoja ljudskih resursa i prodaje. Upravo u tom području smo, u suradnji s izuzetno stručnim mladim informatičarima, razvili dvije poslovne aplikacije: HR sustav učinka koja pomaže tvrtkama u objektivnijem postavljanju ciljeva i nagrađivanju te Prodajni kompas koja pomaže u upravljanju i planiranju prodaje, a ujedno se koristi i kao CRM. Obje aplikacije su vrlo jednostavne za korištenje, prilagođene i malim poduzetnicima te pristupačne cijenom. Prije nekoliko godina certificirala sam se kao savjetnik u provođenju NBITM znanstvenog alata za ispitivanje preferencija u razmišljanju koji je izuzetno koristan u organizacijskom okruženju, ali i kod mladih ljudi prilikom odabira srednje škole ili fakulteta. Kroz taj alat proširena je ponuda naših usluga i na učenike i studente. Veseli me čuti povratne informacije mladih ljudi koji su se odlučiti ispuniti taj upitnik i dobiti uvid čime se mogu baviti te tako postići više uz istovremeno zadovoljstvo. Nekako me kao majku maturantice ta priča trenutno i najviše inspirira – ističe Asja Lajtman Bosilj koja je prisjeća se, nakon diplome na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, dobila voditeljsku poziciju i odlučila proširiti znanja i vještine s područja leadershipa, pa je završila i znanstveni poslijediplomski studij iz managementa.

Stečena znanja primjenjivala sam i ispitivala u svakodnevnom radu s članovima tima. Moram reći da su timovi koje sam vodila, prije nego sam postala poduzetnica, bili sastavljeni od vrijednih i motiviranih zaposlenika pa je bilo zadovoljstvo primjenjivati u praksi stečena iskustva i pratiti rezultate. Da bi se mogla baviti učenjem odraslih završavam i certificirani program trenerstva poslovnih edukacija verificiran od Ministarstva obrazovanja. Naravno, obrazovanje tu ne staje, osobito ukoliko se bavite podučavanjem. Slijedi Akademija iz područja ljudskih resursa, Master in Mind (program prepoznavanja laži i obmana), učenje i licenciranje na području ispitivanja preferencija pri razmišljanju kroz NBITM (znanstveno utemeljen upitnik), i tako dalje dok živimo – približava svoju obrazovnu zaleđinu ova poduzetnica koja danas mnogima pruža mnoga znanja i vještine kroz edukacije koje provodi.

Mnoge su poduzetnice usmjerile svoj poduzetnički angažman u pravcu pružanja usluga edukacija. No, na tržištu nikad dovoljno znanja i kvalitetnih predavača koji ih mogu prenijeti. Toga je dobro svjesna i poduzetnica Asja Lajtman Bosilj, koju klijenti sve više traže i angažiraju.

Na suradnju sa svojim klijentima uvijek gledam dugoročno. Volim saznati mnogo informacija o poslovanju tvrtke i samim zaposlenicima prije nego započnem pripremu edukacija. Samoj pripremi uvijek pristupam vrlo odgovorno i nastojim maksimalno prilagoditi sadržaj specifičnostima klijenta. Ulažem zaista mnogo vremena u pripremu samih materijala, ali i izvođenja. Znam da često to uloženo vrijeme prođe nezapaženo, ali osjećaj da ste ga posvetili i da ste dali sve od sebe, kako bi nekih 5-6 sati edukacije bilo što učinkovitije, uvijek me ponovno ispunjava zadovoljstvom. Vjerujem da to tvrtke i prepoznaju. Velika je inspiracija dobiti pozitivne povratne informacije sudionika i tvrtki koje trenera dodatno potiču da idući puta bude još bolji. Također, ove prije spomenute aplikacije nastale su kao odgovor na utvrđene potrebe klijenata i izazova s kojima se susreću u svakodnevnom poslovanju – jasna je naša Loyalty članica te dodaje kako joj je u početku poslovanja bilo problem osvijestiti poslodavce o potrebama razvoja zaposlenika i dobrobiti poslovnih edukacija.

Danas gotovo sve uspješne tvrtke prepoznaju da su zaposlenici ti koji čine razliku i da je vrijeme (i sredstva) uloženo u njihovo učenje, razvoj i podršku najbolje uloženo vrijeme – napominje uz iznošenje mišljenja da je u djelatnosti kojom se bavi iznimno važno poznavanje vlastitih usluga, neprekidno učenje, usavršavanje i praćenje najnovijih trendova.

Uz to treba biti odgovoran, uporan, iskazati iskreni interes i, po meni najvažnije, veliku empatiju. U konačnici „bavim“ se ljudima. I iako su ljudi različiti po interesima, željama, motivima i ambicijama, svi imaju potrebu biti saslušani i dobiti razumijevanje. Moja „prodaja“ se tako najviše dogodi iz povjerenja kojeg nastojim njegovati i uvijek pažljivo čuvati – savjetuje ova poslovna edukatorica koja je također prošla izazovno razdoblje tijekom korone, uz puno planova i aktivnosti nakon nje.

Kako je moja djelatnost usko vezana uz okupljanje ljudi, za vrijeme korone nisam bila u mogućnosti raditi uživo. Iako sam se čula i bila u kontaktu s klijentima, ipak je bilo još dosta slobodnog vremena. To sam vrijeme iskoristila za vlastiti razvoj, edukacije kojima sam sama prisustvovala, razvoju novih proizvoda i usluga prilagođenih digitalnom dobu. Mislim da svi, ne samo poduzetnici, trebamo više razmišljati o načinu na koji se prilagođavamo. Kako da smanjimo fizički i emotivni otpor prema onome što dolazi i kako da to što prije prihvatimo. Razdoblje korone donijelo nam je neprilike, ali i određene prednosti. Dobili smo mogućnost preispitati sebe, svoje poslovanje, potrebe, očekivanja i presložiti se – poručuje Asja Lajtman Bosilj koja priprema svoje poslovanje za “Novo normalno” i naravno sve ono što nas očekuje i na jesen u svjetlu brojnih nepoznanica oko korona virusa.

Mnogo je sad različitih teorija kakva nas budućnost očekuje. Nadam se nekoj od onih pozitivnih. Mislim da je potrebno i dalje raditi ono u čemu smo najbolji, iskreno se posvetiti svojim klijentima, pomoći i njima u ovom post korona periodu, ali i dobro osluškivati te biti spreman brzo se prilagoditi. Najviše volim edukacije raditi uživo, kad se sudionici upuste u diskusiju, kad cijeli razvojni dan dobije smisao, kad se na licima sudionika može vidjeti reakcija. No isto tako sam svjesna da novije generacije uče i razvijaju se digitalno i da se tome treba prilagoditi – zaključuje naša Loyalty članica iz Varaždina.

Kakvim riječima biste opisali suradnju s Centrom poduzetnica? Zbog čega ste postali Loyalty članicom Centra poduzetnica?

Prije nekoliko dana dobila sam poruku od direktorice Centra poduzetnica Sanele Dropulić kako sam članica ove asocijacije već tri godine. Kako vrijeme brzo prolazi. Mislim da je jako korisno biti članom tako velikih asocijacija, osobito kad ste sami u poduzetništvu. Mnogo je informacija u današnje doba i treba moći ostati u toku sve te silne informacije preraditi i pročistiti. Upravo tu vidim snagu povezivanja i dijeljenja te podrške. Lakše je kad smo zajedno – ističe vlasnica tvrtke Avus d.o.o. Asja Lajtman Bosilj, naša Loyalty članica iz Varaždina.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp