Više od 1000 biljnih vrsta otoka Malog Lošinja inspiracija su za poduzetništvo naše Loyalty članice Mirte Lozančić

Koliko su poduzetnice svestrane i “multitasking” orijentirane najbolje govori primjer naše Loyalty članice Mirte Lozančić (52) s Malog Lošinja. Ova diplomirana ekonomistica u redovito radno vrijeme zaposlena je na poslovima voditelja odjela za turizam, gospodarstvo i poljoprivredu Grada Mali Lošinj, a u slobodno vrijeme je – poduzetnica. I to već sedam godina, inspirirana predivnom prirodom Malog Lošinja, koji joj je postao drugi dom nakon udaje i preseljenja iz rodnog Slavonskog Broda.

Na poduzetništvo sam se odlučila u trenutku kada se moj dotadašnji hobi, a to je bila izrada krema i ostalih proizvoda za njegu kože, razvio do te mjere da je zavladao popriličan interes za mojim proizvodima i da sam imala odlične povratne informacije o zadovoljstvu proizvodima. Tada sam shvatila da bi ovaj zanimljivi hobi mogao postati ozbiljan posao. Osnovna djelatnost moje tvrtke je proizvodnja prirodnih proizvoda za njegu kože i kose, tj. preparativne kozmetike. Otok Lošinj, na kojem živim, poznat je po svojoj prekrasnoj prirodi i više od 1000 biljnih vrsta i upravo su mirisi i bogatstvo ljekovitog bilja ovog osebujnog otočnog arhipelaga bili moje nadahnuće za izradu prvih kremica i pokretanje proizvodnje kozmetike – prisjeća se Mirta Lozančić svojih poduzetničkih početaka, koji su se bazirali na tri registrirana 3 proizvoda.

Danas njezina tvrtka Mirta u svom dijapazonu ima više od 50 proizvoda, razvrstanih u nekoliko kolekcija: basic, profesionalnu (za kozmetičke salone), ekskluzivnu (Apoxyomenos) i liniju poklon-paketa Scents of Lošinj.

 

Osim same proizvodnje kozmetičkih proizvoda i njihove prodaje putem vlastitog web-shopa i u ljekarnama, trgovinama i suvenirnicama diljem Hrvatske, nudimo i usluge proizvodnje iz usluge, odnosno kreiranja vlastitih brendova po narudžbi. Nadalje, nudimo izradu poslovnih i privatnih poklon-paketa po željama klijenta – pojašnjava naša Loyalty članica Mirta Lozančić svjesna da je danas na tržištu Hrvatske sve više proizvođača domaće prirodne kozmetike.

Drago mi je zbog toga jer ljudi sve više postaju svjesni važnosti korištenja proizvoda koji ne sadrže parabene, konzervanse, sulfate i dr. štetne kemikalije. Sve više se okreću zdravoj prehrani, ali isto tako i „zdravoj“ kozmetici jer su to proizvodi koje koristimo svakodnevno, neke od njih i više puta dnevno i zato nije svejedno što nanosimo na kožu. Svaki od proizvođača je poseban po nečemu, a posebnost moje tvrtke je korištenje isključivo prirodnih biljnih i eteričnih ulja, sušenog bilja, prirodnog pčelinjeg voska, macerata i hidrolata. Autohtonost mi je jako važna stoga u proizvodnji maksimalno koristim sirovine koje nabavljam od lokalnih proizvođača, a one koje ne mogu pronaći na otoku su 100% hrvatskog porijekla. Također je i ambalaža koju koristim isključivo eko i smart certificirana ambalaža. Proizvodnja se odvija u malim serijama tako da su proizvodi uvijek svježi i mirisni – ističe prednosti svoje kozmetike poduzetnica s Malog Lošinja koja za svoju poduzetničku ideju i sadržaje dobiva komplimente sa svih strana Hrvatske, ali i svijeta. Posebice za koncept proizvodnje, te kvalitetu proizvoda. Sasvim razumljivo jer kupci žele nešto autohtono i inovativno.

Vrlo često mi kupci kažu da moji proizvodi mirišu na Lošinj. To mi je najveća pohvala i motiv za daljnji rad. Veći problem od osviještenosti je relativno niska kupovna moć prosječnog Hrvata, odnosno Hrvatice pa se zbog toga ljudi malo teže odlučuju na kupovinu prirodnih kozmetičkih proizvoda koji su nužno nešto skuplji od komercijalnih. Razlog višoj cijeni prirodnih proizvoda je viša cijena sirovina koje se koriste u ovakvoj proizvodnji. Osim toga, proizvodnja malih serija je daleko skuplja od proizvodnje u velikim serijama – ističe Mirta Lozančić čije proizvode najčešće kupuju žene (preko 80%), u rasponu godina od 24 – 44.

U sedam godina poduzetništva, Mirta Lozančić iskusila je mnoge “nevere” realnog tržišta, no nije odustala. Jer, kako ističe, odustajanje je posljednje u njezinom poslovnom riječniku.

Kao najveću prepreku s kojima sam se susretala istaknula bih vrlo kompliciranu papirologiju s kojom se susreće svaki hrvatski poduzetnik i složen zakonodavni sustav u RH pa tako nekoliko propisa regulira određeni segment poslovanja. “Zahvaljujući” tome vrlo često kao poduzetnik ovisite o slobodnom tumačenju pojedinog propisa od strane službenika. Nadalje, veliki problem u RH je antipoduzetnička klima koja je, vjerojatno, “naslijeđe” bivšeg sistema u kojemu smo živjeli i sigurno će biti potrebna smjena nekoliko generacija kako bi se promijenio sklop u mnogim glavama – kritički promišlja ova poduzetnica ističući da joj je najveći poticaj za uspjeh u poslu bila potpora osoba koje su vjerovale u nju i u ono što radi.

Te osobe su mi davale, prvenstveno, moralnu potporu bez koje se vjerojatno ne bih ni bavila ovim poslom. Ali isto tako, i konkretnu potporu u smislu stvaranja poslovnih kontakata. Posebice jer je za mene poduzetništvo glavni gospodarski pokretač i temelj gospodarstva svake “pametne” države. Nažalost, mislim da to kod nas još uvijek ne shvaćamo jer se u mnogočemu država odnosi maćehinski prema poduzetnicima. Još uvijek se na poduzetnike gleda negativno, kao na one koji zarađuju veliki novac i koje treba opteretiti velikim davanjima. A imamo potencijala, to je sigurno.

Veseli me što vidim oko sebe puno kreativnih, poduzetnih ljudi, punih ideja koji bi se sigurno odvažili pokrenuti nekakav svoj posao kada bi poduzetnička klima bila malo bolja. Svakako bi poduzetništvo trebalo rasteretiti od različitih nepotrebnih davanja, smanjiti doprinose, porez na dohodak i na dobit, Osim toga, pravna država bi trebala bolje funkcionirati jer trenutačno je situacija takva da postoji nesigurnost i nemoć u slučaju nemogućnosti naplate. Smatram da za sve to ima prostora, prvenstveno u golemom državnom aparatu kojega svakako treba smanjiti – jasna je naša Loyalty članica koja ističe da je za nju svaki poduzetnik u našoj zemlji heroj jer je najčešće prepušten sam sebi da se snalazi u nepreglednoj šumi propisa, premalom tržištu, lošoj gospodarskoj situaciji, nesigurnosti…

Treba puno upornosti, domišljatosti, kreativnosti, optimizma i znanja da bi bio poduzetnik u Hrvatskoj. Međutim, unatoč svemu tome, svakome bih preporučila da bude poduzetnik. Biti poduzetnik za mene znači biti slobodan odlučiti što ću raditi i kako ću to raditi. Svaku odluku koju donesem mogu realizirati odmah, ne ovisim o nikome drugome i sve je moja odgovornost. Privatni posao svakako donosi više zadovoljstva, puno više smisla vidite u svemu tome i možete biti jako kreativni. Također, moraš biti upoznat sa svim segmentima posla što te tjera da se neprekidno educiraš, učiš neke nove stvari. I to sve skupa jako veseli i ispunjava – opisuje Mirta Lozančić koja ima puno planova glede budućnosti i svoje prirodne kozmetike koja je oduševila mnoge kupce.

Planova je puno! Stalno u glavi „vrtim neki film“, smišljam nove proizvode, novi dizajn, kolekcije. To je ono što obožavam u ovom poslu, jako je kreativan i dinamičan. Ne dopušta vam da se uljuljkate, konstantno morate biti aktivni ako želite opstati na tržištu. Kod mene se u glavi stvori nekakva ideja i ona mi ne da mira sve dok je ne razradim i provedem u djelo.

Međutim, situacija u kojoj smo se svi našli uslijed korona virusa je znak da na puno toga ne možeš utjecati koliko god se trudio i da su planovi tu da se mijenjaju. Ja sam za ovu godinu imala plan staviti na tržište novu liniju proizvoda. Velika sreća u tome je bila da sam bila dosta oprezna s tom idejom i da sam je stavila na čekanje čim sam vidjela prve znakove krize. S obzirom na ovu situaciju u kojoj većina poduzetnika jedva preživljava i isplaćuje plaće svojim djelatnicima moramo se snalaziti i smišljati načine kako prebroditi ovo razdoblje. Kod mene je „spas“ bio web-shop koji me je tijekom proteklih mjeseci, pa i sada, održavao iznad površine i zahvaljujući kojemu nekako održavam hladni pogon. Ono pozitivno što je proizašlo iz krizne situacije je otvaranje svog „uma“ prema nekakvim novim mogućnostima. Kod mene je to pokušaj osvajanja novih tržišta izvan RH na čemu sam fokusirana posljednjih mjeseci. Nažalost, hrvatsko tržište je premalo i to je također još jedan od problema hrvatskih poduzetnika – opisuje vlasnica tvrtke Mirta s Malog Lošinja.

 

Kakvim riječima biste opisali suradnju s Centrom poduzetnica? Zbog čega ste poslati Loyalty članicom Centra poduzetnica?

Centar poduzetnica i slične asocijacije su od velike koristi jer pomažu poduzetnicima u međusobnom umrežavanju i povezivanju, što je vrlo važno u svijetu poduzetništa. Osim toga, kako sam ranije rekla, kod nas su poduzetnici prepušteni sami sebi pa im učlanjivanje u ovakvu jednu asocijaciju daje osjećaj pripadnosti jer tu mogu saznati o tuđim iskustvima, upoznati neke nove ljude i dobiti vrlo korisne savjete. Upravo iz tih razloga sam se i ja učlanila u Centar. Kako nisam dugo članica, nismo imali puno prilika surađivati, ali sigurna sam da ćemo u budućnosti zajedno realizirati puno dobrih projekata.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp