Izlazak iz korona – izolacije proslavit ćemo uz vino s OPG-a Lovrec iz Međimurja

Koliko ste puta pomislili u ovoj korona krizi: “Ajme kad sve ovo prođe, kad se napijem od sreće!”

I neizmjerno ste bili u pravu, jer upravo u vinskoj kapljici leži toliko puno sreće i zdravlja, što dobro zna i naša Loyalty članica etnologinja i profesorica francuskog jezika Jasna Lovrec (33), koja je svoje poduzetništvo s cijelom obitelji usmjerila u proizvodnju eko i autentičnih vina iz sorti grožđa koje uspijevaju na obroncima Međimurja.

Na OPG-u Krešimir Lovrec iz mjesta Štrigova u Međimurskoj županiji, koji iza sebe imaju višegeneracijsku vinogradarsko-vinarsku tradiciju, s nestrpljenjem čekaju da prođu u cijelosti mjere izolacije zbog korona virusa te da iznova njihovim podrumima i vinskim stazama hodaju gosti željni dobre domaće kapljice.

– OPG Krešimir Lovrec kao poduzetništvo okarakterizirala bih kao butiknu višegeneracijsku vinogradarsko-vinarsku proizvodnju s ekološkim pristupom i u postupku dobivanja eko certifikata za naša vina. Moja uloga u obiteljskom poslu vezana je uz prezentacijski/marketinški dio i edukativni vinski turizam. Unutar OPG- a registrirala sam Etnografsku zbirku (upisana je u Registar kulturnih dobara RH) u kojoj je opisan životni vijek vinove loze lokalno i globalno, tako da našiposjetitelji mogu na popularno-znanstven način naučiti gdje i kako nastaje vino prije obilaska našeg starog podruma, kratkog upoznavanja s kulturnom i prirodnom baštinom na imanju i na kraju kušanje vina – približava naša Loyalty članica ovu  vrijednu poduzetničku obitelj iz Štrigove, kojoj se i sama, nakon kraćeg rada usko u svojoj struci, odlučila u potpunosti posvetiti te je danas iznimna njezina uloga u tržišnom pozicioniranju vina ove kuće na domaćem i inozemnom tržištu. Sretna je zbog svog obiteljskog odabira, koji joj je donio i karijerni zaokret, jer kako sama ističe, poduzetništvo joj je uvijek kroz život bilo pred očima.

– U prvom redu gledajući roditelje koji su kao prosvjetari zbog nasljeđa preuzeli proizvodnju vina. Službeno sam doduše u OPG-u zaposlena sedam godina. U poduzetništvu sam se zatekla zbog dijelom bremena naslijeđa i nemogućnosti stalnog zaposlenja u struci etnologije i kulturne antropologije. Nastojim i dalje ne zatomiti antropološki duh u sebi pa koristim neke metode u našem mikro poduzetništvu, kao na terenskom istraživanju. Promatram ljude i u interakciji sam s njima, u uslužnoj turističkoj djelatnosti ali i u stvaranju naših proizvoda. Osluškujem kulturne promjene, trendove, neke konstante i općenito svakodnevni život s insajderskog stajališta, odnosno potrebe potrošača i to prenosim ostatku obitelji koja je uključena više u sam proces proizvodnje. Osim promatranja sa sudjelovanjem u tom procesu i nastojanja razumijevanja ljudi iz njihove perspektive, kao OPG njegujemo individualni pristup i nastojimo ih i informirati, educirati o vinima kroz edukativne degustacije. Sve to oduzima i dosta vremena, ali na taj način gradimo međusobno dugogodišnje povjerenje. Dakle ja sam tu da predstavim ljudima našu priču i proizvod i da čujem na prvoj liniji što oni misle o tom proizvodu i kako ga poboljšati da im bude što poželjniji. Različitost razmišljanja i interdisciplinarnost mnogi kažu vode napredovanju, a toga ima i u malim tvrtkama jer svi smo različiti, pa i unutar same obitelji. U ovo korona doba koliko god ono bilo potresno već je sada zanimljivo promatrati promjene u ponašanju ljudi pa tu vidim izazov u prilagodbi poslovanja osluškujući kulturni puls – opisuje mlada etnologinja i profesorica francuskog jezika, koja je sada zaokupljena brandiranjem vina.

Ukratko objašnjava i što se danas sve nalazi na OPG-u Lovrec, kojega su prije korone posjećivali mnogi zaljubljenici u eko i autohtona vina, s predivnom pričom s obronaka međimurskih vinorodnih krajeva. A ne sumnjaju da će tako biti i nakon izlaska iz izolacijskih mjera, posebice imajući u vidu vraćenu vjeru domaćih potrošača u domaće proizvode, što u cijelosti nudi OPG Lovrec.

– Na našem OPG-u posjetitelji se upoznaju s vinskom kulturom kroz obilazak povijesnog vinskog podruma iz 16.st. i etnografske zbirke podno stoljetnih platana koje su naš zaštitni logo. U kušaonici vina priređujemo degustacije vina s naglaskom na samim vinima, a manje slaganju jela i vina. Imamo i prodaju vina na kućnom pragu kao i u vinoteci u Varaždinu, a svojevremeno smo nekoliko puta godišnje organizirali male kulturne evente na našem imanju. Mi imamo individualni pristup, održiv turizam, ekološki i holistički pristup vinu kao civilizacijskoj tekovini i isto takva prezentacija naših vina od kojih svako ima svoju posebnu priču. Educiranje potrošača da u moru različitih vina uz kritičko razmišljanje znaju odabrati prava iskrena prirodna vina – pojašnjava Jasna Lovrec svjesna da na taj način sporije dolazi do klijenata, ali gradi kvalitetu i naravno – čvršće odnose.

– Hrvatsko kao i globalno tržište postaje sve osvještenije za ekološke i općenito proizvode malih proizvođača, koji su uglavnom kvalitetniji, cjenovno nešto skuplji no bolji za okoliš i zdravlje ljudi. Klijenti su nam individualni potrošači, restorani, strani i domaći posjetitelji – poručuje Jasna Lovrec svjesna da je pred njezinom poduzetničkom obitelji još puno izazova, ali ih uz vino i kvalitetnu kapljicu uvijek čovjek lakše svlada.

Puno je i planova za budućnost, bez obzira što je dijelom puno toga korona i zaustavila. Ali kako narodna mudrost kaže – život se može zaustaviti, ali nikako i ubiti. Na vinorodnim obroncima gdje je i OPG Lovrec raširila svoju poduzetničku priču, život doista nezaustavljivo ide dalje. Bez obzira na sve, napose i uz poruku da svi skupa nazdravimo za izlazak iz izolacije zbog korona virusa, upravo uz Lovrec vina.

– A uz to plan nam je za budućnost uljepšati okoliš za buduće posjetitelje i nas same jer kada turizam ponovno oživi, morat će biti jedino održiv, a to je u skladu s našim konceptom već otprije. Ustrajat ćemo u proizvodnji ekoloških vina i na ekološkom osvješćivanju lokalne zajednice jer samo zajedno možemo postići neku promjenu na bolje – zaključuje naša Loyalty članica iz Štrigove.

Zašto sam postala Loyaly članica Ženskog poduzetničkog centra?

– Suradnja sa Ženskim poduzetničkim centrom dala mi je vjetar u leđa u ovo krizno doba i mislim da ovakve asocijacije mogu biti pokretač prekrasnih promjena u životima ljudi zbog nesebičnog dijeljenja znanja kao i empatije, jer poduzetnice i poduzetnici nisu osobe koje gaze sve pred sobom radi zgrtanja novaca. To su većinom ljudi koji suosjećaju s drugima i imaju potrebu raditi nešto istinski smisleno i za opće dobro. Važnije im je biti nego samo imati. Mislim da će to biti dobra posljedica korone. Rad Ženskog poduzetničkog centra pratim već neko vrijeme i dobivam korisne informacije. Posebno me ponukalo da postanem Loyalty članicom nedavni Kongres poduzetnica koju sam ove godine posjetila i čula mnogo inspirativnih i motivirajućih priča poduzetnica i poduzetnika – opisuje svoje razloge za Loyalty članstvo Jasna Lovrec iz Međimurja.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp