Bernarda Cecelja, iznimna inovatorica iz Varaždinskih Toplica svojim poduzetništvom osvaja svijet i ne poznaje granice

S prvim danima djelovanja Ženskog poduzetničkog centra (a od tada je prohujalo više od pet godina) uz našu asocijaciju kao jedna od prvih članica bila je i još uvijek jeste Bernarda Cecelja. Već i na spomen njezinog imena mnogi u poslovnom svijetu imaju jako puno strahopoštovanja, iako je direktorica i vlasnica branda Bernarda, te istoimene tvornice iz Nedelišća u Međimurskoj županiji, za proizvodnju madraca, kreveta i opreme za spavanje, vrlo skromna, samozatajna poduzetnica i uvijek dostupna svima ma koliko bila zauzeta svakodnevnim obavezama.

A rijetko tko da nije čuo ne samo na području Hrvatske i regije,  veliku i impresivnu priču o brandu Bernarda iza koje stoji specijalizirana tvrtka za proizvodnju kvalitetnih krevetnih sustava za hotele, pansione, apartmane i dom. Ekonomistica Bernarda Cecelja uvijek ističe da je poduzetništvo u njoj bilo do malih nogu, ali da se istinski u njega otisnula tek s 45 godina.

- Gotovo da me je poduzetništvo pratilo od moje rane mladosti. Sanjala sam da ću biti liječnica, da ću studirati medicinu i imati svoju liječničku ordinaciju. Također neko vrijeme sam dok sam bila dijete, htjela imati svoju trgovinu robom široke potrošnje. No, kao i uvijek - životni putevi vode te drugim smjerom. Po povratku u moje rodne Varaždinske Toplice iz Švicarske, gdje sam dugo radila kao "gastarbajter" u turističkoj djelatnosti, te gdje sam stekla i aktivno znanje njemačkog, francuskog i talijanskog jezika kao i iskustvo na organizacijskim poslovima, a što mi je puno pomoglo u razvoju moga poduzetništva, krenule su i prve konkretne pripreme za ono što danas radim. Zaposlila sam se tada u Tvornici opruga u Varaždinskim Toplicama, na poslovima uvoza i izvoza, a od 1990. do 1998. godine radila sam i kao predstavnica inozemnih tvrtki Burhenne AG - Njemačka i Spintex AG - Švicarska. Preko ovih tvrtki na tržište krevetnih sustava u Europi, vrlo brzo sam došla do potrebnih kontakata, suradnji, znanja o tržištu, te ono što je najvažnije - informacija o proizvodima kojima sam utkala inovativna rješenja te i danas nose osnovu naše proizvodnje - madraci i kreveti - prisjeća se vlasnica tvornice Bernarda d.o.o. iz Nedelišća svojih početaka u poduzetništvu. I ističe da je pokrenula svoju tvrtku 1998. godine i to u vrijeme velike nelikvidnosti, te nesigurnosti na tržitu - no ništa je nije moglo pokolebati da realizira svoju ideju (koja joj se "kuhala" u mislima već dulje vrijeme) u konkretni poslovni projekt.

- Trebalo je brzo djelovati – morala sam pronaći prostor za tvornicu, osigurati strojeve, kao i kvalitetne djelatnike - no kad čovjek nešto želi, kao da se i nebo složi da se to dogodi, pa su se mnoge okolnosti posložile i meni da krenem. Sve što sam imala ušteđevine, sve zarađeno u inozemstvu, kao i vlastitu imovinu u Hrvatskoj, uložila sam ili založila da bi krenula. Dakle čak sam i vlastitu kuću dala u zalog za kredite koje sam podizala za početak proizvodnje i to u tadašnje vrijeme, po vrlo visokim kamatama jer su banke imale nepovoljne uvjete kreditiranja za poduzetnike, pa sam tako i ja prošla - opisuje prve poduzetničke muke Bernarda Cecelja.

Bernarda d.o.o. danas proizvodi više od 10-tak vrsta kreveta, 40-ak vrsta madraca i 20-ak vrsta raznih proizvoda vezanih za spavanje (jastuke, poplune, štep deke, plahte, podnice i sl.) u različitim veličinama, dimenzijama i iz različitih materijala. Također ovo trgovačko društvo kojemu je Bernarda Cecelja na čelu danas je među vodećima u ovom dijelu Europe u proizvodnji sustava za spavanje. Više od 70% proizvoda tvrtke Bernarda d.o.o. danas ide na tržišta EU i ostalih država svijeta; najviše za opremanje hotela poznatih velikih svjetskih lanaca. Zbog potražnje za proizvodima Bernarda d.o.o. ima i svoja predstavništva i izložbeno prodajne salone u Beogradu u Srbiji, te u Skopju u Makedoniji.

- Naš moto je Dobar san za zdrav život. A od prvog dana smo se orijentirali da svoje proizvode izrađujemo od prirodnih materijala, dok cijena, troškovna i profitna kalkulacija dolazi tek na kraju u izradi proizvoda. Jer puno smo toga stvorili i napravili temeljeći se na kvaliteti i inovacijama koje stalno primjenjujemo u našim proizvodima i proizvodnom procesu. Sve ove godine učimo i istražujemo, surađujemo s mjerodavnim institucijama, poput Šumarskoga i Tekstilno tehnološkoga fakulteta, uz intenzivan rad s liječnicima kako bi razvijali naše proizvode. Danas je ono što proizvodimo i plasiramo na tržište izniman rezultat istraživanja sa znanstvene i tehničko inovacijske strane - opisala je ova poduzetnica iz Varaždinski Toplica koja je u svoj poduzetnički put ugradila brojna inovativna rješenja s vlastitim potpisom, ili pak kroz obol njezinog tima. Bernarda Cecelja kreirala je sedam modela kreveta koji su u Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo zaštićeni pravom na prvi model pod nazivom krevet i brojem M 980122-1 do M 980122-7.

Za svoj inovatorski i poduzetnički rad dobila je brojna priznanja, dio kojih su nagrada Prva hrvatska kuna 2002. g. (Zavod za poslovna istraživanja), nagrada za Najbolju poduzetnicu u malom gospodarstvu 2003. g.(Ministarstvo za obrt, malo i srednje poduzetništvo), nagrada Najbolji poduzetnik u 2005. g. (Zavod za poslovna istraživanja), nagrade poduzeća Zlatna plaketa MOBIL OPTIMUM (ZV Ambienta, 2000., 2003., 2004., 2005., 2006., 2007., 2009. i 2010.), Zlatna kuna – za najuspješnije društvo u kategoriji malih trgovačkih društava u Međimurskoj Županiji 2001. godine, kao i nagrada HUM-CROMA Menadžer godine 2005. i 2007. godine. Od 2006. poduzeće je nositelj znaka HRVATSKA KVALITETA, a u 2010. godini brand Bernarda uvršten je u SUPERBRANDS CROATIA. I nagrade se nižu iz godine u godinu...

- Od početka smo vrlo inovativna tvrtka, a naši proizvodi nose jako puno inovacija. Od proizvoda za zdravo spavanje do opremanja hotela, uz danas razvijeni u našoj tvornici i nautički program, dječji program, medicinski program u sklopu našeg branda. Ne lutamo nego držimo se našeg asortimana te smo s razlogom postali specijalisti u našoj branši. I bez imalo skromnosti mogu reći da imamo više od 60 zlatnih inovacijskih medalja s adresa diljem svijeta sa svih kontinenata koje svjedoče također o vrijednosti našeg rada, uz uvijek zadovoljne i brojne kupce - jasna je ova inovatorica iz Varaždinskih Toplica., koja osim što je vrlo angažirana poduzetnica, mnogima je i uzor i poslovna motivacija posebice imajući na umu brojne izazove koje je Bernarda Cecelja uspješno svladala - i nije nikada odustala.

- Čovjek mora uvijek pozitivno razmišljati, a rezultati neće izostati. 1998. godine počeli smo s 13 zaposlenih, a danas imamo 250 zaposlenih. Da sam tada razmišljala kako neću uspjeti i bila negativna, sigurno da i ne bi doživjela sve ovo što smo napravili danas. A od prvog dana do danas svog poduzetništva sve svoje obaveze izvršavamo na vrijeme, nismo nikome dužni, sve što trebamo napravimo i nitko me ne vuče za rukav zbog bilo kakvih otvorenih pitanja. Tržište od prvog dana pozitivno reagira na naše proizvode, a i moje osobno zdravlje me dobro služi, dakle sve je jasno. Nema razloga da se ne budim sa osmijehom i da takva završavam dan. Ima i onih koji, u mojoj bližoj i daljoj okolini kažu - lako je njoj. A oni ne znaju koliko ja imam i ja izazova i borbe, ali i naravno ustrajnosti da ne odustanem i da nastavim razvijati i graditi sve što imamo na tržištu. Žena mora, unatoč svemu što je lomi, ipak biti čvrsta i ne pokleknuti, staviti posao na prvo mjesto, a onda dolazi sve ostalo. Jer kada žena ima financijsku sigurnost, kada radi, ima svoje novce koje zarađuje, kada je sposobna da nešto napravi i ima rezultate, to veliki poticaj i vjetar u leđa - da se budi svakoga dana, baš kao i ja - s osmijehom na licu - savjetuje ova iznimna poduzetnica, koja je danas sa svojim proizvodima nazočna gotovo na svakom mjestu u Hrvatskoj, regiji, te sve češće u svijetu gdje se želi osigurati zdrav i miran san.

- Od individualnih krajnjih korisnika, do hotela, bolnica, staračkih i studenskih domova, svi koji imaju potrebu za dobrim ležajem i kvalitetnim snom - kupuju naše proizvode. Sva proizvodnja nam je u Hrvatskoj na što smo posebno ponosni jer radimo s našim domaćim kadrovima, zapošljavamo naše ljude, zapošljavamo domaće stručnjake. Naša tvornica je bila uvijek područje implementacije nove tehnologije, inovacija i prije svega brige za zaštitu okoliša. No, neke stvari se ne mogu napraviti uz pomoć tehnologije i robota, nešto mora biti i ručni rad. Sigurno da se tu razvija tehnologija, ali i mi sami sa svojim timom – sve ove godine ulažemo u znanje i tehnologije, obrazovanje i unapređivanje proizvodnje. Moji zaposlenici su ustvari moja velika obitelj i veliko zajedništvo. Svi se mi nalazimo pod šeširom Bernarde d.o.o., postali smo veliki tim uz međusobno razumijevanje, uz stimulacije, nastojimo to držati da smo velika obitelj - naglašava direktorica i vlasnica tvrtke Bernarda d.o.o.

Ne skriva da joj je glavni poticaj u radu jednostavna poduzetnička krilatica - rad, red i disciplina, za koje smatra da su tajna svakog uspjeha. Savjetuje kako bi svaka početnica u poduzetništvu kao prvo i osnovno morala imati cilj i donijeti čvrstu odluku da će taj cilj ostvariti.

- Ako znam što želim i kamo idem, trebaju se usavršavati, biti uporne, tražiti i financijsku potporu, ali moraju biti i rezultati iza toga. Ne posustajati, posebice kad se naiđe na prepreke. Jer cilj je to gdje moramo doći - jasna je Bernarda Cecelja skrećući pozornost da je ženama teže u poduzetništvu, ukoliko su i majke, pa uz svoje poslovne obaveze moraju balansirati i s onim - obiteljskim.

- Na žalost kad nismo sputani, kad su nam slobodni vidici, bez obaveza pa tako i obiteljske dužnosti, puno nam je lakše ići u posao i biti fokusiran samo na posao. Obiteljske obaveze ipak predstavljaju određenu kočnicu da idemo lakše kroz život i posao. Ali dobra je stvar da se i te uzde obiteljskih obaveze mogu opustiti, te postaviti da nas usmjeravaju prema ciljevima, a ne samo da nas koče. Veliko razumijevanje treba svaka žena u poduzetništvu koja je ujedno i majka svoje okoline. Ja to nisam imala, zato sam imala i neke poslovne izazove i probleme, ali i s padova koje sam iskusila, ipak sam raširila krila, razvila određenu kreativnost u radu koju žena mora imati. Jer ako netko ženu koči, ona teško može uspjeti. U poduzetništvu žena moram imati razumijevanje obitelji i svoje okoline uz naravno zajednički cilj - smatra ova poduzetnica impresivnoga iskustva i znanja, ali i s puno planova za budućnost.

- Širimo se što se tiče proizvodnje i nastojimo otvoriti nova tržišta, ali kako stalno tražimo nove prilike, istražujemo i mogućnosti ulaganja u neke druge branše. Za mene je to već neko vrijeme turizam, koji je u mojim planovima još od 2007. godine, kada sam imala određene apartmanske smještajne kapacitete na Pagu te luksuzne vile na Krku. No, sada sam okrenuta nečemu kontinentalnom kada je turizam u pitanju. Konkretno kako sam rođena u Varaždinskim Toplicama, gdje i danas živim, već godinama gledam kako ovdašnji toplički turističko - zdravstveni kapaciteti - propadaju. To me boli i doista dira u srce, a željela bih da se nešto napravi i u tom pravcu za moj kraj i moje planove u turizmu. Stoga sam na poticaj bivše gradonačelnice Varaždinskih Toplica, dobila ideju, promislila i krenula u investiciju te kupila nekoliko objekata u Varaždinskim Toplicama, za otvaranje luksuznog hotela na ovim prostorima. Uz puno bitke s birokracijom dobila sam i koncesiju za termalnu vodu čime je otvorena mogućnost izgradnja hotela Bernarda koji se privodi kraju. Hotel ima četiri zvjezdice, uskoro će primati i prve goste, a cijeli koncept ove kontinentalno - turističke priče ide uz jednu lijepu ovdašnju domaću priču - kroz restorane, domaće proizvode, ekološku gastro ponudu, wellness sadržaje. Imajući na umu da jako pazimo da sve bude prirodno u budućem hotelu Bernarda, a posebice na hranu bez kemijskih tretiranja koja se poslužuje u našim restoranima, mislim da imamo odličan zdravstveno turistički projekt s kojim uskoro izlazimo na tržište. Hotel će imati 27 soba, dijelom i uz fizikalnu terapiju, jer nam termalna voda nad kojom imamo koncesiju ima 58 stupnjeva. Hotel će imati vanjski i unutarnji bazen, a uz brojne dodatne kapacitete, pa tako i smještajne zaokružit ćemo brojku od ukupno 60 soba i 130 ležajeva - premijerno najavljuje Bernarda Cecelja veliki projekt domaćeg kontinentalnog turizma.

Zašto sam se odlučila na Premium partnerstvo i sponzorstvo sa Ženskim poduzetničkim centrom?

Volim da su žene poduzetne, a osobno volim i pomoći kad god mogu i gdje god mogu. Jer ništa ne nosimo sa sobom u grob, a pomoć je uvijek dobro došla – ne samo materijalno, nego i kroz savjete. Vidim da Ženski poduzetnički centar uspijeva u tome što radi za žene i sa ženama te mi je drago da mogu pomoći. Centar je i meni od koristi sa svojim savjetima, na kraju više žena više zna, pa na kraju i ima više iskustva koja uvijek mogu biti od koristi u našem poslu. Pomagati i biti uz Ženski poduzetnički centar me motivira i raduje - ocijenila je inovatorica, humanistica, donatorica i poduzetnica Bernarda Cecelja pet godina dugu suradnju sa Ženskim poduzetničkim centrom kroz Premium partnerstvo, sponzorstvo i stalnu pomoć najvećoj asocijaciji Hrvatske i regije koja okuplja žena u poduzetništvu.

Facebooktwitterlinkedin