Greške zbog kojih žene u poduzetništvu nemaju profitabilnost na zadovoljavajućoj razini

Usmjerenost svake poduzetničke aktivnosti, napose i one u žena, uvijek je prema profitu, no mnoge žene, uz sav trud, disciplinu i odricanje, teško dolaze do pozitivnih bilanci na svom poslovnom računu. Zašto je tomu tako?

Kada gledamo tržište Sjedinjenih Američkih Država, koje je promatrajući žene u poduzetništvu i danas globalno najrazvijenije, 2018. godine, prema podaci portala Entrepreneur Europe, svega je 1,7 posto tvrtki u vlasništvu žena ostvarilo više od milijun dolara prihoda. To je poražavajući podatak čak i za američko tržište posebice ako se zna da žene posjeduju 40 posto svih tvrtki u SAD-u. Čini se iz ove statistike koja je još više poražavajuća za hrvatske prilike možemo izvući zaključak da je zarada "pravog novca" više izuzetak nego što je pravilo u poduzetništvu kod žena?

- Čini se da vlasnice tvrtki i obrta ipak čine određene greške koje ih dovode do slabe ili nikakve profitabilnosti, zaključuje Julia Pimsleur, osnivačica i vlasnica projekta "Million Dollar Women", s misijom pomoći ženama doći do izdašne, u ovom slučaju milijunske, svote prihoda.

Ova iznimna američka poduzetnica, investitorica i autorica brojnih seminara i knjiga na temu kako postati "velika tržišna poduzetnička igračica" ističe i nekoliko velikih grešaka koje svaka vlasnica tvrtke ili obrta radi, ali nerijetko i zaboravlja popravljati. A takve greške, smatra Pmisleur, dovode do toga da nikada ili rijetko možemo odahnuti i reći da smo profitabilni.

Pogreška br. 1: Sve u poduzetništvu radimo sami
Svaka poduzetnica koji želi ostvariti izdašan profit mora znati ili barem naučiti delegirati. Rijeko tko u poduzetništvu radi sasvim sam; to je proces koji i kad je riječ o jednom vlasniku koji je ujedno i direktor i radnik i knjigovođa i čistačica, ipak ima vanjske suradnike i izvođače, stvarne ili virtualne pomoćnike i / ili pripravnike, pa čak i članove obitelji koji uskaču u pomoć.

- Po mom iskustvu, mnoge se žene često usporavaju oko delegiranja, dijelom i zbog perfekcionizma. Čak i kada znaju da su pretrpane obavezama, mnoge žene izbjegavaju delegiranje jer se boje da samo one mogu posao odraditi kako spada, da ako delegiraju posao nekom drugom on neće biti napravljen ispravno, ne žele trošiti novac na pomoć ili možda nemaju toliko relevantnog iskustva u upravljanju i delegiranju. No vjerujem da žene kada jednom nauče postati „management nindže“,  mogu odmah lakše usmjeriti fokus na posao i učinkovito povećati skok u prihodima - ističe Julia Pmisleur, jednu od najčešćih grešaka žena u poduzetništvu, poteklu i iz našeg - ženskog karaktera.

Pogreška br. 2: Nedostatak unutarnjih sustava i procesa
Tajna profitablinosti ne leži u tome da radite više onoga što radite već sada i radite duže sate. (a vrlo je izgledno da već radite previše.) Radi se o pametnijem, a ne težem načinu dolaska do ciljeva. Pronalaženje odgovarajućih internih sustava i procesa za financije, marketing, prodaju i poslovanje je presudno za učinkovitost. A  upravo na takvim rješenjima mnoge poduzetnice "padaju" i naravno - rasipaju resurse  te ne dolaze do željene profitabilnosti. Dakle - dobar poslovni sustav omogućava brzi rast. Trebamo precizno prilagoditi „strojeve za zarađivanje novca“ u središtu našeg poslovanja, što znači ponekad i da ako treba otići po dijete u školu, to za nas može napraviti netko drugi kako ne bi prekidali radne obaveze i procese.

Pogreška br. 3: Ne ograničavajte svoja uvjerenja
Citat koji se često pripisuje Henryu Fordu najbolje govori: „Ako mislite da možete ili mislite da ne možete, u pravu ste.“ Možda mislimo da cijeli dan donosimo racionalne odluke na temelju činjenica i brojki, ali u stvarnosti događaju se drugačiji rezultati. Mnoge poduzetnice nemaju dovoljno vjerovanja u sebe koje zahtijeva „ da postanu velike“. S jedne strane rijetko koja poduzetnica nema vještina i kompetencija da bi bila uspješna, ali je jako veliki broj onih žena koje nemaju mentalnu snagu da u to vjeruju, da želju za uspjehom provedu u djelo i da na kraju dohvate rezultate svojih uvjerenja.  Snažni način razmišljanja važan je zbog toga što je temelj na kojem ćete graditi svoje poduzetništvo i to je stvar broj jedan koju moramo posjedovati da bi bile uspješne. Zamjena ograničavajućih uvjerenja s osnažujućim i prije svega poticajnim da možemo sve što hoćemo dovest će nas ne samo na istinsko prihvaćanje mogućnosti za uspjeh, nego i za njegovo doživljenje u našem poduzetništvu.

Pogreška br. 4: Nerad s trenerima, mentorima i savjetnicima
Na neki način žene nisu naučene ulagati u sebe - što zbog odgoja, što zbog činjenice da uvijek gledamo što će selo reći, što zbog primarnoga razloga - naučene smo postavljati potrebe drugih ispred svojih vlastitih. No, najbrži način za razvoj vlastitog poslovanja je učiti od onih koji su prošli sve ono što nas čeka, te da uz njih znamo do svog cilja proći sa što manje grešaka i padova. Naravno da svatko svoj put do uspjeha može i pronaći sam, ali to bi moglo potrajati znatno duže, te uz znatno više odricanja. Posebice kad se zna da gotovo više od 50 posto malih tvrtki prestaje s radom u prvih pet godina od svog osnutka. Imati pravog mentora, učitelja, uzor ili iskusnog poduzetnika i poduzetnicu uz sebe, način je na koji mnoge žene mogu osigurati izbjegavanje scenarij rušenja, padova, grešaka, što je odlična osnova za kvalitetan put prema uspjehu.

Pogreška br. 5: Dobri u viziji, loši u provedbi (i obratno)
Svaka poduzetnica ima različit skup vještina zahvaljujući kojima vodi svoje poduzetništvo. Neke žene su odlične kada je u pitanju vizija njihove tvrtke, ali nisu toliko dobre u provedbi te vizije. Neke su odlične u izvršavanju stvari, ali im nedostaje razmišljanja za planiranje većih poslovnih prilika. No i planiranje tj. vizija kao i provedba ključni su za poslovni uspjeh, pa je nužno pronalaženje snage i angažmana unutar vlastitog karaktera (ili stvaranje savjetodavnog vijeća suradnika koje će vam pomoći) da bi i jedno i drugo dobro objedinili. Kako bez dobre vizije ne možemo stvoriti jednogodišnje, trogodišnje i petogodišnje planove za naše poslovanje, sve pada u vodu i bez dobrog izvršenja tj. provedbe u praksi. Naučite se i „planirati ronjenje i roniti plan“ - drugim riječima, odvojite vrijeme za planiranje i pobrinite se da svi znaju njihovu ulogu u izvršavanju tog plana, pa čak i kada sve ovisi samo o vama samima.

Facebooktwitterlinkedin