Najveća barijera građana Hrvatske za uspjeh u poduzetništvu leži u stalnom kukanju, okrivljavanju drugih za vlastite greške i propuštene prilike

Konzultantica Ksenija Slovenec ističe da samo treba “promijeniti” perspektivu i bilo bi bolje svima

Naša Loyalty članica, diplomirana pravnica Ksenija Slovenec rado za sebe kaže da ima "samo" 53 godine života koje su je kroz bogato karijerno iskustvo dugo više od četvrtinu stoljeća na brojnim rukovodećim mjestima doveli na koncu do uspješnog vlastitog poduzetništva i tvrtke AXA ADRIATICA d.o.o. 

- Stekla sam čak 18 godina radnog iskustva na rukovodećim dužnostima u njemačkim međunarodnim kompanijama u sektorima nabave (direktne i indirektne).  U mnogim zvučnim trgovačkim kućama hrvatskog tržišta "poslagala" sam sustave nabave, a u nekima i prodaje, što mi je doista dalo iznimno iskustvo za lansiranje vlastitog poduzetničkog projekta, ali i inicijativa. A upravo sam se u poduzetništvu našla sasvim slučajno - moja bivša direktorica iz trgovačke kuće Kaufland, koja se već osam godina bavi poduzetništvom uputila mi je poziv  i rekla da ima klijenta, domaći trgovački lanac koji nema dobro organiziranu nabavu, te me pitala mogu li im pomoći posložiti poslovanje. I tako je sve počelo. Nakon prvog klijenta, došao je drugi, pa treći i tako redom. Poslove sam dobivala isključivo preporukama. Nisam se uopće reklamirala, što dovoljno govori koliko i kako znam raditi - jasna je ova poduzetnica i naša Loyalty članica.

Njezina tvrtka AXA ADRIATICA je na početku zamišljena za rad u poslovima zastupništava, napose jer je i njezina vlasnica i direktorica Ksenija Slovenec imala mogućnost razgranatog networkinga kao i rada s mnogim domaćim i inozemnim proizvođačima i trgovcima. No, kako ističe ipak se početna poduzetnička aktivnost udaljila od prve ideje za istup i djelovanje na realnom tržištu pa je AXA ADRIATICA d.o.o. stigla i etablirala se u vodama konzaltinga / savjetovanja.

-  Pa tako danas klijentima nudimo sluge savjetovanja iz područja nabave, prodaje i organizacije poslovanja tvrtke. To je sve što sam radila cijeli niz godina prije poduzentištva i imala odlične rezultate.  Osim savjetovanja tu je još i Interim management. Tanka je crta između konzaltinga i Interima, jer i jedno i drugo se radi u dužem periodu od 3,6 mjeseci pa nadalje. U Europi se u zadnjih 15-tak godina kompanije služe Interimom (rent-a-menadžer), jer im je isplatljivije unajmiti menadžera. Takav menadžer može potpuno objektivno sagledati sve probleme.  Neke moji kolege, koji se bave sličnim poslovima misle da ako održe seminar ili edukaciju koja traje par dana, da je to konzalting. Velika je razlika, jer seminar ili edukaciju radite po nekoj špranci koju onda koristite i za neke druge sudionike, druge firme. Kad radite biznis konzalting vi tada ulazite u sve radne procese, u financije, ugovore, u srž samog poslovanja firme i tek nakon tih analiza i upoznavanja, možete davati prijedloge poboljšanja - pojašnjava poduzetnica Ksenija Slovenec dodajući kako ona osobno edukacije ili seminare drži do dva puta godišnje jer su odličan način upoznavanja potencijalnih i novih klijenata.

Kao glavne značajke svog uspjeha u poduzetništvu kao i osvajanja povjerenja klijenata vidi upravo veliko profesionalno iskustvo dok  je radila za druge trgovačke kuće i rezultate koje je pokazala u tim poznatim i renomiranim sustavima. Posebice pohvaljuje svoje radno iskustvo za njemačke poslodavce čiji je model poslovanja, prema mišljenju ove naše Loyalty članice, među najboljima u svijetu.

-  U Hrvatskoj sam imala nekoliko klijenata i moram priznati da više radim u regiji (Bosna, Srbija, Makedonija) jer su to tržišta koja prilično tek razvijaju za našim. A i naši susjedi vrlo cijene konzultante iz Hrvatske, s kojima nemaju tolikih jezičnih barijera u radu. Nisam se do sada mogla posvetiti više hrvatskom tržištu, jer kada odradim nekog klijenta izvan Hrvatske, a to traje kroz duži period, vrlo brzo dolazi već drugi upit iz te države i tako sam više manje stalno izvan domaćeg tržišta - opisuje vlasnica tvrtke AXA ADRIATICA d.o.o.

Raduje se što je uspjela sa svojim poduzetničkim projektom koji je ispunjava i čini sretnom, unatoč odlasku na realno tržište bez ikakve potpore mjerodavnih. Ali najvažnije je, naglašava, da su ustvari jedine prepreke one u glavi - razbijene.

-  Najveća barijera u građana Hrvatske za uspjeh u poduzetništvu je naš mentalitet. Stalno nešto kukamo, okrivljujemo drugoga za vlastite propuste, greške i neulovljene prilike, za sve je nam je kriva država tj. vlast, pa su nam onda krivi susjedi, te nam je kriva predsjednica Kolinda (jer žena voli pjevati), te nam je kriv komunizam, te kapitalizam i tako u nedogled. Trebali bismo shvatiti da sve naše greške, slabosti, neuspjesi, uspjesi leže isključivo u nama i našim mislima. Greške, neuspjesi, razočaranja su odlični, svatko ih ima, ali trebali bismo ih gledati kao na naše učitelje, jer smo iz svega toga jako puno naučili. Znači, ne bismo ih trebali više ponavljati. OK, desilo se. Idem dalje! Naša najveća prednost jest da smo mi Hrvati vrlo kreativna nacija i točka! - komentira jasno i razgovijetno Ksenija Slovenec.

I tako jasno ova poduzetnica ne samo da danas lovi prilike na tržištu, nego smjelo i neustrašivo kroji prilike i za budućnost.

- Imam jako puno ideja i želja, ali ne mogu ih sama ostvariti, pa stalno čekam da upoznam osobu s kojom bih mogla podijeliti svoje ideje i krenuti u realizaciju. Je li iz ove rečenice izvire moja slabost? Možda. Ali život me je naučio da kad nas je više, jači smo. Hrvatska ima veliki potencijal, bez obzira što smo mala zemlja, jer svijet je na našem dlanu, samo trebamo biti hrabri i napraviti iskorak - zaključuje naša Loyalty članica i vlasnica tvrtke AXA ADRIATICA d.o.o.

Zašto sam se odlučila na Loyalty članstvo u Ženskom poduzetničkom centru?

- Ženski poduzetnički centar je odlična ideja. Samo što nemam toliko vremena da češće dolazim na okupljanja koja organizirate, kad god dobijem raspored tema ili sastanaka i zbilježim si datum, e onda iskrsne neko putovanja kod nekog klijenta ili neki sastanak za potencijalnu suradnju. Posao kod mene ima prioritet. A ako pitate zašto sam se učlanila? Vidjela sam i upoznala vašu Sanelu Dropulić, direktoricu centra i prva asocijacija je bila: žena Amazonka.  I tako postadoh dio Ženskog poduzetničkog centra - ističe naša Loyalty članica Ksenija Slovenec.

Facebooktwitterlinkedin