Naša Loyalty članica i sponzorica Mejrema Aganović pronašla je inspiraciju u prirodi i patentirala eko deterdžente za kućanstva neškodljive za zdravlje ljudi, ali i okoliš

Zlatna sponzorica Kongresa poduzetnica 2020 i naša Loyalty članica Mejrema Aganović (45), kemijska tehničarka, nakon više od 17 godina rada u struci u analitičkom laboratoriju na kontroli kvalitete, završila je jedno karijerno poglavlje života s izuzetno bogatim iskustvom i znanjem o kemiji , razvoju proizvoda, analizama, kvaliteti kemikalija, njihovim dobrobitima i štetnostima te utjecaj na zdravlje čovjeka, okoliš i prirodu te se okrenula drugom - i to vlastitom poduzetništvu. Dokazujući prije svega da za pokretanje vlastitih poduzetničkih projekata uvijek nikada nije kasno, te da je uvijek dobro, bilo kada u životu, iskusiti mogućnost, biti sam sebi šef.

- Svoje bogato iskustvo i znanje nisam htjela zadržati za sebe, znala sam da mogu pomoći ljudima, pogotovo ženama koje su svakodnevno u doticaju s vrlo štetnim kemikalijama za održavanje čistoće ujedno i spriječiti daljnje zagađivanje prirode što kemikalijama što otpadnom plastičnom ambalažom. Stjecanjem novih iskustava, te dodatnih edukacija o poduzetništu i uključivanjem u Ženski poduzetnički centar odlučila sam se za otvaranje paušalnog obrta. Tako je točno prije godinu dana nastala je Harmonia Natura - ističe poduzetnica Mejrema Aganović, koja smatra da joj poduzetništvo pruža najbolju mogućnost samostalnog rada, napredovanja, organizacije i razvoja kako osobnog tako i poslovnog života.

Strasti prema prirodi i “kemijanju” motivirale su Mejremu Aganović za dodatnim usavršavanjem, obrazovanjem i prekvalifikacijama na području Fitoterapije i to za asistenta upravljanja kvalitetom, kao i za uzgajivača i prerađivača ljekovitog i aromatičnog bilja. Ujedno ne skriva svoj ponos na spomen šesnaestogodišnje kćerke Mihaele koja je polako krenula majčinim stazama kao odlična učenica zagrebačke srednje škole “Vladimir Prelog” smjer Ekološki tehničar, a u nadi da će i ona jednog dana postati poduzetnica. Baš kao i mama Mejrema koju je tržište brzo prihvatilo zbog originalnoga i nadasve inspirirajućeg ekološkog proizvoda.

- Tržištu sam ponudila po brandom “Odonata” funkcionalne, inovativne ekološki prihvatljive proizvode za čišćenje koji, čuvaju zdravlje ljudi, kućnih ljubimaca, smanjuju otpadnu plastičnu ambalažu, te čuvaju bioraznolikost prirodnih resursa. Trenutno su dva proizvoda u ponudi, višenamjensko sredstvo za čišćenje i upotrebu u kućanstvu Green & Clean koji zamjenjuje oko pet klasičnih proizvoda za održavanje čistoće, te sredstvo za uklanjanje kamenca simboličnog naziva upravo - “Bez kamenca” – otkriva ova poduzetnica i inovatorica svoje tržišne adute kojima lagano i sigurno na bazi neškodljivih sastojaka za čišćenje, te izrazito visokih ekoloških standarda, osvajaju kupce. Veliku potporu u dobrom tržišnom pozicioniranju dalo joj je vlastito istraživanje o kućanskim navikama u procesu čišćenja, napose uvelike oslonjenog na štetne i agresivne kemikalije, kako po zdravlje ljudi, tako i sam okoliš u kojemu živimo.

- Kroz sve ove godine osluškivanje tržišta, pohađanja raznih edukacija i radionica shvatila sam da postoji jedna velika praznina, zbunjenost, nedovoljna informiranost i neznanje o najosnovnijim proizvoda koje svakodnevno koristimo te sam uz proizvode odlučila pokrenuti radionicu “ Svjesno kroz život” koja će biti informativnog karaktera o proizvodima koje svakodnevno koristimo. Stoga mi je uz same proizvode bilo sasvim razumljivo izaći na tržište s proizvodima kroz edukaciju i praktične radionice kako koristiti u svom svakodnevnom životu što manje kemikalija, a što više prirodnih sredstava. Svrha takvog načina prezentacije proizvoda je ustvari osvijestiti potrošače, kako kroz jednostavne primjere učiniti život kvalitetnijim. Informirati o utjecaju i štetnosti kemikalija, važnost čitanja deklaracija na proizvodu te njihovom značenju, upoznati ih s kemikalijama s kojima se svaki dan susreću, kakav utjecaj one imaju na naše zdravlje i kako primjeniti zdravu i ekološku zamjenu za te kemikalije. A upravo edukacije i osvještavanje tržišta, kao i zamjena sve prisutne plastične ambalaže s papirnatom, uz proizvod koji je krajnje ekološki i bez kemikalija, čine moju poslovnu aktivnost drugačijom na tržištu od većine koje postoje u ovom trenutku – jasna je vlasnica obrta Harmonia Natura u svojoj poslovnoj misiji, ali i istupu prema kupcima.

A tržišnih prilika je puno, posebice na krilima sve razvijenije svijeti o tome koliko je važno, posebice kada su sredstva za čišćenje u pitanju, koristiti zdrave i ekološke preparate, kakve naša Loyalty članica Mejrema Aganović proizvodi.

- Prema osobnom istraživanju trenutačno na našem tržištu postoje ekološki proizvodi za čišćenje, čak i od nekoliko od hrvatskih proizvođača. No s druge strane držim da je tek mali postotak ljudi upoznat i osviješten kakve istinski proizvode koriste u svom svakodnevnom životu. Sretna sam što je sve više korisnika mlađe generacije koji su svjesni ozbiljnog zagađivanja prirode, uništavanje prirodnih resursa te narušavanje zdravlja štetnim kemikalijama. Zahvaljujući internetu svakodnevno možemo vidjeti zastrašujuće fotografije i reportaže o zagađenosti planete našom nemarnošću, lošom edukacijom te slabom razinom svijesti o tome kako čuvati prirodu. Višegodišnji nemar i nebriga za prirodu utječu na nas i naše zdravlje, naše živote, stoga trebamo postati brižniji i pažljiviji prema sebi i prirodi – upozorava ova poduzetnica.

I nije se pokolebala zbog ulaska u poduzetništvo, iako je imala puno prepreka da bi njezini ekološki proizvodi ugledali svjetlo dana i stigli do kupaca.

- Najveća prepreka u pokretanju posla bila mi je administracija, ali i vrlo niska educiranost državnih službenika o samoj registraciji proizvoda koje sam patentirala, upis u NKD mog obrta jer se NKD nije mijenjao od 2007 godine, te u njemu ne postoje kao mogućnost za proizvodnju ekološki deterdženti nego je sve svrstano u klasične deterdžente i opasne kemikalije, što moji proizvodi nisu. A da sam se pak odlučila uzeti klasičnu klasifikaciju moje proizvodnje koja postoji u državnoj administraciji, onda su i uvjeti proizvodnje drugačiji. No, na kraju se ipak sve poslagalo onako kako treba biti, pa je i moj početak bio laganiji i jednostavniji – priznaje vlasnica obrta Harmonia Natura pred kojom je puno projekata.

Među prvima predstavljanje na predstojećem Kongresu poduzetnica 2020 – najvećem okupljanju žena u poduzetništvu, čiji je zlatni sponzor, te na kojemu će znatno šire upoznati sa svojim proizvodima. A zatim slijede i brojne akcije na samom tržištu.

- U prvom kratkoročnom planu mi je proširiti asortiman proizvoda, odnosno već su novi proizvodi u procesu razvoja te bi se uskoro mogli naći na tržištu. Kako sam sada u unajmljenom prostoru za proizvodnju, dugoročni plan je realizirati kupnju vlastitog prostor za cijeli moj pogon - zaključuje poduzetnica Mejrema Aganović, za koju smo uvjereni da neće ostati samo na pogonu nego će uskoro imati i cijelu tvornicu eko deterdženata.

Zašto sam se odlučila na Loyalty članstvo u Ženskom poduzetničkom centru?

- U ostvarenju velikih ideja potrebne su kvalitetne osobe, pomaganje, potpora, umrežavanje. Kao što je meni Ženski poduzetnički centar pomogao u ostvarenju mog cilja, dao potreban vjetar u leđa, podršku, nesebično dijeljenje znanja, osjećala sam potrebu da tu sreću i zahvalnost podijelim u obliku zlatnog sponzorstva jer jedino tako možemo doći do uspjeha i željenog cilja - opisuje poduzetnica Mejrema Aganović svoje razloge za Loyalty članstvo u Ženskom poduzetničkom centru, ali i zlatno sponzorstvo i nesebičnu potporu najvećem poslovnom skupu žena u poduzetništvu - Kongresu poduzetnica 2020. 

Facebooktwitterlinkedin