Mali savjeti za velike financijske učinke svakog poduzetništva

Bez obzira na to koliko ste godina u poduzetništvu, kvalitetno poznavanje svijeta financija, te još bolje upravljanje financijama od nužne je važnosti ne samo za opstanak, nego i učinkovito djelovanje na realnom tržištu. No, ipak nismo svi financijski stručnjaci da se možemo lagano kroz "brojke koje život znače" kretati, pa su stručnjaci naveli glavna područja koja bi ipak svi u poduzetništvu morali poznavati, ali i primjenjivati u svom poslovanju.

1. Postavite u svom poslovanju i financijske ciljeve

Koliko želite "držati glavu iznad vode" u svom poslovanju, a koliko istinski poslovati sa što manje brige. Do kada želite raditi i voditi svoju tvrtku ili obrt, koliko godišnje ići na odmor ili pak raditi, u što kanite investirati, a na što želite potrošiti novac kojega zarađujete?  Sve su to pitanja koja prožimaju svačije poduzetništvo, a odgovor daje kvalitetno upravljanje i planiranje financijama.

Ako niste sigurni što tražite sa svojim financijama ili kako osigurati snažnu financijsku budućnost, možda biste htjeli razgovarati sa stručnjacima za financijsko planiranje u poduzetništvu. To je prvi korak, ukoliko sami niste sigurni kako srednjoročno i dugoročno ostvarivati pozitivnu bilancu poslovanja. Ujedno je jako važno da sami (ili uz pomoć stručnjaka) postavite financijske ciljeve svoga poduzetništva te odredite alate za njihovo ostvarivanje. Nakon toga predstoji vam nastojati ih sustavno ostvariti tijekom nekoliko mjeseci ili godina poduzetništva koje dolaze. Možda je jednostavno stvar "ostavljati" ​​novac svakog mjeseca u određenom iznosu za određene ciljeve (kupnja službenog vozila, plaćanje nove edukacije, odlazak na kongrese, nabavka novog računala...) Financijski savjetnik može vam pomoći u sastavljanju strategije da se to i dogodi, puno češće ako osobno nemate previše iskustva u postavljanju financijskih ciljeva, ali i načina kako do njih doći.

2.  Postavite proračun u poslovanju

Proračun je srž svakog financijskog plana i to s dobrim razlogom. Bez njega ste poput broda bez kormila. Prvo, pregledajte svoje troškove, uključujući troškove najma ureda ili pak potrebne infrastrukture za ured, loko-vožnje tj. troškova prijevoza, plaće za vas i vaše zaposlenike (čak i ono što plaćate u outsourcingu), troškovi režija, pa čak i uredskoga materijala... To će vam biti polazna točka. Obavezno pregledajte sve svoje troškove kako biste imali što bolji uvid u to "gdje odlaze  novci". Uvijek ih ima u svakom poduzetništvu, sigurno je da ćete ih pronaći i u vlastitom.  Takve troškovne rupe najbolje je čim prije "pokrpati" ili barem držati pod kontrolom za kvalitetu održivosti financijske stabilnosti poduzetništva.

Jedan od primjera je slijediti pristup 50/30/20, gdje je 50 posto vaših sredstva usmjereno za svakodnevne potrebe vašeg poduzetništva kako bi radili i razvijali se, 30 posto ide prema onome što želite kroz neko vrijeme postići i raditi, te 20 posto trebate ostavljati na štednju tj. planirati kao investicijski kapital za dugoročne projekte. Vaše financijske odluke ovise o vama, a određivanje proračuna pomoći će vam da definirate te ciljeve i pridržavate ih se.

3. Potražite izvore financiranja

Prije deset godina na prste jedne ruke mogle su se izbrojiti subvencije i sredstva namijenjena poduzetničkom sektoru. Danas, zahvaljujući i podizanju razine svijesti državnih institucija usmjerenih poticanju poduzetništva, ali i EU novcima, doista gotovo svatko na realnom sektoru može dobiti (pod uvjetom da ima "čisto" poslovanje) bespovratna ili subvencionirana sredstva, kredite uz nikakvu ili minimalnu kamatu, potporu ili investicijsku pomoć.

Doista bi  bilo nezahvalno u vlastitom poduzetništvu propustiti natječaje i javne pozive na kojima možete ostvarivati ove subvencije, posebice ako su bespovratni ili bez kamata. I najmanji iznos, ako na njega ostvarujete pravo, dobro će doći.

4. Planirajte mirovinu

Većina malih, ali i srednjih poduzetnika u Hrvatskoj izdvaja minimalna sredstva za mirovinu, tj. popularno rečeno prijavljeni su na minimalac (tj. bili su do početka 2019. kada se zakon promijenio). Sredstva koja su tom prigodom odlazila na račune za mirovinu svakog vlasnika tvrtke ili obrta daleko su od onoga što možemo očekivati jednog dana da ćemo dobiti natrag kako bi imali zadovoljavajuću egzistenciju u trećoj životnoj dobi.
Stoga kada govorimo o odlasku u mirovinu, nikad nije prerano početi razmišljati o našem sadašnjem poduzetništvu kao načinu da osiguramo mirovinu koja će nas financijskih zadovoljavati, ali i pružati mogućnost da nastavimo naš rad u poduzetništvu ako nas to zadovoljava bez obzira na godine.
Jako puno mladih poduzetnica i poduzetnika već sada naporno i puno rade kako bi uštedjeli dovoljno novca da se povuku u mirovinu u svojim 40- tim godinama. Uz razvijte plan štednje, posebno za umirovljenje, moguće je to i osigurati.

5. Stalno ulažite u svoju edukaciju 

Financijsko planiranje može biti naporno, puno nepoznanica i puno propitivanja, bez obzira koliko god da smo u poduzetništvu. Postoji toliko mnogo pojmova, akronima, pravnih implikacija i koraka koje treba poduzeti. Pogledajte mogućnosti uporabe različitih aplikacije zbog kojih će naše planiranje financija, kao i kontrola potrošnje biti jednostavnija. Okružite se pravim ljudima, poput kvalitetnog računovođe ili financijskog savjetnika, koji vam mogu pomoći da shvatite vaše trenutne i buduće financije. Budite u tijeku s trenutačnim ekonomskim kretanjima, ne samo u prostoru u kojem djeluje vaša tvrtka ili vaš obrt, nego promatrajte i educirajte se o stanju u ekonomiji kao cjelini.

Pokušajte ne biti opterećen svime što financijski želite, nego to činite korak po jedan. Umjesto da financijsko planiranje gledate kao na izazov, shvatite to kao priliku za nastavak učenja i ulaganja u vlastite kompetencije. Stanje vaših poslovnih financija možda nije vaš najveći prioritet, ali nemojte podcjenjivati ​​važnost vaše financijske budućnosti i potencijal da nastavite učiti i rasti kao poduzetnik.

 

 

 

Facebooktwitterlinkedin