Poduzetnica Ivana Kraljić Šoban: Bez marketinga nema učinkovite prodaje poduzetničkih proizvoda i usluga

Prvostupnica marketinga, magistra novinarstva i odnosa s javnošću, naša Loyalty članica Ivana Kraljić Šoban (38) u poduzetništvu je godinu dana. Ova vlasnica i direktorica zagrebačke tvrtke Ikigai KI Komunikacije d.o.o. kaže da je poduzetništvo za nju oduvijek bio najprivlačniji način rada zbog poslovnog promišljanja, želje za samostalnim radom i slobodom kreiranja vlastitog vremena.

- Oduvijek me privlače inovativnost, kreativnost i svi oblici komunikacije pa sam na taj put usmjerila i svoj brend. Ikigai KI Komunikacije za svoje klijente radi brendiranje, osmišljava kreativne komunikacijske strategije promocije i piše – PR objave, prodajne tekstove za proizvode i usluge, tekstove za web stranice, brošure, letke, sadržaj za društvene mreže, scenarije za TV/radio spotove…. Naravno, ako je potrebno, za klijente radimo i produkciju svih materijala pa klijentu isporučujemo zaokružen proizvod. U moru raznih marketinških usluga, brendiranje je prilično zanemaren postupak. No ipak, sav biznis počinje od brendiranja, od definiranja ključne razlike po čemu je netko drugačiji od ostalih i te strategije kako će tu razliku komunicirati prema javnosti.  - opisuje svoju poslovnu misiju Ivana Kraljić Šoban. Svjesna je kako poduzetnički projekt kojega je izabrala danas ima "jaku" konkurenciju na hrvatskom tržištu.

Ali upravo konkurencija za ovu poduzetnicu predstavlja inspiraciju i motivaciju te dodatan izazov u kvalitetnom obavljanju radnih zadataka i zadovoljavanju klijenta.

- Iskustvo skupljeno radom s najvećim domaćim i svjetskim brendovima, u najvećim domaćim marketinškim agencijama i na različitim pozicijama, daje nam širinu i mogućnost sagledavanja stvari iz različitih kuteva. Prošli smo sve grane marketinga i smatramo da je to naša najveća snaga – razumijevanje šire perspektive koja onda vodi do postavljanja dobre strategije. Također, osobno, radom na sebi, uspjela sam razviti snažnu intuiciju koja mi omogućava da vidim točno u srž izazova s kojim se suočavamo. Iskustvo i kreativnost koju svakodnevno prakticiram omogućava mi da donesem inovativno rješenje s kojim je klijent zadovoljan. No, krajnji cilj je ipak „win-win“ situacija za sve – klijenta, kupca i brend - ističe vlasnica i direktorica tvrtke Ikigai KI Komunikacije d.o.o.  dodajući kako je današnje tržište u Hrvatskoj postalo svjesno da bez marketinga nema prodaje. Podsjeća sve one koji rado zaboravljaju da je ulaganje u promociju - osnovno ulaganje u tvrtku.

Jer, naglašava naša Loyalty članica, svakim danom rađaju se novi poduzetnici, "izbacuju" na tržište novi proizvodi, na internetu je sve dostupno.

- U moru mogućnosti, pitajte se - zašto bi klijent izabrao baš vaš proizvod? Treba prestati gledati na oglašavanje kao trošak, već kao ulaganje. Klijenti sve više traže manje agencije (čije su cijene niže) koje isporučuju jednako vrijedan proizvod. Najbitnija je stvar izgradnja povjerenja i odnosa s klijentom, odnosa u kojem ste vi i klijent partneri te u kojem zajedno radite na izgradnji njegovog biznisa. To je uvijek lakše s manjom agencijom jer se ljudi vežu za ljude. Stvaranje dobrih odnosa je ljepota ovoga posla - upozorava Ivana Kraljić Šoban.

Iako je godinu dana tek u poduzetništvu, vrlo brzo se u njemu snašla i "polovila konce". No, svjesna je i svog karijernog odabira koji će biti puno izazova, problema i prepreka. Na sreću i za njih ova marljiva poduzetnica ima rješenje.

- Najveća prepreka poduzetniku u poslovanju je on sam. Često sami sebi svojim uvjerenjima stojimo na putu uspjeha, a toga nismo ni svjesni. „Fizičkih“ prepreka ne mogu reći da je bilo. Znaš da postoje protokoli i administracija koju moraš ispuniti, prihvatiš da je to trenutno tako i „voziš dalje“. Do sredine lipnja ove godine Ikigai KI Komunikacije d.o.o. bio je korisnik potpore za samozapošljavanje HZZ-a. To je bio odličan start i svakome bih preporučila da, ako može, iskoristi ta sredstva. Za nematerijalnu (često i najbitniju) podršku, tu je obitelj, prijatelji i kolege – međusobno se preporučujemo i pomažemo - savjetuje ujedno i naglašavajući da je za nju poduzetništvo stalni rast i doprinos društvu. Jer su, ocjenjuje Ivana Kraljić Šoban, poduzetnici upravo oni koji donose inovativnost i napredak društva te ih se nikako ne smije marginalizirati.

- Poduzetnici su snaga i promjena društva, jer su fleksibilniji. “Kruha” od poduzetništva u Hrvatskoj ima, bogati smo lijepim primjerima. No, ono što je potrebno je promjena načina razmišljanja jer u poduzetništvu nema stagnacije i “comfort zone”. Također, potrebna nam je digitalizacija sustava i administracije, manji porezi, veći financijski poticaji, ali prije svega – sustavno brendiranje hrvatske kao poduzetničke zemlje i otvaranje prema inozemstvu. Lobiranje za hrvatske tvrtke i hrvatske proizvode/usluge je ključ. Imamo fantastične stručnjake, proizvode i usluge za koje malo klijenata u inozemstvu zna - smatra ova poduzetnica naglašavajući kako definitivno svaka žena koja kreće u poduzetništvo mora imati veliku upornost, hrabrost i strpljenje.

- Poduzetništvo je poput maratona. Treba ti neumoljiva upornost, snažno srce i beskrajan fokus na cilj. Dodala bih i četvrtu, presudnu osobinu – treba ti doza lavlje hrabrosti da postaneš poduzetnica tj. takozvana lavica poduzetnica. Svjesni smo da je poduzetništvo dugoročan proces i da ništa ne nastaje preko noći - uočava Ivana Kraljić Šoban pred kojom kada se govori o budućnosti stoji rad, rad i samo rad...

- Rad na sebi, rad na brendu, učenje i usvajanje novih vještina, širenje znanja, proširenje usluga i prilagođavanje trendovima jer samo tako možemo opstati. Rekla bih – razvijaj se ili umri. Također, intrigira me način na koji se odvija kreativni proces pa bih se voljela i u tom smjeru razvijati, istraživati kreativnost - zaključuje vlasnica i direktorica tvrtke Ikigai KI Komunikacije d.o.o.

Zašto sam poklonila povjerenje Loyalty članstvu Ženskog poduzetničkog centra?

Ženski poduzetnički centar inicijativa je koja nam je bila prijeko potrebna. Okupljanje poduzetnica na jednom mjestu, njihovo predstavljanje, druženje, razmjenjivanje informacija i suradnja, čini to mjesto jedinstvenim u ženskom poduzetništvu. Osjećamo se osnaženo, osjećamo da nismo same, dijelimo iste izazove i međusobno si pomažemo. Upravo iz tih razloga i ja sam postala članica, jer sjajno je znati da ti u tržišnim utakmicama netko tvoj drži leđa - ocjenjuje svoje loyalty članstvo Ivana Kraljić Šoban.

Facebooktwitterlinkedin