Vaše poduzetništvo traži stalnu brigu i o Vašem ugledu kao pojedincu

Živimo u svijetu lažnih vrijednost, gdje su nerijetko na kojekakvim aferama producirane TV zvijezde često kreatori mišljenja i ponašanja milijuna gledatelja koji ih prate - kako na malim ekranima, tako još više na društvenim mrežama.

Okruženi smo brojnim "veličinama" u društvenom, političkom i ekonomskom svijetu, koji često vrijede, znaju i mogu manje od nas samih, a opet ih prate milijuni "falovera" s tisućama i tisuća lajkova. Više nego ikada  kvalitetan i prije svega očuvan ugled postao je izumiruća kategorija, a trivijalne vrijednosti poput veličine dekoltea, "selfi" fotografije s egzotičnih mjesta ili pak nošenje brandirane odjeće i obuće - iznimno važni i presudni da bi nas prepoznavali u zajednici u kojoj djelujemo.

Identitet poduzetnice i poduzetnika izgrađen kroz ugled temeljen na kvaliteti odnosa i istinskih ljudski vrijednosti biva podložan različitim propitivanjima, zbog čega Seth Godin, uspješni poduzetnik, te bestselling autor, nedavno uvršten u Hall of Fame, jer je uz ostalo bio i potpredsjednik marketinga u tvrtki Yahoo u svojim promišljanjima o kvaliteti poduzetničkog djelovanja naglasio da postoji ozbiljni problem današnjice - brkanje ugleda s onim što ljudi često lažno plasiraju o sebi na društvenim mrežama.

- Društvene mreže razotkrile su mnoge – pokazale su razliku između željenog ugleda i stvarnosti. Recept za ponašanje na društvenim mrežama je stoga jednostavan: budite ono što jeste i ne pretvarajte se. Inače će Vas netko prije ili kasnije razotkriti i otkriti Vaše istinsko ja. Vaš ugled ne ovisi isključivo o Vašem radu, već je često posljedica pristranosti i očekivanja koja su postojala i prije nego što ste se pojavili “na sceni”. To možda nije pošteno, ali je istina. Ako to razumijemo, možemo se svatko za sebe pobrinuti da ulažemo trud i vrijeme u aktivnosti koje će maksimizirati naš ugled u određenom okruženju – čak i prije nego što u to okruženje uđemo - uočava i savjetuje Seth Godin ističući za sve poduzetnice i poduzetnike prije svega ga žive svoj ugled, jer se jedino tako može uživati u izgrađenom ugledu na kojega će svatko tko ga gradi biti ponosan.

Ovaj ugledni stručnjak i autor naglašava kako glede ugleda, treba obratiti pažnju na tri stvari:

- Vaš ugled ima isto toliko utjecaja na Vaš život koliko i ono što radite.
- Prvi dojmovi o pojedincu su ljepljivi i teško ih je promijeniti.
- Jedini i najbolji način da sačuvate svoj ugled je da radite stvari kojima se ponosite.

- U ekonomiji povezivanja je ono što drugi ljudi misle o Vama i što očekuju od Vas, a i vjerovanje u Vaša obećanja, zapravo Vaš brand. Lako je smatrati da je dobro djelo nagrada sama po sebi, ali dobro djelo donosi maksimalnu vrijednost samo kada ljudi razumiju Vaše napore i trud koji stvaraju ugled. Često ljudi stvaraju dojam uz pomoć drugih a ne izravno od Vas - dodaje u svom promišljanju o ugledu poduzetnica i poduzetnika Seth Godin.

Naglašava stoga da se o ugledu uvijek i u svakoj prilici mora voditi računa i njegovati ga. Ujedno upozorava kako moramo kod stvaranja ugleda biti oprezni, jer ono što stvorimo je ono s čim ćemo morati živjeti dugoročno.

Facebooktwitterlinkedin