Originalni suveniri poduzetnice Jelene Bikić iz Dugopolja već su tri puta predstavljeni i u britanskom Vougeu

Tri godine intenzivno na domaćem i inozemnom tržištu i to s vrlo originalnim proizvodima prirodne kozmetike napravljenih od bilja koje se može naći u našem dalmatinskom podneblju, nazočna je poduzetnica Jelena Bikić (29) magistra edukacije povijesti umjetnosti i engleskog jezika, iz Kljaka (Šibensko-kninska županija),  vlasnica obrta Silvan, prema kojemu je kreirala istoimeni jedinstveni brand

Koliko je Jelena Bikić "pogodila u sridu" turističku nišu originalnosti i kreativnosti koje je spojila ljubav prema izradi prirodne kozmetike sa željom promicati kulturnu baštinu ljepota Hrvatske, poglavito Dalmacije, svjedoči i činjenica da je britanski prestižni magazin Vouge čak tri puta pisao o njoj i njezinom poduzetničkom projektu.

- Razlike su vidljive iz godine u godinu našeg rasta kojeg možemo jasno pratiti, a naravno da je pojavljivanje u kultnom Vogue magazinu učinilo je svoje i sve više i više klijenata prepoznaje našu kvalitetu. Procjene za nastavak poslovanja su optimistične i vedre.  Trenutačno imamo tri proizvoda: SEA NYMPH, sapun od morske soli i eteričnog ulja mandarine; za tuširanje, BLACK&PURE, sapun s aktivnim ugljenom i čajevcem; za čišćenje lica, MED I MLIJEKO MOSORA, sapun od kozjeg mlijeka, meda od drače i lavande; nastao kao prvi suvenir Dugopolja u suradnji s Turističkom zajednicom općine Dugopolje. Vogue nas je jednostavno prepoznao kao brand od značaja, odnosno vidjeli su naš proizvod kao vrijedan pojavljivanja na njihovim stranicama prema svim visokim kriterijima dizajana kojeg imaju. Kontaktirali su nas početkom godine te smo dogovorili suradnju. Potez je to koji je dodatno afirmirao naše mjesto na tržištu i sve ono što nudimo i u vidu kvalitete proizvoda i u vidu dizajna i same naše priče. Telefon zadnjih par mjeseci ne prestaje zvoniti - ističe Jelena Bikić, na koju s razlogom treba Hrvatska biti ponosna.

A sve je počelo nakon što je vlasnica Silvana završila studij (na kojemu je diplomirala 2013.), te s rađanjem poduzetničke ideje koja je uskoro postala njezin posao.

- Uvijek mi je bilo zanimljivo razmišljati na kreativan način i pristupati stvarima iz drugačije perspektive. Nakon odrađenog staža, posao u struci je bilo teško naći i činila mi se prava prilika pokušati stvoriti nešto sama. Odlučila sam, dakle, svoj hobi izrade sapune pretvoriti u posao i cijeloj sam situaciji pristupila iz jedne jedinstvene perspektive koju mi je omogućilo upravo moje obrazovanje i moja ljubav prema kulturi i baštini. Naime, cijeli brand osmišljen je na način da prirodna kozmetika koju proizvodimo, osim što je izrađena od kvalitetnih sastojka od kojih su mnogi tipični za naše podneblje (kozje mlijeko, med od drače, morska sol), bude i nositelj jedne posebne priče koja je u prvom redu iskazana kroz naše pakiranje: dizajn pakiranja inpiriran je motivima geometrijske umjetnosti Ilira – pradavnih stanovnika ovih područja, koji su kao zaštitnika divlje prirode, šuma i pašnjaka slavili upravo boga Silvana. Taj segment priče istaknuli smo dodatno koristeći pakiranje od biorazgradivog pakiranja sa sjemenkama kojeg doslovno možete posaditi. Nadalje, naš zadnji sapun iznosi moderan dizajn inspiriran motivima narodne nošnje stanovnika Dalmatinske zagore. Priča je to koju opet možemo povezati s Ilirima budući da folklorni izričaj ljudi dalmatinskog zaleđa ima mnoge poveznice s ilirskom kulturom. Bilo je potrebno uložiti dodatan trud u učenje i specijalizaciju u uskom području koje mi je potebno za obavljanje ovog posla. Proces je to koji je trajao i još traje jer učiti se mora uvijek ako se planira ići naprijed - opisuje kako je sve počelo naša Loyalty članica koja danas svoj pogon za proizvodnju ima u Kljacima, a prodaju pak po cijelom svijetu.

Silvan proizvodi često su u košaricama turista koji žele originalni i zanimljiv hrvatski suvenir, ne samo kozmetiku. No, sasvim razumljivo, u navali svega i svačega što se u suvenirskom sadržaju nalazi u Lijepoj našoj, postavlja se pitanje koliko se može živjeti od proizvodnje prirodne kozmetike, napose prepoznate kao iznimno autohtone i originalne s prostora jugoistočne Europe?

- Na tržištu se nalazi more proizvoda prirodne kozmetike. Općenito živimo u vremenu gdje smo preplavljeni količinama svega. Čini mi se da uslijed takvog konzumerizma ljudi sve više i više cijene unikatne i ručno rađene proizvode, a pogotovo one s pričom i upravo je to ono što mi nudimo: s jedne strane dobijete izuzetno koristan i kvalitetan kozmetički/uporabni proizvod, ali on itekako ima i dodanu vrijednost – u našem slučaju promicanje izuzetno bogate kulturne baštine naše zemlje. Zahvalna sam na prilikama koje su mi se otvarale putem, ali isto tako želim reći da nijedne te prilike nebi bilo da u pozadini svega ne stoji rad i neupitna odlučnost da se nešto napravi. Između svega toga postoji uzročno-posljedična veza. Danas sam sretna što mogu živjeti od svoga rada. No, trebalo je istinski zasukati rukave da bi do toga došlo - jasna je Jelena Bikić.

Zašto sam poklonila povjerenje Loyalty članstvu Ženskog poduzetničkog centra?

Od početka vas volim. Svidio mi se koncept rada Ženskog poduzetničkog centra i pozitivna energija koju vaši sadržaji i projekti isijavaju. To su vrijednosti koje podržavam i koje ću sa zadovoljstvom promovirati - ocijenila je svoje Loyalty povjerenje Jelena Bikić, Ambasadorica Kongresa poduzetnica 2020. 

Facebooktwitterlinkedin