Pet važnih pravila kako imati uspješnu tvrtku ili obrt

Više od 20 posto tvrtki i obrta u Hrvatskoj u prvoj godini poslovanja mora zatvoriti vrata zbog neuspješnosti, procjene su Hrvatskog zavoda za zapošljavanje. Iako su brojke na globalnom poduzetničkom tržištu još više u ovoj nemiloj poduzetničkog statistici, čak i ovih 20 posto za mnoge buduće i sadašnje vlasnice i vlasnike tvrtki i obrta izgleda zastrašujuće jer nitko ne želi krenuti u poslonu avanturu s teretom neuspjeha oko vrata. Posebice ne u krajevima jugoistočne Europe gdje se poslovni krah smatra teškim porazom, umjesto (za razliku od poduzetnica i poduzetnika u Sjedinjenim Američkim Državama gdje je neuspjeh sastavni dio uspjeha) da to bude najčešće  - naučena lekcija.

No da tu naučenu lekciju ne bi usvajali preko vlastitih grešaka, nego čim prije krenuli stazama uspjeha, Gavin Ingham, vodeći britanski stručnjak na području prodajne psihologije i uspješnosti, naglašava kako postoji pet pravila u poduzetničkom ponašanju koja trebamo slijediti. Uspjeh je siguran i zajamčen, a što je i ovaj stručnjak iskusio na vlastitim projektima. No, jednako tako i priznaje da nikada ne bi bio to što je danas u svojoj karijeri, da na početku svog prodajnog angažmana nije dobio 18 uzastopnih negativnih odgovora.  A upravo je taj proces pomogao da svoje iskustvo i naravno djelovanje svojih klijenata na realnom tržištu svede na pet pravila o tome kako imati uspješnu tvrtku ili obrt.

1. Budite izvanredni u svom poslovanju
Većina ljudi se pomiri s prosjekom. Pomire se s frazom: “U redu je!” Prestaju biti izvrsni zbog drugih ili zbog svojih dječjih snova. Važno je voljeti ono što radite i nastojati biti u tome najbolji. Nemojte se pomiriti s prosjekom. Imajte visoke standarde obavljenog posla i neka se to vidi!

2. Obavite svoj posao
Zašto bismo obećavali manje našim klijentima samo kako bismo poslije uspjeli uradili više? Ne razumijem ovu jednadžbu. Zašto radije ne bismo težili k tome da budemo najbolji, da nekome damo ogromnu vrijednost i onda to zapravo i učinimo/ostvarimo? Težite li k tome da svojim klijentima pružite neku izvanrednu dodanu vrijednost i onda to zaista i ispunite. Ne utapajte se niti ovdje u prosječnost ili improvizacije, klijenti to ne vole.

3. Stvorite odnos s klijentima
I to onaj pravi. Budite otvoreni, pošteni, stvorite dodanu vrijednost, ostanite u kontaktu. Imam klijente već 15 godina. S njima razgovaram već 15 godina. Ne želim se brzo obogatiti – radim s ljudima za koje znam da im mogu donijeti dodanu vrijednost i brinem se da do toga zaista i dođe. S njima sam u kontaktu, s njima gradim odnos – i to dugoročan.

4. Upoznajte svoje tržište
Primjećujem da se ovog pravila kao jednog od ključnih pravila poduzetništva, početnici, poslovne vođe, poduzetnici i prodavači ne pridržavaju – oni ne poznaju svoje tržište. Ne poznaju svoje klijente, ne znaju što njihovi klijenti žele, ne znaju za čim oni žude. Morate znati koji su izazovi i problemi koje ima klijent. Morate znati što im je potrebno. Gdje želi stići. Sve to morate znati. I onda se Vaša ponuda mora zasnivati na tim nalazima, tako da klijenti kažu: “Treba mi to. Želim to. Moram uložiti u to.” Previše ljudi prodaje ropotariju jer su mislili da je to dobra, pametna i zanimljiva ideja, koja će se klijentima svidjeti. Pa, želim Vam sreću s tim. Svoje klijente morate poznavati bolje nego što se sami poznaju.

5. Budite autentični
Budite realni i ne uljepšavajte stvari koje radite i koje nudite tržištu. Ne blefirajte, ne pretvarajte se. Budite to što jeste u poduzetništvu. Ljudi to vide i to što vide im se sviđa. Klijenti će to prepoznati. Zaboravite što morate biti i kao biste se trebali ponašati – budite ono što jeste. Zato ljudi kupuju kod Vas i zato Vas ljudi žele.

Facebooktwitterlinkedin