Želite povećati prodaju svojih usluga ili proizvoda – evo što morate raditi

Možete imati najbolji proizvod ili uslugu na svijetu, ali ako nema za njim potražnje na tržištu - ništa od našeg prodajnog uspjeha. Prodaja je ta koja definira našu profitabilnost, uz želju svake poduzetnice i poduzetnika da bude što učinkovitija. No, željeti je jedno, a prelijevati tu primarnu poduzetničku želju u stvarnost - nešto sasvim drugo. Bez obzira kakav proizvod ili uslugu imali, te nudili tržištu, postoje određene univerzalne aktivnosti koje će uz malo truda i energije dovesti do željenih prodajnih učinaka na tržištu. Koje treba primjenjivati bilo da ste tek "lansirali" svoj poduzetnički sadržaj na tržište ili sve već godinama u raljama istoga.

- Svaka komunikacija s kupcem ili javnošću nije samo odraz našeg brenda, već je i dio naše borbe za pažnju. Svatko tko želi osvojiti ovu bitku mora ponuditi izvanrednu vrijednost kupcima - ističe odmah kao najznačajniju aktivnost
Mark Schaefer, autor je pet bestselera o marketingu.

A da bi olakšali poduzetnicama i poduzetnicima snalaženje u svijetu prodaje u Harvard Business Review-u, autori Eric Almquist, John Senior i Nicolas Bloch iznijeli su piramidu aktivnosti i značaja kojeg mora imati proizvod ili usluga da bi osvojila povjerenje kupaca. Značajke koje su istaknuli naglašavaju ugled proizvoda ili usluge, svojstva koja donose dodatnu vrijednost kupaca, ali i iniciraju potrebu za kupnjom. Riječ je o desetljećima istraživanja i iskustva u prodaji na temelju čega su autori na 30 različitih načina posvjedočili što trebate raditi da bi vaši proizvodi ili usluge imale bolju prodaju i kupce.

Autori ovog istraživanja upozoravaju da ukoliko više nabrojenih osobina u ovoj piramidi posjeduju proizvodi, usluge ili pak tvrtka koja ih lansira na tržište, to u praksi dolaze bolji prodajni rezultati.

- Tvrtke koje su se usredotočile na najmanje četiri faktora stvaranja vrijednosti u očima kupca, zaradile su u prosjeku tri puta više od onih koji su stavili samo jednu ističuću karakteristiku iz ove piramide. Naravno, potpuno je nerealno očekivati da će se vrijednost u očima kupca sastojati od svih 30 gore navedenih karakteristika, čak i takav majstor marketinga, kao što je Apple, može ih povezati oko 10 ili 11. Stoga važi da bi se elementi stvaranja dodane vrijednosti trebali strateški odabrati - komentirao je Mark Schaefer.

Mnogi će se zapitati koji je to najvažniji čimbenik kojega proizvod ili usluga moraju imati. To je svakako kvaliteta, koja ima i najveći utjecaj na percepciju vrijednosti nekog proizvoda ili usluge u očima kupca, a time i neizostavno povećava prodaju. Ujedno, ističu autori ovog istraživanja, svi proizvodi i usluge moraju imati barem minimalnu razinu kvalitete, jer im svi drugi elementi neće biti previše od pomoći.

Ono čemu morate dalje posvetiti pozornost da bi povećali prodajne šanse vašeg proizvoda ili usluge jako ovisi i o percepciji same tvrtke / obrta u javnosti, kao i vas kao poduzetnice ili poduzetnika. Također jako je bitno kojoj grani gospodarske aktivnosti spadate, kao i na koju vrstu kupaca ste usmjereni (oni s ruralnih područja ili iz urbanih sredina, s višom platežnom moći, umirovljenicima ili djeci...)

 

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin