Mlada poduzetnica Marina Duvnjak: “Ostavila sam posao u Atlanticu i preuzela obiteljsku firmu Kemoboja – Dubrava“

Marina Duvnjak mlada je poduzetnica iz generacije milenijalaca koja uspješno vodi etabliranu obiteljsku firmu na području boja, lakova, građevinskih materijala i sredstva za čišćenje mnogima poznate pod imenom Kemoboja – Dubrava. Riječ je o tvrtki koja na tržištu postoji već 23 godine i predstavlja nezaobilazan subjekt na hrvatskom tržištu maloprodaje i veleprodaje boja, lakova i pribora, građevinskog materijala, plastičnih masa, kemijskih i mehaničkih sredstava za čišćenje te kućanskih potrepština i robe široke potrošnje. Mnogima je poznata i kroz projekte Ženskog poduzetničkog centra kojeg podupire već tri godine kao Premium partner i nesebični sponzor naših aktivnosti na jačanju poslovnih sadržaja povezivanja žena na realnom tržištu.

-Volim reći da nismo tipičan primjer obiteljskog poduzeća jer sam ja jedini član obitelji zaposlen u tvrtki, ali s obzirom da sam poslovanje preuzela od svog oca koji mi je stalna potpora, doživljavamo se kao obiteljsko poduzeće i takvu klimu zdravih odnosa kao u jednoj velikoj obitelji njegujemo i u timu naših 20 zaposlenika - opisuje Marina Duvnjak, koja zadivljuje svojom poslovnom odlučnošću i aktivnošću. Kako i ne bi kada je već s 27 godina hrabro napustila jednu od vodećih domaćih distribucijskih kompanija i odluči preuzeti obiteljsku firmu.

- Odmah po dobivenoj diplomi magistre ekonomije, počela sam raditi u Atlantic Grupi, gdje sam dobila priliku učiti kroz interne treninge i edukacije te pretvoriti teoriju u praksu kroz svakodnevno realno poslovanje. Stečeno iskustvo dovelo me do menadžerske pozicije koja mi je otvorila neke nove poglede kao što su važnost stalnog učenja, ne samo kroz posao, nego i kroz daljnje formalno obrazovanje. U međuvremenu, s iskustvom iz Atlantica, 2016. godine donijela sam veliku odluku da prijeđem u našu obiteljsku trgovačku firmu i postepeno sam počela preuzimati poslovanje. Moja današnja pozicija zahtijeva još više ekonomskog znanja i stjecanja novih vještina, ali mi istovremeno daje i priliku da si organiziram vrijeme - prisjeća se ova mlada poduzetnica svojih početaka.

Osim poduzetničkog angažmana, Marina planira kroz naredne dvije godine doktorirati na području javne nabave, a trenutačno je na doktorskom studiju Poslovne ekonomije na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Velika joj je želja temu svog doktorata povezati u učinkovitu simbiozu rada u poduzetništvu sa  znanošću. Rado ističe da je za njezin poduzetički način razmišljanja zaslužan i odgoj.

- S obzirom da sam preuzela već uhodano i zdravo poslovanje, možda nisam tipična poduzetica, ali mi je svakako neophodno poduzetničko razmišljanje i djelovanje kako bih na dobroj postojećoj bazi uočila sve prilike i izazove koji mi se pružaju te na pravi način napravila prave stvari stvarajući nove poslovne uspjehe i vrijednosti te otvarajući put novim poslovnim pothvatima. U mom svakodnevnom opisu posla miješaju se trgovina, financije, marketing, ljudski resursi, a često i manje ekonomski pojmovi tehničke prirode, što je svakako obilježje poduzetničkog djelovanja. Naravno, bez ljubavi prema ekonomskoj struci i trgovini kao djelatnosti koja djeluje u dinamičnom i izazovnom poslovnom okruženju, a možda i genima koji su sve to podržali, cijelo moje menadžersko i poduzetničko djelovanje u ovom smislu bilo bi nemoguće - jasna je ova mlada i poduzetna žena. Svoj rad je obogatila i suradnjom sa Ženskim poduzetničkim centrom, te je primjerice prošle godine udjelovala na Kongresu poduzetnica na panelu na temu obiteljskog poduzeća, dok je na ovogodišnjem Kongresu sudjelovala kao sponzor.

- Kroz ovakav oblik razmjene znanja i iskustva te širenja i pletenja poslovne mreže, uz poticanje poduzetničkog razmišljanja i djelovanja, Kongres daje svoj doprinos razvoju gospodarstva Republike Hrvatske. Stoga je uvijek lijepo biti dio ovog regionalnog poslovnog događaja. Odlična organizacija i ugodna poslovna atmosfera s dovoljnom dozom opuštenosti definitivno su obilježja ovog kongresa koja bih posebno istaknula. Također, to što je posjet Kongresu besplatan pruža priliku i mogućnost da po svoju porciju informacija dođu i poduzetnice i poduzetnici koji još nemaju razvijeno poslovanje. Iako naše poduzeće već ima tradiciju poslovanja i prepoznatljivost na tržištu, svaku informaciju, iskustvo i razmišljanje korisno je čuti, a upoznavanje novih ljudi uvijek je pozitivna stvar - ocijenila je Marina Duvnjak nasu suradnju, ali i zajednički rad. Ujedno rado ističe i da nije požalila što je zaplivala poduzetničkim vodama, iako bi svakome, kaže, preporučila iskustvo korporativnog života.

- I jedno i drugo ima svoje čari, prilike i slabosti koje u oba slučaja treba shvatiti kao izazov. Biti poduzetnik je stil života koji pruža bezbroj mogućnosti i veliku satisfakciju, ali i daje jedan poseban osjećaj odgovornosti. Korporacija pruža jednu drugu vrstu profesionalnog i osobnog rasta i razvoja unutar sustava i sigurno je odlična stepenica za kročiti u svijet poduzetništva - smatra ova mlada poduzetnica koja hrabro gradi tržišne pozicije Kemoboje - Dubrava kroz prije svega dobro postavljenu bazu te ostvaren značajan i zdrav rast prihoda.

- Povećali smo udio veleprodaje u ukupnim prihodima od prodaje, pri čemu nam je rasla i maloprodaja. Jedan od aktualnih projekata je preuređenje i širenje našeg prodajnog centra na istoku Zagreba čije novo ruho s proširenim asortimanom i novim doživljajem kupnje očekujemo u travnju. Nastavljamo širiti našu prepoznatljivost i zastupljenost u našem segmentu tržišta. A ovom prilikom moram naglasiti da smo formirali odličan tim ljudi koji uz spoj iskustva i mladosti jednostavno nema granica te time omogućava ostvarenje planiranih ciljeva i provedbu postavljene strategije poslovanja - zaključuje mlada direktorica i naša Premium partnerica.

tekst napisala: Zrinka Peharec

Facebooktwitterlinkedin