Naučite uspješno čitati neverbalnu komunikaciju kako bi lakše provodili poslovne odluke i aktivnosti

Koliko puta vam je prošlo "kroz glavu" u različitim pregovorima, na različitim sastancima te različitim poslovnim "duelima" misao: "E da mi je pročitati što mu je sada u glavi?"

Govor tijela i neverbalna komunikacija veliki su alati za sve one koji ih znaju koristiti u svakodnevnim poslovnim procesima. Na koncu - tko ne bi želio znati pročitati misli drugih ljudi?

Prema istraživanju UCLA-a pokazalo se kako je samo 7 posto komunikacijske poruke bazirano na onome što govorimo. Sve ostalo;  38 posto odlazi na boju te jačinu našeg glasa te preostali 55 posto otpada na neverbalnu komunikaciju. Biti u mogućnosti kvalitetno protumačiti tih 55 % komunikacijskog spektra, znači ovladati snažnim alatom ne samo međuljudskih odnosa nego poslovnog odlučivanja i aktivnosti.

TalentSmart obavio je istraživanje na više od milijun ljudi o učinkovitoj komunikaciji te su u svom istraživanju ustvrdili kako osobe koje posjeduju visoku razinu emotivne inteligencije, ostvaruju i najbolje komunikološke rezultate. Osim što su odlični govornici, oni iznimno kvalitetno kontroliraju svoju neverbalnu komunikaciju, a nerijetko znaju kroz nju "pročitati" svoje sugovornike.

Pa krenimo redom s kratkim tečajem neverbalne komunikacije!

Prekrižene ruke ili noge - znak su otpora vašim idejama i razmišljanjima - kada u poslovnim aktivnostima naiđete na osobu koja sudjeluje u dijalogu s vama držeći ruke prekriženima na prsima, imate sugovornika koji svojom psihom sugerira da nije suglasan s vašim idejama, razmišljanjima i mislima. Čak i kada se vaš sugovornik smije ili klima glavom u znak odobravanja, njegove misli neverbalnom komunikacijom odašilju sasvim suprotnu vokaciju. Gerard I. Nierenberg i Henry H. Calero istraživali su i snimali više od 2.000 sudionika različitih pregovora i razgovora za svoju knjigu o govoru tijela. Niti jedan od sudionika pregovora koji je imao prekrižene ruke ili noge, nije postigao dogovor s drugom stranom. Psihologijski gledano - osobe koje s vama razgovaraju dok imaju prekrižene ruke ili noge mentalno, emotivno te psihološki su vam suprostavljene i ne žele usvajati ono što se pred njih postavlja.

Osmjehivanje (ne)skriva (ne)iskrene namjere - kada se sugovornici u komunikaciji s vama smješkaju, teško je uočiti iz samog osmijeha je li to iskreno ili izvještačeno ponašanje. No iako osmijeh sam po sebi može zavarati, jedan neverbalni znak komunikacije - ne može. Oči i područje oko očiju. Naime, kada se ljudi smiju, često iza osmijeha sakrivaju ono što iskreno misle. No, promatranjem područja oko očiju te kože tog područja, koje se u slučaju iskrenog ili kako se u narodu kaže "od srca" smijanja, počinje borati tj. mreškati. Dakle kada se u komunikaciji netko smije razgovarajući s vama, provjerite kutove njegovih očiju i nabore kože oko očiju da biste znali čini li to iskreno ili sa skrivenim namjerama.

Zrcalna neverbalna komunikacija je poželjna - jeste li ikada razgovarali s nekim ili pregovarali uočavajući kako osoba koja je preko puta vas u isto vrijeme radi iste stvari kao i vi. Primjerice ako nagnete glavu na lijevu stranu, to čini i vaš sugovornik. Ako prekrižite noge, to napravi i osoba s vama u dijalogu. To je ustvari, ističu stručnjaci za neverbalnu komunikaciju, jako dobar signal. Zrcalna neverbalna komunikacija je nešto što nesvjesno radimo pokušavajući postati bliski s osobama s kojima smo u dijalogu, tj. razgovoru. Ujedno zrcalna neverbalna komunikacija pokazuje da osoba s kojom razgovaramo dobro prihvaća našu poruku, slaže se s našim mišljenjem te je suglasna s našim stavovima,

Stav tijela priča je za sebe - nije rijedak slučaj da kada nekoliko osoba istovremeno uđe u salu za sastanke odmah uočavate po stavu tijela tko je na višoj, a tko je na nižoj poslovnoj poziciji. Taj učinak dolazi uglavnom iz takozvanog "govora tijela" koji podrazumijeva: uspravno držanje, geste dlanovima okrenutim prema dolje, te otvorene i široke geste rukama općenito. Mozak je stroj koji se trudi iz nas izvući maksimum sigurnosti srazmjeran količini ljudi koje moramo impresionirati.  Stojeći ravno s uspravnim ramenima odašiljanje je položaja moći; a ljudi to čine kako bi maksimizirali količinu prostora koju žele popuniti vlastitom nazočnosti. Slijeganje ramenima i pogrbljeno držanje, s druge strane, rezultat je urušavanja vašeg obrasca pokazivanja moći; činimo sve da zauzmemo što manje prostora i odašiljemo što manje energije u prostoriji punoj ljudi. Održavanje dobrog stava tijela traži poštovanje i promiče naš angažman među ljudima, bilo da imamo liderskih osobina ili ne.

Lažljive oči - većina nas je vjerojatno odrasla slušajući izreku: "Gledaj me u oči kad razgovaraš sa mnom!" Naši roditelji su nas učili kako je teško gledati nekoga u oči i istovremeno lagati. I bili su u pravu. Ali to je tako opće poznato da nerijetko ljudi često namjerno drže kontakt očima u pokušaju sakriti vlastite laži. Problem je u tome što se većina njih iznimno trudi održati kontakt očima do te mjere da se sugovornik "lažljivaca" osjeća neugodno. U prosjeku, osobe u kvalitetnom dijalogu drže kontakt očima sedam do deset sekundi, dulje gledamo u oči kada slušamo, nego kada razgovaramo s nekim. Ako razgovarate s nekim tko vas gleda izravno, bez zadrške i uporno, pogotovo ako su jako mirni i ne trepću - nešto nije u redu i vrlo je izgledno da vam lažu.

Uzdignute obrve upozoravaju na nelagodu - Tri su glavne emocije zbog kojih ljudi podižu obrve: iznenađenje, briga i strah. Pokušajte podignuti obrve kada imate opušteni, ležerni razgovor s prijateljem. Teško je to učiniti, zar ne? Ako netko tko razgovara s vama podigne obrve, a tema nije ona koja bi logično izazvala iznenađenje, zabrinutost ili strah, moglo bi se dogoditi nešto drugo. Osoba je najvjerovatnije u stanju nelagode i ne osjeća se najbolje s porukama koje prenosite ili pak u vašem društvu općenito.

Pretjerano klimanje glavom signalizira tjeskobu, a ne odobravanje - Kada nekome nešto kažete i vaši sugovornici u tom slučaju pretjerano klimaju, to znači da su vjerojatno zabrinuti vašim mislima o njima ili pak smatraju da ih ne doživljavate dovoljno sposobnima. U svakom slučaju pretjerano klimanje glavom odašilje znak nesigurnosti, nespokoja i kolebljivosti osobe s kojom komunicirate.

Stisnuta čeljust signalizira stres - stisnuta čeljust, zategnuti vrat ili boranje čela - sigurni su znakovi stresa. Bez obzira na to što osoba govori, to su znakovi znatne nelagode i lošeg raspoloženja. Razgovor kojega vodite može biti "uronjen" u stresne teme ili je jednostavno um sugovornika negdje drugdje te su fokusirani neverbalnom komunikacijom na ono što im izaziva stres.

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin