Najčešći izgovori koji vam uništavaju učinkovitu prodaju i razvoj poduzetništva

Uspješan poduzetnik traži razloge da ostvari svoje ciljeve, a neuspješan ispirke da od ciljeva odustane - staro je poslovno pravilo. No postoje "standardne" greške koje nerijetko koristimo kako bi opravdali svoju neaktivnost i nedisciplinu u poduzetničkom radu zajedničkog nazivnika - izgovori, zbog čega često ulazimo u zamku onih koji odustaju.

Pojedine poduzetnice i poduzetnici cijelog svog poslovnog vijeka ne prestaju "raditi" na sebi i svom karijernom angažmanu, razvijajući prvenstveno osobni integritet, ali i svoje projekte. Izbjegavanje isprika i izgovora u svemu što radimo čini iznimne razlike koje mijenjaju naš život ili naš posao na bolje te koje vrhunske pojedince u poduzetništvu izdvajaju iz prosjeka.

No izbjegavanje izgovora ili isprika u svakodnevnim aktivnostima izgleda jednostavno za primjenu, ali suočavanje s vlastitim karakternim nedostacima predstavlja jednu od najtežih stvari za uraditi.

Većina poduzetnica i poduzetnika krije se iza svojih izgovora jer je tako lakše. Lakše je ne postići svoje ciljeve i za to imati razlog. Lakše je zabrljati svoj život i krivite druge za to. Nažalost, većina ljudi živi tako, njihovi životi, tvrtke i obrti puni su izgovora.

Prvi korak naprijed svakako je naše osvještavanje isprika i izgovora koje koristimo. Nerijetko isključivo da bi opravdali naš neuspjeh. Postoje tisuće izgovora koje ljudi svakodnevno koriste, a jako malo alata za njihovo prepoznavanje, te poticaja hrabrosti da ih se prevlada.

Vodeći britanski stručnjak na području prodajne psihologije i uspješnosti Gavin Ingham, autor brojnih knjiga, DVD-ova, audio programa i blogova, kojima dopire do tisuća prodavača diljem svijeta te im pomaže povećati prodajnu učinkovitost, probiti prodajne okvire i izgraditi dinamičnu prodajnu osobnost detektirao je najčešće izgovore i isprike koje imamo u svom prodajnom angažmanu i poduzetništvu:

To nije moja krivnja
Krivo je tržište
Nemam vremena
Ne vole me
To je zato što sam previše … (star, mlad, kvalificiran, nekvalificiran, iskusan, neiskusan, …)
Krivo je moje obrazovanje
Nemam kontakata
To je izvan mog nadzora
Imam peh
Naš proizvod / usluga nisu dovoljno konkurentni

Za sve koji se žele iščupati iz močvare izgovora i isprika ključna su pitanja koje si trebaju postavljati, ali i na njih davati odgovore - Što kažete sami sebi kad ne uspijete? O čemu razmišljate kada ne postignete svoj cilj? Koga krivite?

Iza svakog odgovora najčešće stoji činjenica da se niste dovoljno potrudili ostvariti postavljeni cilj te da niste dovoljno razmislili o svemu u što se upuštate. Svaki poduzetnički izazov je težak i traži odricanja, ali istinski poduzetnički karakter treba nizati pobjede, a ne izgovore za odustajanje. Kada vam se čini da je iznimno teško na vašem poslovnom putu, potrebno je dati najviše od sebe - udvostručiti ili čak utrostručiti svoje napore - jer jedino tako možemo osigurati ostvarenje ciljeva koje želimo dostići.

Narano da uvijek postoje razlozi za neuspjeh - ali jednako tako uvijek postoji i netko tko je odgovoran za to. U poduzetništvu je samo jedna osoba na koju se prst može uprijeti. Prvi korak k željama poduzetnika da ostvaruju učinkovitu prodaju i poduzetništvo koje ona nosi, prema savjetima Gavin Inghama svakako je riješiti se izgovora kako bi oslobodili sebe i omogućili si pravi uspjeh u poslu i osobnom životu.

- Jer kada se riješite izgovora i svega što Vas koči i kad budete 100% odgovorni za svoj uspjeh, (tek) tada ćete krenuti na pravi put - zaključuje britanski stručnjak na području prodajne psihologije i uspješnosti Gavin Ingham.

Facebooktwitterlinkedin