Inspirirana djecom i prirodnim znanostima, naša Loyalty članica Ivana Lončarek pronašla je svoj put u poduzetništvo

Kreirajući igre i priče za svog sina, a kasnije i za svoju kćeru naša Loyalty članica Ivana Lončarek, doktorica prirodnih znanosti (iz područja fizike), kreirala je i svoju - poduzetničku priču. Kako ističe - već je kao dijete iznimno radoznalo, kreativno i uz puno radosti uživala u različitim igrama, kroz koje se na  prirodan način, bez bilo kakvih prisila, usvajaju nova znanja. Iz takvog odrastanja nastala je majčinsko - poduzetnička inspiracija Ivane Lončarek i koncep SmArt Ideas Lab,  kroz koji djeca na razigrani i veseli način usvajaju nova znanja i informacije iz svijeta koji ih okružuje.

- Prvo mi se pružila mogućnost testiranja moje poduzetničke ideje kroz takav oblik učenja u vrtiću u koje je moje dijete išlo. I nakon izuzetno pozitivnih reakcija, nastao je moj mali veseli projekt. Mjesto u kojem učimo kroz avanturističke, pustolovne, zagonetne priče, i sve one koje nam usput padnu napamet. Pri tome ne poznajemo i ne priznajemo granice bilo koje vrste. Pa tako biti mali znanstvenik, u ulozi tajnog agenta, arheolog koji čita šifrirana pisma bolje od Indiana Jonesa, dizajner koji je otkrio savršenu formulu za kreaciju apsolutnog „must have“ hita sezone u našem SmArt Ideas Lab-u nije ništa neobično. Spojiti nespojivo naš je poseban gušt, jer nam to otvora nove vidike, a naše jedinstvene različitosti pretvara u naše prednosti. Pri tome uvijek nastojim pokriti različiti spektar tematika koje su djeci zanimljive i od kojih mogu imati specifične koristi. Naglasak je naravno na razvoj kompetencijskih vještina današnjice kroz aktivnosti koje spajaju znanost, tehnologiju, inženjerstvo, umjetnost i matematiku (tzv. STEAM- science, technology, engineering, art and mathematics) i to na „Science match Art“ način iliti skraćeno na SmArt način - ističe kako je krenula u poduzetništvo kroz inspiraciju u svojoj djeci i prirodnim znanostima Ivana Lončarek.

Za sebe ova iznimno kreativna, ali vrlo skromna poduzetnica i doktorica znanosti ističe da nije samo naša struka to što nas određuje, već životni put koji smo prošli. Kao i faze sazrijevanja koje on nosi.

- A različite faze mog puta cijelo su vrijeme oplemenjivale egzaktna znanost i kreativna umjetnost, čija kombinacija ujedno savršeno opisuje moj duh i karakter. A upravo me on, uz žeđ za novim znanjima i iskustvima te kreativnom slobodom u kreiranju vlastitih projekata, prije godinu i pol dana odveo u poduzetništvo u mojim četrdesetima - jasna je o svojim počecima poduzetništva kreatorica projekta SmArt Ideas Lab.

Za nju je ulazak u poduzetništvo došao spontano, ali sve što je prethodno radila (kako to obično biva u životu) kao da je vodilo upravo činjenici da bude jednog dana "sama sebi šefica!", kreirajući vlastito radno mjesto na temelju dugogodišnjeg rada u obrazovnom sustavu, a prema vlastitim idejama i zamislima.

- No, ne smijem sve zasluge pri tome preuzeti samo za sebe. Jer kao što u svakoj priči postoji jedan junak ili junakinja koji je obilježuje, tako je i u mojoj glavnu ulogu u velikom obratu imao moj tada trogodišnji sin. Kao i kod svakog djeteta i glavicu mog sina često su „okupirala“ brojna važna pitanja sa zajedničkim nazivnikom što, kako i zašto? Kako bi mu dala na važnosti i kako bi mu odgovori bili što zanimljiviji, krenula sam za njega kreirati razne problemske priče koje je u obliku igre trebalo riješiti. Naravno da je tu uvijek bio uključen omiljen crtani ili filmski junak koji je uvijek imao neki „problemčić“ kojeg nije znao sam riješiti i za koji mu je trebala pomoć. I eto pomažući svom omiljenom junaku, moj je sin samostalno dolazio do odgovora kako i zašto nešto radi. A kako bi priča bila cjelovita, bez ograničavanja i svrstavanja u „ladice“ bilo kojeg tipa, uvijek smo prilikom pronalaska odgovora kombinirali praktične aktivnosti koje su obuhvaćale i znanost i umjetnost - opisuje Ivana Lončarek ujedno iznoseći i detalje svojih poslovnih aktivnosti, čiju okosnicu čine sadržaji SmArt radionice za djecu, u koima je cijeli spektar različitih tematika čime se nastojalo pokriti što više različitih interesa djeca, ovisno o njihovoj dobi i specifičnim dobrobitima koje se žele ostvariti.

- Na radionicama Mali SmArtići, djeca u dobi 4-12 godina imaju priliku biti glumci, umjetnici, istraživači, arheolozi, itd, te tako kroz te uloge učiti o svijetu oko sebe. I sve to kroz čarobnu kombinaciju znanosti i umjetnosti. Na radionicama SmArt putopisci (6-15 godina) otkrivamo čuda prirode i upoznajemo različite kulture, te učimo kroz napetu pustolovinu, s koje se vraćamo sa suvenirima koje sami izrađujemo. Sve naravno pažljivo bilježimo u naš pustolovni dnevnik i radimo na vještinama budućih putopisnih bloggera. Naravno da ne stajemo samo na tome, jer netko se treba pozabaviti s najnovijim trendovima i apsolutnih hitovima sezone. Zato su tu radionice za djecu SmArt biz dizajneri (6-15 godina). Jer oni se ne boje biti drugačiji od drugih niti biti prethodnici novih trendova i inovacija. A da bi ih pogurali trebaju nam i neke poduzetničke vještine. Zato radimo na komunikacijskim i prezentacijskim vještinama s naglaskom na inovativnost. Ideja se javila iz potrebe, budući da sam pri pretraživanju sadržaja koji bi odgovarali mojoj djeci otkrila da takvo nešto ne postoji u ponudi. Odnosno da bih djecu morala upisati na više toga istodobno kako bi njihovi interesi bili djelomično zadovoljeni, a prirodne predispozicije se razvile u vještine. A kako smatram da nas upravo naše različitosti čine jedinstvenima, onda između njih nikako ne bi trebali birati. Već naprotiv, trebali bi ih razvijati u specifične vještine, kako bi na osnovu njih izgradili prednost s „vlastitim popisom“. A time i osigurali svoje mjesto pod suncem. Imajući sve to na umu, kreirana su i tri spomenuta autorska programa radionica za djecu učenja i razvoja kroz igru i zabavu - objašnjava uvijek kreativna Loyalty članica Ivana Lončarek.

Ističe i da su neki njezini programi nastali iz samih prijedloga i potreba roditelja polaznika radionica, poput  SmArt zabavno-edukativnih rođendana za djecu. A uz radionice za djecu, jedan posebni dio autorskih programa SmArt Ideas Lab-a čini i kreiranje te provedba različitih evenata/događanja koja uključuju djecu. Jednim imenom od milja nazvani SmArt Eventica.

- Bilo da se radi o obiteljskim danima ili obilježavanju bitne obljetnice određene insitucije/tvrtke, ili pak nekom tematskom događanju koje organizira određena event agencija, kreiraju se različite aktivnosti koje uz zabavnu imaju i edukativnu vrijednost. A najmlađi se naraštaji, kroz tematski osmišljene aktivnosti koje prate priču cijelog događanja, imaju priliku kroz zabavu i igru upoznati s onim vrijednostima koje su klijentu bitne. I to iz prve ruke i kroz osmjeh na licu! A organizacija takvih aktivnosti definitivno mami osmjeh i na moje lice, upravo zbog dinamičnosti i različitosti svakog događanja. Ali i činjenice da kreiranjem svakog novog poglavlja ove priče imam priliku upoznati nove i divne ljude te suradnike.Što se tiče dosadašnjih klijenata, moram priznati da je za početak sve krenulo dosta dobro i s vrlo zanimljivim suradnjama. Tako da se i u budućnosti nadam novim uspješnim zajedničkim suradnjama, kao i novim zanimljivim klijentima. Izazov mi je raditi nove i drugačije aktivnosti i projekte. A nekako se i samim time mreža novih klijenata polako širi - naglašava.

Svjesna je konkurencije na tržištu, ali s obzirom na veliku kreativnost njezinih programa i sadržaja, upravo taj jedinstveni pristup osigurava joj uvijek dovoljno zadovoljnih klijenata - budućih i sadašnjih.  Naglasak na autorskim programima, kojima kroz osmjeh i zabavu djeca uče te se razvijaju kao cjelovita bića bez svrstavanja u bilo koje okvire ili ladice - ključ je poduzetničkog uspjeha Ivane Lončarek.

- Danas kada toliko energije i financijskih sredstava ulažemo ne bi li vratili onaj „out of the box“ način razmišljanja koji smo imali kao djeca, istovremeno živimo u paradoksu da ništa po tom pitanju ne radimo s našom djecom koja takav način razmišljanja imaju prirodno urođen, no koji biva izgubljen svrstavanjem u raznorazne okvire. Mali znanstvenici ili mali kreativci? Zašto odvajati ili dijeliti? Kada kroz one tematike koje su njima zanimljive i kroz razne uloge koje mogu iskustveno isprobati, djeci možemo ponuditi širinu sadržaja, kako bi se njihove prirodne predispozicije koje počivaju na njihovim različitostima razvile u korisne vještine. Zahvaljujući kojima će lakše savladavati sve buduće izazove (bilo školske, bilo životne). Kako bi se svakom djetetu omogućio individualiziran pristup, na web stranici SmArt Ideas Laba napravila sam i ponudila kratki kviz (https://smartideaslab.hr/kviz/) koji roditelji mogu ispuniti, te se u ovisnosti o aktivnostima koje dijete voli, ali i dobrobitima koje bi se kroz radionice htjele ostvariti, roditelj iz prve ruke i bez previše isprobavanja i traganja može dobiti odgovor koje bi radionice najviše odgovarale njegovom djetetu i od kojih bi ono imalo najviše koristi. Naravno jednom kad dijete postane dio ekipice SmArtića, njegovi se interesi i dalje pažljivo osluškuju te se po potrebi ubacuju u program radionica, koje nam između ostaloga i služe za daljnju detekciju djetetovih predispozicija (koje se kroz personaliziranu priču potiču, ne bi li se u konačnici razvile u vještine). I bez obzira odluči li se roditelj upisati dijete na radionice ili ne, uvijek je sa svojim djetetom dobro došao biti djelom vesele ekipice SmArtića. Jer kroz blogove različitih tematika na web stranici SmArt Ideas Laba, nastojim savjetovati i inspirirati roditelje kako kroz SmArt igru mogu poticati dječji razvoj i kod kuće. Učiti matematiku uz Frozen ekipicu, ili fiziku kroz šareni „dječji paintball“ bez boje, samo su neke od ponuđenih tema. Biti drugačija od drugih te započeti raditi nešto novo i neisprobano, motiv je koji me pokreće te ujedno služi kako neiscrpan izvor inspiracije. A samim time predstavlja i svojevrsni izvor tržišne prednosti. Tako da su u pripremi i novi programi za djecu i roditelje, koji za sada nedostaju na tržištu. A jedan od njih vezan je i uz prvi SF hrvatski film za djecu, koji će svojom pričom i mimo velikih filmskih platana začiniti i SmArt Ideas Lab - jasna je ova poduzetnica.

A klijenti na hrvatskom tržištu su jako zadovoljni i što je najvažnije - brojni. Jer Ivana Lončarek svoje poslovne sadržaje kreira tako da oni slijede priču svakog klijenta posebno, uz poseban“začin“ uvijek novih i svježih sadržaja.

- Štoviše, uživam u izazovu kreiranja različitih događanja koja bi na prvu mogla izgledati kao da su izvan moje tematske domene. Tako sam za sada imala priliku ostvariti suradnju s Erste bankom, event agencijom PaPRika, ali i s organizatorima konferencija vezanim za dječji odgoj i cjeloviti razvoj. Također imam izvrsnu suradnju i s Obiteljskom igraonicom&Sportskom školom S10, za koju sam kreirala program SUPERSMARTIĆI. A kao rezultat zajedničke suradnje sa sportskom Udrugom Kinesis, ostvarena je prva SmArt Floraart potraga za blagom u sklopu prošlogodišnjeg Floraarta (u kojoj smo hrabro savladavali brojne izazove- od izrade naprava kojom smo savladavali zmajeve čuvare blaga, pa do dalekog leta u Svemir, kako bi otkrili lokaciju strogo čuvanog blaga). Također s udrugom za razvoj i promicanje STEM disciplina, ostvarila sam suradnju kroz koautorske radionice, kojima onda zajedničkim snagama promičemo iste vrijednosti u koje vjerujemo. Neke od suradnji ostvarene su temeljem dogovorenih sastanaka, samnom kao inicijatorom. A neke su rezultat vidljivosti onoga što radim, i temeljem čega su se klijenti sami javili radi suradnje. Naravno sve što radim nastojim komunicirati preko društvenih mreža te web stranice, ali i preko blog članaka (na vlastitoj stranici ili u suradnji s određenim roditeljskim portalom). Trenutno imam izvrsnu suradnju s portalom Mame&klinci. S roditeljima djece koji su polaznici radionica je nešto veći izazov, tako da za sada na SmArt radionice dolaze SmArtići temeljem usmene predaje. No, uskoro krećem i s marketinškim aktivnostima, zahvaljujući kojima će se i veći broj roditelja imati prilike upoznati sa raznim SmArt radionicama za djecu koje radim te njihovim prednostima - zaključuje naša Loyalty članica i poduzetnica Ivana Lončarek.

Zašto sam poklonila povjerenje Loyalty članstvu Ženskog poduzetničkog centra?

- Iako svatko od nas može činiti velike stvari, zajedno možemo činiti još veće. Zato je bitno pokazati djeci vrijednosti timskog rada i zajedništva te udruživanja u svrhu ostvarivanja višeg cilja. A to je upravo i ono za što se zalaže i što promovira i Ženski poduzetnički centar. I zato mi je drago da sam djelom njega, i to već drugu godinu za redom. Osim što sam usput imala priliku upoznati divne i inspirativne ljude, imala sam čast sudjelovati i u vrijednom projektu poticanja poduzetništva od najranijih dana kroz prvu hrvatsku i regionalnu slikovnicu koja uči o poduzetništvu „Ja sam mali poduzetnik“, sa Sanelom Dropulić kao autoricom te stručnim timom suradnika za poželjeti (što u poslovnom, što u ljudskom pogledu) - iznijela je poduzetnica Ivana Lončarek svoje dojmove najvećom nevladinom asocijacijom koja okuplja žene u poduzetništvu jugoistočne Europe - Ženskim poduzetničkim centrom.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin