Evo koje značajke trebate (iz)graditi u svom poduzetničkom karakteru da biste preživjeli izazove realnog tržišta

Nije rijedak slučaj da mnogi pitaju "rađaju li se" ljudi željni poduzetničkog angažmana ili takvi postaju tijekom života.

Odgovor je jasan - nitko se ne rađa s predispozicijom postati vlasnikom tvrtke ili obrta, ali brojne značajke utječu već od naših najranijih dana hoćemo li se upravo za taj karijerni izazov opredijeliti. Baš kao i kod vrsnih glazbenika, postoji nekoliko zadanih parametara uspjeha - bilo u našem karakteru poput talenta ili pak odrastanja u obiteljskom miljeu sklonog glazbenom izričaju, kao i napornog rada uloženog u izgradnju glazbene virtuoznosti. Tako i poduzetnička karijera ima nekoliko svojih uvjetovanosti.

Svakako je jedna od njih odrastanje je u poduzetničkoj obitelji gdje već od malih nogu možete učiti kako je to imati vlastiti poslovni poduhvat i kako ga graditi, učiniti što profitabilinijim te kako od njega živjeti. No, to je tek jedan od brojnih koraka koje trebamo svladati ili izgraditi na našem putu prema uspješnom poduzetništvu.

U knjizi "Glas poduzetnika o učinkovitom liderstvu" donosi se cijeli niz primjera iz života uspješnih vlasnika tvrtki diljem svijeta o tome koje značajke trebate (iz)graditi u svom poduzetničkom karakteru da biste preživjeli izazove realnog tržišta.

Među prvima izgradnja poduzetničkog karaktera "čeliči se" donošenjem odluka. Nerijetko te odluke znaju biti bolne, teške i nepopularne, ali bez njih također nema koraka naprijed prema ostvarenju cilja. Da bi to mogli ostvariti, savjetuju poduzetnici diljem svijeta, treba se naučiti i ignoriranju - prije svega stvari na koje ne možemo utjecati, a mogu nam otežati donošenje odluka.

U poduzetničkom karakteru važno je posjedovati i njegovati emocionalnu inteligenciju, koje mnogima danas na realnom tržitu manjka. Život podređen stjecanju financijskih dobara, utrka za profitom, bez empatije, pretvara čovjeka u materijalnog roba, bez suosjećanja za svoje bližnje u radnog okolici i sferi privatnog života. Na koncu poduzetništvo nikako nije aktivnost u kojoj je novac imperativ i na tronu naših aktivnosti; novac nam je samo sredstvo s kojim postižemo određene ciljeve. Stoga je u poduzetništvu (ali i u svemu drugom) iznimno značajno biti prije svega "čovjek s dušom", a ne punog novčanika.

Ukoliko glumatate i nosite masku kako bi prikrili svoj stvarni karakter, namjere i želje, na duge staze nećete uspjeti kao poduzetnik. Vaša autentičnost će doći kad - tad pod znak pitanja, a kula sagrađena od karata nepovjerenja će se urušiti. Veličina poduzetnika svakako stoji u spoznaji vlastitih prednosti, ali i mana, kao i nužnosti da se radi na njima. One dobre osobine svakako treba čim više kutivirati, one loše (u kojima je beskajno jak i izražen ego najčešći) obuzdati, kontrolirati i ne skrivati, nego naučiti kvalitetno s njima živjeti. Ukoliko se pretvarate u svom poduzetništvu, bezrazložno stvarate od svoje poslovne karijere "Potemkinova sela", za koja se i onako zna da ne vode nikamo.

Glumac i nekadašnji guverner Kalifornije Arnold Schwarzenegger, znao je govoriti da su ga ljudi doživljavali kao osobu koja je "stvorila samu sebe". No jednako tako je upozoravao da nema takve osobe. Svaki "mentano snažni" poduzetnik prije svega je oblikovan inspiracijom koju smo našli u svijetu oko nas, kao i osobama koje nas okružuju.

- Tu inspiraciju treba uvijek njegovati i cijelog života je tražiti. Baš kao i kvalitetne savjete koji su "naše gorivo" kako bi se razvili u kvalitetnog čovjeka - naglašava ovaj glumac.

U poduzetništvo je potrebno unijeti ljubav i strast. Ne kaže se bez razloga "kad radiš ono što voliš, onda nikada ne radiš". Kada je u pitanju poslovni poduhvat kojega želite razviti na realnom tržištu, uvijek u njega morate unijeti začin ljubavi. Upravo ta ljubav vas gura naprijed i kada sve okolnosti kažu da trebate odustati, a strast vam daje motivaciju i kada se nagomilaju problemi i poteškoće ukanjajući vam pogled prema cilju.

Strpljenje je jedna od najtežih značajki koje morate izgraditi u svom karakteru da biste se mogli razvijati kao poduzetnik. Strpljenja posebice manjka u današnjem vremenu gdje sve mora biti sada i ove sekunde. Ova nužnost poduzetničkog karaktera posebice se kosi s činjenicom da se u poslu mora reagirati brzo i odrešito, a strpljenje je ponekad "ubojica" poduzetničke energičnosti. No, s razlogom nam treba i strpljenje, jer ne vrijedi glavom kroz zid, ako okolnosti na realnom tržištu upućuju da je čekanje i dopuštanje da vrijeme odradi svoje - jedino rješenje.

"Imati hladnu glavu" također je od velikog značaja za sve koji kane graditi svoju karijeru kao vlasnici tvrtke ili obrta. Ne donošenje brzopletih odluka, onako na prečac, prepunih emocija, iznimno je važno u poslovanju. A to isto poslovanje na realnom tržištu često će nas odvesti u iznimno egzistencijalno teške situacije gdje moramo ostati "hladne glave". Neuspjeh, posebice onaj kojega nismo očekivali, financijske poteškoće, nenaplaćena potraživanja, nelojalna konkurencija, pa čak i podmetanja, sve su to sastavni dijelovi poduzetništva, kroz koje se učinkovito prolazi u prvom redu - "hladne glave".

Da biste bili u stanju graditi uspjeh, morate to zasnovati na optimizmu i pozitivnoj energiji. Nema uspjeha bez osmijeha na licu, bez obzira koliko ste ožiljaka "pobrali" na putu ostvarenja ciljeva. Poduzetništvo donosi mnoge padove, a loša raspoloženja i negativizam nikako nisu "lijek" koji će nas vratiti na pravi put. Da bi bili optimistični potrebno je prije svega beskrajno vjerovati sebi da je i nemoguće - moguća misija za naše aktivnosti.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin