Kako imati i sačuvati odlučnost koja je glavna značajka uspjeha u poduzetništvu?

Dok hrvatska statistika bilježi sve veći udio žena u poduzetništvu, vlasnica tvrtki i obrta, a koji se penje brojci od 30 posto, ostaje jedan od glavnih problema ženskog spola kada je biznis u pitanju u odnosu na muškarce. Odvažnost, hrabrost i ustrajnost odlike su koje više prate muškarce na početku poduzetništva, ali im i daje snage izdržati kroz poslovne aktivnosti u godinama koje dolaze, sa svim izazovima i nedaćama.

Žene pak više osjećaju strah, bojažljive su i propituju, često se gube u bespućima nužnosti donošenja odluka i naravno - načina kako ih sprovesti u djelo. Ukratko - ženama u poduzetništvu često manjka samopouzdanja i odlučnosti. Pa kako to promijeniti?

Kao i u svemu u životu, tako i u ovoj važnoj poduzetničkoj kategoriji - jedine prepreke za uspjeh nalaze se u našim glavama. Biti odlučan nije stvar genetike, koliko oblikovanja kroz život, kroz iskustva, kroz volju "odraditi" nešto do kraja bez obzira na cijenu.

Dakle pravilo broj jedan u stjecanju i očuvanju poduzetničke odlučnosti - svakako je odlučiti biti odlučan. Naime snaga za obavljanje svih naših djela dolazi iz mentalne snage. A nje nema ako sami sebi ne postavimo ciljeve koje ćemo dohvatiti i sami sebe uvjerimo da ćemo to i ostvariti. To se zove mentalno ponavljanje. Ako ćemo nešto napraviti, onda moramo prvo sebe uvjeriti da to možemo, da smo to sposobni, te da ćemo to i učiniti.

Ljudi "lomljivog" duha i nestabilne volje nikada neće napraviti ništa, a narodna mudrost ne kaže uzalud da uspješni ljudi nižu razloge za ostvarivanje ciljeva, a neuspješni da bi odustali. Stoga odlučite odmah i sada bez ustezanja da ćete biti odlučni ... u nečemu, oko nečega i za nešto.

Nemoj tražiti prečice za svoju odlučnost. Svako postignuće koje nešto znači, iziskuje veliku količinu rada i energije. Kako na sebi tako i na postavljenim ciljevima. Poduzetništvo nikako nije za "slabiće", dakle pripremite se na vrlo napornu i dugotrajnu poslovnu bitku, ali iz koje samo jedna osoba izlazi kao pobjednik - a to sve vi sami.

"Ako želiš pobijediti na tržištu, moraš biti ne samo bolji, već, prije svega, drugačiji" - istaknuo je u svojoj poslovnoj bibliji "Odluka od milijun dolara" autor Robert Rolih u kojoj uz ostalo otkriva ili pak podsjeća poduzetnike na aktivnosti koje moraju gajiti i poduzimati na putu prema uspjehu. A to je uz odlučnost, mogućnost da svoje odluke koje se ne libite donijeti i provesti u djelo, napravite na način da se "ne utopite" u masi ostalih poduzetnika i njihovih aktivnosti. Budite ne samo odvažni, nego i kreativni i inovativni.

Uvijek osluškujte informacije (pa i tračeve) oko sebe - naravno da sve što ćete čuti o sebi ne znači da je nužno istinito, bilo pozitivno bilo negativno. Ali će odlično testirati vaš ego, vašu mogućnost da se kontrolirate, da upravljate svojim emocijama bilo koje vokacije te da pravovaljano, bez burnih raspoloženja, reagirate na njih. Odlučno obračunajte s egoističnim porivima u sebi imajući na umu da je upravo ego uništio više poslova nego ekonomska kriza.

Znati reći NE velika je i značajna odlika u stjecanju i njegovanju odlučnosti u poduzetništvu. Svakoga dana okruženi smo ljudima, poslovima, obavezama, sadržajima koji nam crpe energiju, novac, vrijeme, trud... Važno je bez obzira na sve i takvim "pojavnostima" u našem poduzetništvu znati reći veliko NE. To su gutači energije, za koje samo mislimo da nam trebaju u životu, a ustvari stvaraju ovisnost našeg mentalnog sklopa da ih imamo u blizini. Kako određene ljude, tako i određene stvari. Recite jasno i glasno NE i krenite stazom odlučnosti.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin