Sad je pravi trenutak da se počnete ponašati kao lider svoga poduzetništva

Početak kalendarske godine vrijeme je za mnoge odluke koje ćete donijeti (i nadamo se sprovesti do kraja) u vašem privatnom i poslovnom životu. Prema futurologiji poduzetništva jedna od najznačajnijih karakteristika koja će se tražiti u poduzetništvu svakako je kvalitetno liderstvo - koje u jednoj osobi objedinjuje uz ostalo moć kvalitetne komunikacije, organizacije, motivacije, sklonosti inovativnosti, preuzimanja rizika, te kvalitetnog balansiranja među poslovnim izazovima i primjerenog odgovora na njih.

Iskoristite početak 2019. da u sebi probudite i razvijete poduzetničke liderske sposobnosti koje su definitivno na "to do" listama za ovu godinu na vrhu prioriteta.

U timovima SEAL-a (posebne, kvalitetno utrenirane jedinice američke mornarice za posebne ratne operacije) redovito ističu da lidere čine snažnima njihove vrednote i etika stvarajući od takvih osoba “liderski brand” koji nadahnjuje druge.

A što pak poduzetničko liderstvo podrazumijeva?

1. Komunikacijske vještine

Kao i u svakom drugom segmentu života, tako je presudno za razvoj poduzetničkih liderski sposobnosti biti dobar komunikator; onaj koji zna artikulirati svoje ideje, misli, planove, ali i aktivnosti koje će dovesti do ostvarenja postavljenih ciljeva. Kvalitetan poduzetnički lider zna komunicirati bez floskula, jezgrovito i jasno, te izbjegava komunikacijske (i ostale po mogućnosti) konflikte i nesporazume, kroz jasnoću svojeg izražavanja.

2. Vizija
Uspješni poduzetnici svakako su oni koji ima viziju djelovanja, a dodatni korak prema liderstvu svakako je njezino pretakanje u stvarnost. Poduzetnički lideri točno znaju što žele, kamo idu i što kane napraviti da bi ostvarili svoj cilj.

3. Vjera u vlastite mogućnosti

Ni jedan poduzetnički lider nije uplašeni miš  - on je, uspoređivanjem sa životinjama, definitivno lav. U svojoj poduzetničkoj osobnosti gaje godine iskustva prožetih različitim nedaćama na poslovnom putu, ali uspješno svladanih i kroz neuspjehe, učenje, izgradnju sebe i investiranjem u sebe. Svakako su svjesni svojih slabosti, ali rade na njihovom prevladavanju, te snaženju pozitivnih osobina svog karaktera. Te uvijek znaju jedno - da će uspjeti u svojim nakanama.

4. Networking
Lideri poduzetništva uvijek su okruženi ljudima: radi razmjene informacija, iskustava, novih ideja...Nikada nećete postati poduzetnički lider "zatočeni" među svojim uredskim zidovima. Interakcija sa svima i svuda srednje je ime poduzetničkih lidera.

5. Pozitivan stav i konstrukivan pristup
Bez dubokog razumijevanja potreba, osjećanja i stavova drugih ljudi, te uvažavanja istih nema kvalitetnog poduzetničkog liderstva. Davanje značaja doprinosu drugih ljudi, njihovih ideja, aktivnosti, kao i suradnji s njima svakako je nimalo zanemarivo. Pohvale, poticaji, konstruktivni pristup, nikako kritika moraju biti u rječniku, ali i ponašanju svakog lidera u poduzetništvu. Izgradnja atmosfere u kojoj se potiče iznošenje ideja (ma koliko se nekome činile i glupe), nužnost su djelovanja. Aktivno traženje "drugog" mišljenja, ali i uvažavanje istoga potrebna je također karakteristika koju ne može svako tko sanja o liderstvu u poduzetništvu imati, ali to mora svakako kod sebe izgrađivati.

6. Poštenje
Treba li ovo uopće posebno objašnjavati? Poštenje je najsvetija osobina poduzetničkog lidera, posebice jer on upravo svojim ponašanjem "utire put" za sve koji će tek njime hoditi. Poštenjem zadobivate povjerenje ljudi, ugled i prije svega uvažavanje poslovne zajednice i okružja u kojem djelujete.

7. Ustrajnost
Niti jedna poduzetnica ili poduzetnik u svom poslovnom djelovanju ne bi smjeli poznavati - odustajanje, ma koliko nas nekada "gorčina stvarnosti" na odustajanje - prisiljava. Pravi lideri ne odustaju nikada; oni idu naprijed bez obzira na sve, dajući primjera upravo u vlastitoj nepokolebljivosti kako se gradi put prema cilju bez obzira na cijenu.

8. Stalno učenje
Svaka osoba mora imati motivaciju za "cjeloživotno" učenje želi li istinski raditi na sebi.  Poduzetnički lideri ne samo da edukacijama stalno ulažu u sebe, te podižu razinu kompetencija i znanja koje imaju, nego prije svega kreiraju i postavljaju okvire u kojima potiču druge da investiraju na taj način u sebe.

 

 

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin