Mirisi, okusi, boje i kreativnost glavni su alati maštovite poduzetnice Marine Obradović

Priča o nastanku uspješnog branda “Priče jedne kuhače”

Nakon dvadeset godina radnog staža "speglanog" u velikim kompanijama, početkom 2016. godine, naša Loyalty članica Marina Obradović s 40 godina starosti dala je otkaz i odlučila krenuti novim karijernim putem. Jedino što je tada znala, priznaje iskreno, bila je misao da želi samoj sebi biti šefica radeći ono što voli. No poduzetništvo nije stiglo tako brzo kako je očekivala.

- Tek nakon godinu dana odmora nakon otkaza, rodila se ideja i prava želja za krenuti novim putem, u poduzetničke vode u kojima plivam polako od prosinca 2017. godine. Odmah nisam znala što želim jer mi je nakon što sam dala otkaz, trebalo puno odmora koji sam iskoristila za napuniti baterije, posvetiti se sebi i obitelji te razmišljati što dalje. Godinu dana sam polako pratila poduzetnice i sve više me zanimao svijet poduzetništva iako sam se jako bojala napraviti prvi korak. Pratila sam putem društvenih mreža mnoge žene u poduzetništvu, čitala tekstove o tome, radila na svojoj ideji i krenula. Osjetila sam unutarnji glas da krenem, iznijela obitelji svoju ideju i tako sam krenula. Vrlo neiskusna i po prirodi nestrpljiva mislila sam da će ideja dobiti fizički oblik te da će moj proizvod biti gotov za 2-3 mjeseca, ipak sam morala proći svašta i naučiti se strpljivosti - prisjeća se svojih početaka naša Loyalty članica Marina Obradović čiji je brand Priče jedne kuhače bio spreman za tržište nakon godinu dana priprema.

Kada je konačno krenulo, sve je bilo lakše jer je svoje poduzetništvo Marina Obradović usmjerila u ono u čemu uživa i što radi najbolje - a to je za nju kuhanje. Brand Priče jedne kuhače objedinjuje recepte koji su nastali kao ideja da svakoj ženi (i muškarcu) pomognu na vječno pitanje „Što kuhati?“.

- Danas živimo užurbano, imamo malo vremena, a jeli bismo zdravo i skuhano. Poseban izazov je kada vam dijete izađe iz vrtića ili boravka u osnovnoj školi gdje je imalo kuhani obrok i odjednom morate brinuti i o kuhanju svaki dan, planirati, paziti da skuhate što vole jesti i što se da lako podgrijati itd. Izazova je puno, a ideja ponestane, posebno kada svaki dan morate razmišljati što kuhati sutra. Ovih je 30 recepata namijenjeno za 30 dana, sadrže 4 složenija obroka za vikend, 4 deserta, 4 riblja jela, a ostala jela su jednostavna, dobro poznata svima jer smo na većini odrasli. Povezana su na način da jednom osnovom možete dobiti čak 3 jela, kartice su praktične i stanu u džep kada krenete u kupovinu zbog čega ne morate raditi poseban popis, djeca su kartice izuzetno zanimljive pa mogu sudjelovati u kreiranju jelovnika, a posebna zaštita omogućava brisanje i održavanje od masnih prstića. Posebno sam mislila i na početnike u kuhinji pa je opis postupka detaljan. Začini su jednostavni i svima dostupni, a kreiranjem jelovnika štedite vrijeme i novac, što je posebna prednost mojih recepata - ističe vlasnica branda Priče jedne kuhače, ujedno i istoimene maštovito dizajnirane kuharice točnije zbirke recepata koja se može kupiti u Prosvjeti, knjižarama Školska knjiga, Hoću knjigu, Znanje, AGM, zatim Tisak Media, Mrkvica, Eko-dobra priča, Zdravi pinklec, Veseli dućan, Purgerica, Adri-mare đinđe, Natura croatica u Preradovićevoj, u web shopu Fabula croatica, Navi, Suveniri Širok, Naive art, Nautilus i mnogim drugim prodajnim mjestima.

- Recepti su dostupni i putem facebook stranice te na instagramu. Od lipnja su Priče jedne kuhače dostupne i na engleskom jeziku, što smo plasirali nakon velikog interesa turista te domaćih ljudi koji putuju izvan Hrvatske i žele pokloniti naš proizvod. Kada sam dobila ideju za Priče jedne kuhače, znala sam da je konkurencija na tržištu velika i da kuharica ima puno. Međutim, moj proizvod je drugačiji od ostalih kuharica, posebno kreiran za početnike, recepti su povezani, opis postupka je detaljan, jela su jednostavna i sadrže svima dostupne namirnice, lako se podgriju, zamrznu i spreme u hladnjak za idućih nekoliko dana. Kartice su praktične i kupcima interesantne što se i pokazalo u zadovoljstvu kupaca - jasna je ova poduzetnica glede svoje tržišne ideje koju je pretočila u gastro proizvod.

Priče jedne kuhače su namijenjeni svima koji vole ili moraju kuhati, vole jesti, uče se kuhati ili jednostavno trebaju ideju što kuhati sutra.

- Mnoge mame i svekrve naše recepte kupuju kćerima i snahama, prijateljice si poklanjaju međusobno, muževi suprugama, kume mladenkama pa čak i supruge muževima jer kada odlaze na službena putovanja, muževi također postavljaju pitanje što kuhati sutra. Oglašavamo se na društvenim mrežama što se za sada pokazalo dobrom komunikacijom na tržištu jer dobar se glas daleko čuje, a facebook stranica je osmišljena za sve ljubitelje dobrih zalogaja te tamo možete pronaći brojne savjete, besplatne recepte, odgovore na pitanja - naglašava Marina Obradović koja iako temelji svoje poduzetništvo na kuhanju kojeg jako voli, ipak drži da je pred njom puno izazova koje mora mora svladati.

Jer biti sama sebi šefica ima puno prednosti, ali i nedostataka.

- Kada napravite dobru stvar, zasluga je vaša, a kada napravite propust, sami ste si krivi. U korporacijama primjerice zasluga teško pripadne vama, a propust itekako osjetite na svojim leđima. Uvijek sam bila ranoranilac i dobro organizirana, pa mi samostalan rad ne predstavlja problem iako bih ponekad voljela određene poslove delegirati. Najveći izazov mi predstavlja marketing i financije, u čemu imam najmanje iskustva i znanja, ali učim polako - kaže Marina Obradović koja ističe da joj trenutačno najteže pada dočekati prvu zaradu, a realizacija ideja zahtjeva stalne investicije. No, to joj ne daje razloga za odmor, jer njeno poduzetništvo neumorno ide dalje.

- U pripremi je nova zbirka recepata, što me najviše veseli jer za izradu recepata treba kuhati nova jela, a to volim najviše. Upravo smo krenuli i s pripremom i posluživanjem hrane u Studiju Smijeha te sada svi koji dolaze na stand-up mogu gricnuti za početak pohane palačinke. Krećemo i s tematskim večerima, a uskoro ćemo posluživati doručak i ručak. Uskoro bih voljela otvoriti radna mjesta, proširiti posao te se posvetiti i ostalim poslovnim idejama - najavljuje svoje akcije za 2019. godinu naša Loyalty članica i vlasnica branda Priče jedne kuhače.

Zašto sam poklonila povjerenje Loyalty članstvu Virtualnog ženskog poduzetničkog centra?

- Rad Virtualnog ženskog poduzetničkog centra pratila sam na društvenim mrežama te sam se sredinom ove godine odlučila učlaniti radi umrežavanja i podrške. Kada krenete u poduzetništvo, izuzetno je teško ukoliko se ne okružite poduzetnicima. Ljudi, čak i obitelj i prijatelji, ne mogu razumjeti vaše izazove i ne mogu vam pomoći kada nemaju takvog iskustva. Stoga sam odlučila pronaći sve koji govore mojim, poduzetničkim jezikom, što se pokazalo i korisnim i zabavnim. Posebno me veseli nova poduzetnička klima koja se stvara između poduzetnika i sve češće dobivam ruku uzajamne podrške i pomoći na koju rado odgovaram. Najbolje što se dogodilo jest što sam stekla i prave prijateljice. Česta druženja članica su izuzetno zabavna i vesele me, a osim što se bolje upoznajemo međusobno, svaki put nas je sve više. U poduzetničkim vodama sam vrlo brzo shvatila da vam nitko ne može pomoći sa savjetima, promocijom i podrškom kao poduzetnica, što sam ovdje i dobila - opisuje svoje impresije Loyalty članstvom vlasnica branda Priče jedne kuhače Marina Obradović.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin