Za nezaboravnu ovoljetnu turističku uspomenu na Hrvatsku potrudila se poduzetnica Jelena Bikić

Magistra edukacije engleskog jezika i povijesti umjetnosti, naša Loyalty članica Jelena Bikić iz Dugopolja kod Splita, prije je tri godine odlučila kako bi bilo zgodno ta dva humanistička smjera spojiti s jednom potpuno drugačijom disciplinom pa je završila - u poduzetništvu. Naime, nakon dodatne godine dana doškolovavanja kako bi stekla potrebne kompetencije, otvorila je obrt Silvan, kreirala istoimeni jedinstveni brand  u kojem je ova mlada poduzetnica spojila ljubav prema izradi prirodne kozmetike sa željom promicati kulturnu baštinu ljepota Hrvatske, poglavito Dalmacije. Silvan se danas proizvodi u malom mjestu Kljaci pokraj Knina, a okosnicu poslovnog projekta ove mlade poduzetnice čine sapuni koji dolaze u eko originalnom dizajnu pakiranja.

- Zanimljiv je to put, kako se ispostavilo, pa smo imali prilike ostvariti neke netipične suradnje poput ove s Turističkom zajednicom općine Dugopolje gdje smo stvorili prvi suvenir Dalmatinske zagore – hotelski sapun čije je pakiranje inspirirano motivima narodne nošnje Dugopolja. Iznimno sam sretna što imam priliku na ovakav kreativan način spajati u svakodnevnom poslu svoje dvije velike strasti: povijest umjetnosti i općenitu ljubav prema kulturi i baštini sa izradom kozmetike - opisuje kretivna i uporna poduzetnica koja je prirodu Dalmacije ne samo pretočila u sapune, nego i iznimno zanimljiv turistički suvenir što su prepoznale i nadležne institucije.

Pokretač na poduzetništvo mladoj Jeleni Bikić bilo je aktualno stanje u državi - nemogućnost zaposlenja. I dok su mnogi Jelenini vršnjaci poslovnu sreću potražili izvan gradnica Lijepe naše, ova djevojka zavrnula je rukave i okrenula se poduzetništvu.

- U trenutku kada sam dobila diplomu u ruke, posao u nekoj školi ili državnoj instituciji činio se kao neko mitsko biće o kojem svi pričaju a nitko ga nije vidio. Potom sam ga ugledala, barem u vidu pripravničkog staža u jednoj školi. No, već za vrijeme stažiranja počela se formirati ideja o tome da se otisnemo u poduzetničke vode i stvorimo nešto sami – kažem MI jer je u svemu od početka bio i moj momak, od samog stvaranja ideje do podizanja posla na noge. Nekako smo se u to vijeme, iz puke znatiželje počeli baviti izradom sapuna. Oboje smo poduzetničkog duha, spremni riskirati ali i puno raditi, pa nije trebalo puno da se rodi ideja o vlastitom poslu - jasna je Jelena Bikić o prvim trenucima svog poduzetničkog angažmana uronjenog u proizvodnju prirodne kozmetike nadahnute hrvatskom prirodnom i kulturnom baštinom. 

Brand Silvan danas na tržište dolazi kroz četiri proizvoda.

- BLACK & PURE, sapun od aktivnog ugljena s eteričnim uljem čajevca (naš najprodavaniji proizvod). Kombinacija eteričnog ulja čajevca i aktivnog ugljena čini sapun idealnim za čišćenje lica. Navlažite lice vodom i nanesite sapun kružnim potezim. Stvorit će se sivkasta pjena koju ćete lako ukloniti vodom nakon čega će vaše lice biti čisto i mekano. SEA NYMPH, sapun od kokosa s morskom soli i jojobom. Morska sol uklanja toksine s kože dok istovremeno pomaže pri apsorpciji hranjivih tvari iz ulja jojobe što čini ovaj sapun idealnim za tuširanje. Sapun stvara bogatu pjenu pri čemu se iz njega otpušta miris prekrasne i opuštajuće muškatne kadulje - opisuje Jelena Bikić te dodaje kako su dva nova proizvoda nastala na temelju dvije odlične poslovne suradnje.

- Med i mlijeko Mosora – prvi suvenir Dugopolja. Sapun „Med i mlijeko Mosora“ napravljen je od sastojaka tipičnih za dugopoljsko podneblje. Kozje mlijeko, med od drače, eterično ulje lavande – svi sastojci redom će vas podsjetiti na blagodati prirode koje možete vidjeti pod nebom ispod Mosora. I pakiranje priča svoju priču: vizualni identitet pakiranja predstavlja jedinstven spoj tradicionalnih etnografskih motiva i suvremenog dizajna. Biseri Jadrana – kuglice za kupanje. Prekrasan suvenir „Biseri Jadrana“ nastao je u suradnji sa odličnom ekipom koja stoji iza solane u Ninu te se proizvodi specijalno za njih pod brandom „Solana Nin“. Satkani od morske soli nebeski plavog Jadrana ovi biseri će vas još dugo podsjećati na posjet Hrvatskoj – zemlji čija bajkovita ljepota oduzima dah, baš poput bisera...ističe mlada poduzetnica svjesna da su njezinim brandom turisti dobili doista komadić ljepote Hrvatske utkan u proizvode koje kupuju.

Sirovine se nabavljaju diljem Hrvatske (kao u slučaju kozjeg mlijeka, meda ili bio morske soli), a dijelomično stižu iz inozemstva od verificiranih proizvođača baznih i eteričnih ulja. Silvan se prodaje kako na domaćem, tako i na inozemnom tržištu, gdje je sve traženiji zbog činjenice da ovaj brand prirodne kozmetike promovira hrvatsko bogato kulturno naslijeđe.

- Trud uložen u dizajn i cijelu priču koju povezujemo sa Silvanom, od prvog dana luči svoje rezultate te je Silvan već na svom početku prepoznat kao nešto drugačiji brand koji, zahvaljujući upravo toj činjenici, krči svoj put na europsko tržište. Naša želja bila je uspostaviti poveznicu s kulturnim naslijeđem dalmatinskog zaleđa – počevši od prapovijesne kulture ilirskog plemena Delmata. Od geometrijskih motiva njihove umjetnosti do njihovog božanstva Silvana, zaštitnika divlje prirode – priča koja se savršeno uklopila u ono što Silvan – natural handmade cosmetics predstavlja: jednostavnost i prirodu. Mi smo od samog početka zamislili Silvana kao nešto malo drugačije. Ideja je bila: Da! Jako je bitno raditi kozmetiku s isključivo prirodnim sastojcima kako bismo izvukli što veću dobrobit za našu kožu, ali... idemo toj kozmetici dati dodanu vrijednost, a to smo napravili našim specifičnim pakiranjem kojim smo zatvorili krug u priči o prirodi i filozofiji održivog razvoja. A onda smo otišli i korak dalje i rekli: iskoristit ćemo suvremeni dizajn kako bi ljudima približili priču o (pre)bogatoj baštini našeg kraja. Raduje nas što je ta priča prepoznata - naglašava kreatorica branda Silvan te ističe kako se njihovi proizvodi kupuju kao pokloni za posebne prigode ili kao poslovni darovi. 

Ova poduzetnica posebno je ponosna na proizvod MED I MLIJEKO MOSORA, koji je zamišljen kao hotelski sapun/suvenir, te je ovog ljeta doživio je „boom“. Trenutačno ga rado kupuju i turisti, ali i iznajmljivački koji žele svojim gostima pokloniti lijepu uspumenu na posjet našoj divnoj zemlji. No, ni tu nije kraj inspirativnim idejama i poslovnim realizacijama.

- Prekrasan suvenir „Biseri Jadrana“ nastao je u suradnji sa odličnom ekipom koja stoji iza solane u Ninu te se proizvodi specijalno za njih pod brandom „Solana Nin“. I ovdje je riječ o specifičnom suveniru napravljenom od bio morske soli po kojoj je Solana Nin postala prepoznatljiva. U pakiranju se nalaze četiri kuglice za kupanje koje svojim izgledom podsijećaju na morske bisere te na taj način dodatno naglašavaju ljepotu našeg Jadrana - pojašnjava Jelena Bikić te priznaje kako je jako sretna što ima priliku raditi na načemu što volim.

Jer kad se otisnula u poduzetničke vode, nije ni slutila gdje će je sve taj put odvesti.

- Ljudi su često skloni malodušju, kukanju i kritiziranju – i iskreno, skoro da imaju opravdanje u ovim našim uvjetima života, rada i poslovanja. Ono što ja želim pokazati svojom pričom jest da se MOŽE – pošteno i uporno i optimistično. Imala sam prilike raditi sa izuzetnim ljudima: ekipa iz Solane Nin, direktor TZ Dugopolje, voditeljica LAG Zagora – redom prekrasni, kreativni, pošteni i radišni ljudi. Drago mi je što smo mogli svi skupa primjerom pokazati kakvi se rezultati mogu postići timskim radom. Radujem se daljnjim suradnjama i sa njima ali i sa našim novim partnerima - jasna je ova poduzetnica koja je puna poslovnih planova: od posjeta domaćim i inozemnim sajmovima, do još intenzivnijeg tržišnog proboja u ostatak Europe.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin