Nema uspjeha u poduzetništvu uz pesimistično razmišljanje i grintavost

Griješiti je ljudski. Povremeno posrnuti je uobičajeno. Znati se smijati samome sebi je zrelost.

William Arthur War

Želite li biti uspješni u poduzetništvu (ali više manje i u svemu drugom), poželjno je da stalno budete pozitivni u svemu što činite, osjećate, što promišljate, želite, ostvarujete. Naravno da to ne mogu čak ni ljudi nad kojima je izvedena lobotomija, a kamoli svi mi koji smo uronjeni u poduzetničko svakodnevlje prepuno prepreka, problema i nedaća.

No, da bismo bili uspješni i pozitivni, čak i kada rješavamo najveće poslovne glavobolje, bitno je da uživamo u onom što radimo. Pa i kada se naš optimizam sudara s nimalo ugodnim poduzetničkim situacijama, jer ipak puno ih je lakše "odraditi" vedrog duha i raspoloženja.

Ako se na putu prema ostvarenju željenih i postavljenih poslovnih ciljeva ne osjećamo sretno, ako nismo ispunjeni radošću, ne nosimo optimizam sa sobom, ostat ćemo ispuhani kao balon. Nećemo osjećati ni sreću ni radost, pa se postavlja pitanje: čemu onda sve što smo poduzimali, ako se tomu ne znamo radovati? Stoga je jako važno da svaka poduzetnica i poduzetnik od prvog dana svog poslovnog angažmana u sebi izgrađuju naviku da uvijek optimistično gledaju prema budućnosti, da se raduju svemu što ta ista budućnost donosi i najavljuje, što planiraju u budućnosti, te da s veseljem iščekuju svaki novi radni dan i svoje aktivnosti.

Nije rijedak slučaj da su životi mnogih poduzetnika prožeti, umjesto veseljem, stalnim brigama, grčem u trbuhu, strahom, nervozom, pesimizmom i propitivanjima ima li nade za njih i njihove poslovne aktivnosti. Suludo je vjerovati
kako se s takvim destruktivnim mislima može graditi konstruktivan poslovni projekt, put prema uspjehu i ostvarenje uspjeha.

No isto tako nitko od nas nije imun na „okove briga“. One nam se javljaju od četiri do čak 70 puta tijekom jednog dana (a učestalost i zadržavanje istih u našim mislima ovisi isključivo o nama samima). Konstruktivnim sagledavanjem briga koje nas nerijetko guraju u negativnost, kao i preslagivanjem rješenja za probleme koje su potaknule brige, uz samouvjerenost i pozitivno razmišljanje, svakako ćemo taj broj smanjiti na minimum.

A povećavati sukladno našoj nemogućnosti da zadržimo vedrinu u našim mislima i djelima.

Negativne emocije su kao rak rana svakog djelovanja prema uspjehu. Negativne emocije nam uništavaju karakter pobjednika, razaraju vjeru u vlastite mogućnosti, ne dopuštaju da kvalitetno svladamo probleme koji nam stoje na putu. Najgore od svega, negativne emocije od nas čine „pesimizmom nabijenog pojedinca“ kojega će ljudi početi izbjegavati zbog grintavosti i zlovolje. A to nam ne treba ako želimo biti uspješni.

Neurolozi su ustvrdili da se ljudi koji stalno pričaju negativne priče zlovoljno ponašaju, postaju izvor negativne energije u svojoj okolini, djeluju bez širine cilja i svrhovitosti. Ustvari rade konkretnu štetu svojim neuronima u mozgu. Negativne emocije i raspoloženja koče naš mozak da normalno sagledava okolnosti oko nas i da nam pruži konstruktivno rješenje. I ne samo da blokiramo rad mozga, mi ga uništavamo. Odnosno, negativnim emocijama činimo toksičnim i naše tijelo, a znamo da je jako puno psihosomatskih oboljenja uvjetovano upravo negativnim raspoloženjem, te stresom koji ga rađa. Stoga su negativna energija, zlovolja, namrgođenost i loša vibra posljednje što vam treba kao „poguranac“ na putu prema uspjehu.

Stručnjaci za istraživanje depresije u Europskoj Uniji iznijeli su podatke po kojima su građani Hrvatske među najpesimističnijim narodima velike EU obitelji u subjektivnom poimanju socijalne slike u kojoj žive. To znači da imamo puno više i živimo puno bolje nego što to sami percipiramo. „Ubijamo“ se, dakle, crnim mislima iako je okolina u kojoj živimo znatno bolja od našeg najcrnjeg scenarija. Ništa bolje nije ni u našem susjedstvu. Jednako su „grintavi“ i Slovenci, i Bosanci, i Srbi...jer nam je očito gen „grintavosti“ duboko ukorijenjen u južnoeuropskom karakteru.

Ako želite biti uspješani u poduzetništvu, moramo biti uspješno pozitivni. Nikako grintavi i negativni.
Bihevioristi kažu da je kuknjava ustvari rezultat našeg ponašanja kojega s generacije na generaciju prenosimo kao strategiju preživljavanja. Kad kukamo, nitko nas ništa ne pita, ne približava nam se, ne želi s nama interakciju, osim u sažalijevanju (nerijetko i hinjenom). Ustvari, ostajemo sigurni da nas, ako stalno kukamo, nitko ništa neće tražit. I tako preživljavamo. No, u poduzetništvu ova vrsta preživljavanja nikako nam nije od koristi, upravo suprotno, postanemo li stalna „baba narikača“ svi će se okrenuti od nas. I pobjeći glavom bez obzira.

Negativne misli prije će nas dovesti do krize i poslovnih problema, te onemogućiti u donošenju ispravnih odluka kako bismo se iz takvih situacija izvukli. Jer ne vidimo ništa konstruktivno, sve je oko nas crno i bezizgledno...

Stoga samo pozitivno jer pozitivno privlači pozitivna djela, ljude, aktivnosti u naš poduzetnički angažman. Potičimo ljude svojim vedrim ponašanjem, riječima i stavom da također djeluju angažirano, što će reći da se pozitivno vraća pozitivnim. A upravo takvo okružje djeluje poticajno da ne posustanemo u svojim namjerama i ostvarenju uspjeha u postavljenim poduzetničkim ciljevima. Dakle, čim nešto što radite više nije radost, odmah prekidajte to što radite i sjecite negativnu vibru u korijenu. Jer je negativno raspoloženje kao gangrena. Brzo se širi i na kraju ubija.

Čim u onome što radite nema i zadovoljstva i pozitivnog stava, to nije dobro za vas i rješavajte se toga bez obzira na cijenu. Jer u suprotnom kupujete kartu za put u pakao.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin