Lijepa naša ima najbolji i najkvalitetniji brand od svih, a to je hrvatski narod

Do uspjeha kroz iznimno kreativni projekt Petra Ćurića iz Pule

Hrvatska ima, nakon Irske, najbrojniju iseljeničku populaciju, a neslužbene statistike govore kako je potomaka s prostora Lijepe naše izvan granica i do tri puta više nego u domovini. Ovaj gospodarski, ali i svaki drugi društveni potencijal, na žalost niti približno nije iskorišten za napredak Hrvatske, što je bio temeljni razlog vrlo intenzivnog rada poduzetnika Petra Ćurića (38). Ovaj Istranin rođen u Puli, trećinu života proveo u bijelom svijetu, točnije u Velikoj Britaniji i Sjedinjenim Američkim Državama, gdje je ističe, radio svakojake poslove od konobara i pizzajola do nastavnika u školi. Po struci magistar kulturnog menadžmenta s britanskom diplomom, ujedno je završio i jednogodišnji specijalistički studij diplomacije na Diplomatskoj akademiji Ministarstva vanjskih i europskih poslova RH te radi i kao gradski vijećnik u Gradu Puli, svoj je potencijal uložio u danas jednu od najznačajnijh konferencija koje se bave povezivanjem građana Hrvatske u iseljeništvu i domovini pod nazivom Branding Hrvatske.
Kao pokretač i direktor ovog projekta kojemu je cilj brendiranje hrvatske nacije te javne, kulturne i znanstvene diplomacije djeluje samo s jednom mišlju – povezati domovinsku i iseljenu Hrvatsku.

- Radim na tome da umrežavamo najbolje među nama: uspješne znanstvenike, umjetnike, poduzetnike i gospodarstvenike u inozemstvu s vrhunskim talentima i potencijalima u domovini od kojih su nam osobito srcu bliski mladi profesionalci, lideri, inovatori, dizajneri i menadžeri. Misija je otvaranje Središnjeg državnog ureda za branding i javnu diplomaciju pri Vladi Republike Hrvatske. U tom pravcu imamo i našu konferenciju Branding Hrvatske, koju su mediji proglasili najboljom u Hrvatskoj u posljednjih 20 godina i na tome smo im zahvalni. Očito smo pogodili u srž onoga što je hrvatskom narodu i našoj domovini istinski potrebno. U prve tri godine našeg rada gosti su nam bili iz brojnih struka i zanimanja, a svima je zajedničko to što su dokazali osobnu i profesionalnu izvrsnost, te - ne manje važno - što iskreno vole Hrvatsku i žele joj dobro. Od Mate Rimca, Davora Pavune, Davora Brukete, Mirka Novosela i Miroslava Ćire Blaževića do Ante Mandića, Borisa -Ljubičića, Stjepana Hausera, Martine Filjak i mnogih drugih – prisjeća se Petar Ćurić.

Projekt kojim se bavi prijeko je potreban Hrvatskoj – i to ne kao brendiranje hrvatskih proizvoda, već cijele nacije, točnije države.

- Činjenica da Hrvatska nije brendirana kao zemlja, s druge strane, postavlja tezu skroz naopako pa nerijetko hrvatski proizvodi zapravo postaju poznatiji nego zemlja iz koje potječu... Dobar primjer su Rimac Automobili. Zahvaljujući toj privatnoj inicijativi i privatnom biznisu, odjednom država dobiva na vrijednosti radi jedne osobe - Mate Rimca - koji čisto vlastitom odlukom i očito velikim domoljubljem ostaje raditi i stvarati u ovoj zemlji, te na taj način podižući cijenu Hrvatskoj kao domovini najbržeg električnog automobila na svijetu! Ali, to vam je zapravo sve naopako. Kad bi, recimo Hrvatska bila brendirana kao "Europska prijestolnica električnih automobila i tehničkih inovacija" onda bi to značilo da poduzetnici, znanstvenici i inovatori iz svih dijelova Europe i svijeta naprosto hrle doseliti u Hrvatsku i ovdje živjeti jer im naša država omogućava bezbroj pozitivnih beneficija, poticaja i takvih genijalnih uvjeta za rad da to nigdje drugdje u Europi ne mogu imati. Figurativno govorim, kao primjer. No, podsjećam, realnost je drugačija. Država ne olakšava ni samome Rimcu, naprotiv, otežava mu u poslovanju na svakom koraku. Inače, osobno se slažem s Bruketom da bi Hrvatska trebala biti brendirana kao "Zeleni vrt Europe". To znači poticanje proizvodnje isključivo organske i eko hrane, zapošljavanje Slavonije te povezivanje eko-hrane s gastronomijom, kulturnom baštinom, tradicijom, turizmom i športom. Znate onu: "Zašto su hratski sportaši tako uspješni? Jer jedu isključivo organsku i eko hranu proizvedenu u Slavoniji!". Jednako možete preslikati za sve naše uspješne grane, a onda i turiste hranimo hrvatskom eko hranom, sve se zajedno jako uspješno može zaokružiti – drži Petar Ćurić, idejni začetnik projekta Brandiranje Hrvatske. I vrlo jasno poručuje kako su za njega najvažniji i najznačajniji hrvatski brandovi po kojima smo poznati u svijetu - hrvatski ljudi.

- Točnije hrvatski narod. To je ono po čemu smo posebni. Vidite, priroda, sunce i more - to je nešto što nam je već unaprijed Bogom dano. Te ljepote i krasote postojale bi u Hrvatskoj i da ovdje ne živi niti jedan jedini čovjek. Da je sve prazno, da uopće nema ljudi, prirodne ljepote bi ostale. Znači, nije u tome poanta. Poanta je što hrvatski ljudi, svojim vlastititim idejama, trudom i radom moraju učiniti tako da to što već imamo - dodatno oplemenimo i objedinimo. Zato je uloga čovjeka presudna. Imamo jednog Matu Rimca, Ivu Pogorelića, Davora Pavunu, Igora Rudana - pa i, zašto ne? - Andreja Plenkovića - sve su to hrvatski brandovi, odlikaši, izvrsni u svojim strukama. Cilje je objediniti svu hrvatsku inteligenciju i pamet pod jedan krov te zajedničkim snagama postaviti stvari na svoje mjesto. Zato ovo i jest jedna nepolitična inicijativa koja nas ne dijeli već povezuje. Povezuje najbolje među nama – jasan je Petar Ćurić.

Posla pred ovim vrijednim, samozatajnim i kreativnim poduzetnikom još je jako puno, baš kao i izazova u brandiranju Hrvatske.

- Ponajprije, radujemo se 5. izdanju konferencije, ali i činjenici da će 2019. biti prijelomna godina u kojoj planiramo veći broj događaja na više mjesta, od kojih će po jedan biti u Slavoniji, Dalmaciji, Primorju, Zagrebu i Istri. Hrvatska će do 2020 biti brendirana kao država - ili neće nikada. Te godine predsjedamo Europskom unijom, a na čelu države su nam po prvi put osobe koje se itekako razumiju javnu diplomaciju. Pazite, predsjednica Kolinda Grabar Kitarović je bila pomoćnica glavnog tajnika NATO-a upravo za javnu diplomaciju, a šef Ureda predsjednika Vlade je kolega Zvonimir Frka Petešić koji je lani bio naš predavač i jedan je od pokretača Branding Hrvatske inicijative. Tako da su naša očekivanja vrlo visoka i mogu odgovorno reći da je "sad ili nikad." Pridružite nam se. – poziva Petar Ćurić, dok priprema već za narednu godinu obilje programa i sadržaja kojima bi još bolje brandirao Lijepu našu.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin