Želite li kvalitetno poslovno komunicirati, poduzetnica Marijeta Matijaš naučit će vas kako

Nakon promjene nekoliko poslova na kojima nije mogla u potpunosti razviti svoje potencijale i raditi ono što je doista voljela te za to biti adekvatno plaćena, naša Loyalty članica Marijeta Matijaš, iz malog istarskog mjestu Banjole u općini Medulin, shvatila je kako se rješenje krije samo u jednom - poduzetništvu. Odlučila je preuzeti odgovornost nad svojim životom, plaćom, radnim vremenom...Ova profesorica hrvatskog jezika i književnosti, te lektorica, koja je uvijek voljela i novinarstvo, 2014. otvorila je tvrtku Kreacija i krenula samostalno na realno tržište.

- Ako želim ili moram raditi do tri sata u noći, barem znam da to radim za sebe i svoju obitelj. Iako mnogima tjera strah u kosti spoznaja da sama sebi priskrbljujem plaću, pa bila ona i minimalna za početak, bila mi je najveća motivacija. Kako sam na dan osnivanja tvrtke saznala da sam trudna, bilo je više nego očito da me čeka uzbudljivo razdoblje. Podizala sam najprije tijekom trudnoće na noge tvrtku, a zatim se posvetila majčinstvu. U tom periodu, zahtjevnom i zato što sam tek krenula u poduzetništvo i zato što sam tek postala mama, najveći oslonac i razumijevanje, pored obitelji, imala sam u svojoj knjigovođi Silviji Radulović. Danas, uskoro četiri godine od osnivanja, mogu reći da ne žalim ni za odlukom, ni za trenutkom ulaska u poduzetništvo. Zapravo, sve se na predivan način poklopilo! - jasna je ova poduzetnica koja ne skriva zadovoljstvo svojim karijernim izborom.

Kao i većini poduzetnica i za Marijetu Matijaš početak je značio "poslovno svaštarenje" i težak put do prvih klijenata, pozicioniranja na tržištu, izgradnje ugleda i poduzetničke prepoznatljivosti.

- Iako sam u početku radila gotovo sve što znam, uvijek sam se vraćala poslovnoj aktivnosti za koju sam se školovala, a to je lektura. Malo-pomalo profilirala sam se i s edukacijama na području komunikacije, a od prošle godine pokrenula sam i izdavaštvo. Uz lekturu, autorima sam na raspolaganju i za uredništvo te savjetovanje u vezi s izdavanjem knjige. Drugim riječima, pomažem im u procesu kako rukopis pretvoriti u knjigu s koricama i predstaviti je čitateljima. Proces nije nimalo jednostavan, ali može biti itekako plodonosan. U pripremi imam i priručnik Od rukopisa do čitatelja – vodič za izdavanje knjige koji je nastao kao popratni materijal nedavno održane istoimene online edukacije, a bit će objavljen kao zasebna knjiga nadam se u idućoj godini - ističe Marijeta Matijaš.

Zaljubljenost Marijete Matijaš u poučavanje, iniciralo je cijeli niz edukacija s područja komunikacije, prije svega namijenjenih malim poduzetnicima. Edukacije se odnose na komunikaciju među djelatnicima, pisanu poslovnu komunikaciju, javni nastup i komunikaciju s medijima, a uvijek su dobro došle svima koji na realnom tržištu žele kvalitetno - komunicirati.

- Prošle godine objavila sam knjigu "Mali jezični savjetnik za bolju poslovnu komunikaciju" koji je jako dobro prihvaćen kako u privatnom, tako i u javnom sektoru, a u samo osam mjeseci od objave prva naklada je gotovo rasprodana, a da nije još bila na policama knjižara, te upravo pripremam dotisak. Dovršavam i knjigu "Umijeće javnog nastupa" koja će čitateljima na jasan i jednostavan način približiti svijet javnog nastupa – od držanja zdravice do nastupa na televiziji, sve praćeno vježbama zasnovanima na načelima NLP-a. Knjiga bi trebala ugledati svjetlo dana do kraja ove godine, a zatim krećem s radom na knjizi koja me posebno raduje, a koja se bavi komuniciranjem i odnosom s medijima. Sve aktivnosti u vezi s poslovnom komunikacijom svijetu su predstavljene na novoj stranici www.poslovnakomunikacija.com uz mnoge zanimljive članke u kojima vjerujem da će mnogi pronaći korisne informacije i savjete - ističe naša Loyalty članica dodajući da svakom svom klijentu i polazniku edukacije pristupa s posebnom pažnjom promatrajući njega, njegov posao i poslovne aktivnosti u kontekstu društva, vremena i okolnosti u kojima se nalazi.

Jer ono što odgovara jednom klijentu, ne mora nužno odgovarati drugome, a i nisu ni poslovne prilike iste primjerice u Istri ili u Slavoniji, poručuje.

- Neizmjerno puno vremena i energije ulažem u vlastito obrazovanje. Osim formalnog, pohađala sam brojne druge tečajeve i edukacije te neprestano se usavršavam na području komunikacije, lekture i izdavaštva. Ono što također smatram svojom prednošću jest iskustvo u novinarstvu koje imam za sobom, a koje mi neizmjerno pomaže u poslovanju. Osim što mi je pomoglo u načinu pristupanja klijentu, ujedno mi pomaže u praktičnom dijelu edukacija jer polaznicima mogu dati mnoštvo stvarnih primjera i situacija na kojima mogu učiti - opisuje ova poduzetnica koja najviše voli raditi na projektima obrade rukopisa i izdavanja knjiga. Posebno je ponosna na višegodišnju suradnju sa splitskom tvrtkom Interligo, vodećom tvrtkom u Hrvatskoj na području edukacija i savjetovanja za male iznajmljivače s kojom surađuje na području lekture te na suradnju s Općinom Medulin i Savjetom mladih Općine Medulin koji su prepoznali rad, stručnost i kvalitetu ove istarske poduzetnice, ujedno odnedavno i projektne menadžerice Virtualnog ženskog poduzetničkog centra.

-  Pronašla sam sebe u pisanju knjiga pa ću u tom pravcu svakako nastaviti. Osim spomenutih naslova, u pripremi je i knjiga o poduzetništvu na engleskom jeziku, a svoj red na objavu čeka i veliki priručnik Poslovna komunikacija u praksi. S edukacijama također nastavljam, no, kako volim isprobavati nove tehnologije, vjerujem da će biti sve više online radionica, tečajeva i obrazovnih programa u skoroj budućnosti. Među najvećim mi je željama i planovima osnivanje Centra znanja i kompetencija u Medulinu čije bi aktivnosti upravo zahvaljujući novim tehnologijama bile dostupne svima u Hrvatskoj i šire. Rad Centra bio bi prvenstveno usmjeren prema mladima, ali i odraslim osobama s nedovoljno kompetencija i znanja da bi bili konkurentni na tržištu. Projekt je napisan i čeka prvu priliku za realizaciju - najavljuje poduzetnica iz Banjole koja kaže da je pisanje sastavni dio njezine osobnosti, sada pretočeno i u stalnu poslovnu aktivnost.

- Prvi naslov objavljen u kolovozu prošle godine "Mali jezični savjetnik za bolju poslovnu komunikaciju" nastao je kao odgovor na potrebu mnogih poduzetnika koji žele ostvariti dobar dojam i poslati razumljivu i jasnu poruku, no ne snalaze se u mnoštvu pravopisa, priručnika i jezičnih savjetnika koje imamo na tržištu. Kako sam sve te knjige odavno proučila, namjera mi je bila sažeti u knjigu ono što je poduzetniku važno i s čime se svakog dana susreće u pisanoj komunikaciji te pružiti mu to na jednostavan, razumljiv i pregledan način. Znala sam što tipičnom poduzetniku treba i što mu je i na kakav način potrebno dati te upravo je tako nastala ova knjiga. No, da ne bi bilo sve tako jednostavno, Mali jezični savjetnik za bolju poslovnu komunikaciju zapravo je dio veće knjige Poslovna komunikacija u praksi koja je za sada u rukopisu od 245 stranica, a sadrži više od 30 predložaka pisane poslovne komunikacije - opisuje sadašnje i buduće projekte Marijeta Matijaš.

U njezinom novom autorskom uratku tako će se naći savjeti kako "složiti" gotovo sve potrebno u poslovnoj aktivnosti: od molbe i ugovora do priopćenja za medije, zahvale i službene SMS poruke, uz opise i savjete kako ih što bolje napisati i upute koje dijelove moraju sadržavati kako bi bili usklađeni sa zakonima.

- Do kraja ove godine bit će objavljena i knjiga Umijeće javnog nastupa – svojevrsna početnica koja donosi detaljan pregled svakog elementa javnog nastupa uz mnoštvo vježbi temeljenih na NLP-u, a za iduću godinu pripremam knjigu o komunikaciji s medijima – aspektu koji mnogi poduzetnici zanemaruju ili kojeg se posebno boje. Knjiga prije svega počiva na novinarskom iskustvu koje imam za sobom te iskustvu temeljenom na brojim susretima i intervjuima s poduzetnicima i upoznavanju njihovih problema kako u susretu s medijima, tako i u korištenju medija za promociju svog poslovanja - naglašava.

 

 

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin