Uzgojem i preradom eko-aronije Hermina Skular gradi svoje mjesto pod tržišnim suncem

Poljoprivreda kao poduzetnički odabir

Vlastito polje u Gradecu kod Vrbovca radno je mjesto „novopečene“ poduzetnice Hermine Skular, naše Loyalty članice i vlasnice tvrtke Green i Organic d.o.o. Ova ekonomistica po struci, do ulaska u poduzetničke vode radila je u velikim korporacijam. Zahvaljujući dugogodišnjem profesionalnom iskustvu, stekla je brojna i bogata znanja, vještine i poslovna poznanstva koja su joj bila odlična odskočna daska za sadašnji samostalni poduzetnički angažman.

- Budući da sam djetinjstvo provela u državama Gabon tei Njemačkoj, naučila sam i strane jezike što mi je uvijek bila i jeste velika prednost u poslovnom svijetu. Na otvaranje vlastite tvrtke sam se odlučila prije nešto više od godinu dana, iako sam o tome i prije razmišljala. Trebalo mi je ipak neko vrijeme da se sve kockice poslože i da se na kraju odlučim na taj korak. Velika je to promjena, pogotovo što sam se odlučila baviti nečim potpuno drugačijim od svih dosadašnjih poslova. Moram priznati da mi je u tim trenucima puno značila podrška obitelji bez koje vjerojatno ne - -bih uspjela sve ovo realizirati – opisuje svoje poduzetničke početke Hermina Skular.

Naglašava kako se za odvažni samostalni korak prema realnom sektoru nije odlučila preko noći, iako je većina njezine obitelji u poduzetništvu pa je imala priliku vidjeti kako je to biti sam sebi šef. Ali je zato oduvijek sanjala i željela imati vlastiti posao. Imala je puno scenarija u glavi, što i kako bi mogla realizirati svoje ideje. Imala je i tipično „poduzetničko polijetanje“ prožeto u jednom trenutku srećom i ushićenjem zbog pomisli na vlastitu tvrtku, a u drugom panikom i razmišljanjem hoće li uspjeti. Srećom po ovu našu Loyalty članicu sve se vrlo brzo poslagalo u željenom smjeru pod zajedničkim nazivnikom – aronija.

- Nakon odlaska iz korporacije, naša aronija je urodila velikim plodom i netko je trebao preuzeti brigu oko toga. Proizvodim ekološki matični sok i radim ono što zaista volim. Uzgoj i prerada aronije su temeljne aktivnosti. Iako to možda zvuči dosta jednostavno nekome tko se s time ne bavi, iza toga stoji veliki trud i težak posao. Od samog održavanja zemlje, preko berbe bobica aronije do prerade, proizvodnje, pripreme ambalaže za plasiranje na tržište i na kraju promocije – toliko je aktivnosti da ih je teško sve i nabrojati. Aroniju uzgajamo na vlastitom polju na visokim ekološkim standardima. Na dobivenom proizvodu se vidi da je u svaki, pa i najmanji djelić procesa, uložen veliki trud, strpljenje i želja da se kupcima ponudi potpuno prirodni i zdravi sok od aronije. Za sada u ponudi imamo sok od 1 l, 0,2 l i poklone sa sokom i čajem od aronije. Dijapazon proizvoda ćemo upotpunjavati novim proizvodima, ovisno o tome što klijenti žele i što nedostaje na tržištu. Za Green I sok od aronije za sada imam jako pozitivne komentare. Kupci se ponovno vraćaju, hvale proizvod i to mi puno znači – ističe vlasnica Green I Organic tvrtke ponosna što su mnogi prepoznali njezin trud i proizvod.

I to s pravom. Jer kako ističe, klijenti znaju kakve koristi aronija donosi zdravlju, te zbog čega je danas jedna od najtraženijih ljekovitih biljki.

- Najviše imam klijenata koji dođu preko usmene preporuke i to mi puno znači. To je glavni pokazatelj da je proizvod kvalitetan i da su klijenti zadovoljni. Neki klijenti dolaze zbog zdravstvenih tegoba jer je aronija jako ljekovita i pomaže očuvanju zdravlja, neki pak žele ojačati imunitet i piti zdravi prirodan sok bez ikakvih dodataka. Javljaju mi se i klijenti koji su čuli za aroniju, ali ne znaju puno o tome pa bi jednostavno željeli probati nešto novo. Sok od aronije inače mogu koristiti djeca i odrasli, uglavnom roditelji za djecu kupuju sok da im malo ojačaju imunitet pogotovo tijekom zime a odrasli kupuju sok ovisno o potrebi. Neki klijenti već duže vrijeme konzumiraju aroniju jer im pomaže kod određenih zdravstvenih tegoba a neki da bi unijeli potrebnu dozu vitamina i minerala u organizam ili da bi nekome darovali originalan i zdrav poklon. U tom pogledu smo se dosta prilagodili klijentima pa im nudimo sok od 1 l, 0,2 l i posebno aranžirane poklone sa sokom i čajem od aronije – ističe Hermina Skular, te pojašnjava kako je „tajna“ njezinog poslovnog uspjeha u pristupu klijentu koji je uvijek na prvom mjestu.

Stoga je uz prodaju soka, imperativ stavila na kvalitetan i profesionalan odnos te svakom klijentu rado daje dodatne savjete i informacije o aroniji.

- Želja mi je bila na neki način pretočiti netaknutu prirodu u čašu zdravlja i sretna sam što mi je to i uspjelo. Pored kvalitete proizvoda i odnosa s klijentima, nastojat ću stalno istraživati tržište, uvoditi proizvode koji još nisu prisutni te osluškivati želje i potrebe kupaca. Na tržište smo izašli i s drugačijim dizajnom koji još više upotpunjuje i zaokružuje našu priču. Mislim da su klijenti ti koji najbolje mogu reći što nas izdavaja od konkurencije. Nekome će to biti okus soka, nekome cijena ili dizajn, ali ono što je sigurno je da ću zadržati profesionalan odnos, stalno osluškivati potrebe i zahtjeve tržišta te neprestano ulagati i uvoditi uvijek nešto novo u ponudu. Konkurencija je dosta velika u ovom segmentu, ali to mi samo daje snagu da se još više trudim i istaknem na tržištu – jasna je poduzetnica Hermina Skular.

Baš kao što su i jasne prednosti konzumacije aronije u svakodnevnoj prehrani. Aronija se s razlogom svrstava u kategoriju supervoća zbog iznimno visokog udjela antioksidansa.

- Bogata je vitaminima, željezom, antioksidansima i nutrijentima neophodnim za zdrav organizam. Primjerice, fenoli aronije povećavaju osjetljivost na inzulin i uništavaju enzime lipaze koji su potrebni da se masno tkivo apsorbira u debelom crijevu, što znači da aronija može biti djelotvoran lijek protiv pretilosti i stvaranja trbušnih masnoća. Zatim, aronija se preporuča za poboljšanje urinarnog trakta, reguliranje krvnog tlaka, prevenciju i pomoć u liječenju dijabetesa. Studije pokazuju i da ima gastro zaštitni učinak, antikancerogena svojstva te protuupalna svojstva u borbi protiv virusa. Ono što je kod soka posebno zanimljivo je način korištenja jer se može samostalno piti, ali i koristiti u slatkim i slanim jelima – nabraja poduzetnica Hermina Skular.

A uz brojne prednosti uporabe aronije, brojni su i planovi za budućnost u poslovnom angažamanu ove iznimne tržišne priče.

- S ulaganjima sigurno nećemo prestati jer to je i osnova da sve funkcionira kako je i planirano. Bilo da se radi o investiranju u sadnice, preradi aronije ili ljudskim resursima, investiranje je neophodno kako na početku tako i tijekom cijelog poslovanja. Ono što već sada znam je da ćemo proširiti paletu proizvoda. Na temelju ponude na tržištu i zahtjevima klijenata, uvodit ćemo nove proizvode i pri tome nastojati uvijek ponuditi nešto novo i drugačije. Pored toga, puno radim na sebi, usavršavam se, stalno učim nešto novo kako bih i na tržište mogla izaći s inovativnom ponudom. Također ću nastojati plasirati proizvode od aronije na inozemno tržište - najavljuje ova marljiva i poduzetna Loyalty članica Virtualnog ženskog poduzetničkog centra.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin