Kongres poduzetnica 2018 pokazao iznimnu snagu žena na realnom tržištu Hrvatske i regije

Održana treća po redu najveća poslovna manifestacija žena u biznisu jugoistočne Europe

Iznova je glavni grad Hrvatske na Dan žena bio stjecište žena u poduzetništvu, kao i svih onih koji poduzetništvo podržavaju iz cijele jugoistočne Europe, zahvaljujući trećem po redu Kongresu poduzetnica.

Najveće okupljanje poduzetnica u ovom dijelu Starog kontinenta, po treći puta zajednički su i u partnerstvu organizirali Grad Zagreb i Virtualni ženski poduzetnički centar, uz iznimnu potporu, pomoć i financiranje brojnih pokrovitelja i sponzora – kako bi na jednom mjestu u nazočnosti više od 500 sudionica i sudionika pokazali beskrajnu pokretačku moć žena na realnom tržištu.

- Kongres je rezultat uvažavanja i razumijevanja poduzetnica kao i onih koje to žele biti, te naših dragih kolega dobre volje, nesebičnosti i međusobne želje za zajedničkim radom u svakom kutku ovog dijela Europe. On je izraz snažne volje svih koji svoju egzistenciju osiguravaju na realnom tržištu, u prvom redu za povezivanjem, zajedničkim radom, iskrenom suradnjom, izgradnjom boljeg poduzetničkog svijeta, smanjenjem diskriminacije u biznisu, ali i sveopćem djelovanju. Naša manifestacja je jedan od načina kojom to činimo, uz želju da su naši sudionici otišli kućama uz obilje pozitivne energije i pokretačke snage u svoja svakodnevna poduzetnička okružja kako bi bili korak naprijed za učinkovito poslovanje, bez obzira jesmo li žene ili muškarci - izjavila  je u povodu netom završenog Kongresa poduzetnica Sanela Dropulić, direktorica Virtualnog ženskog poduzetničkog centra.

U nadi da svi koji su kongresu nazočili, ali i podržavaju i prate rad Virtualnog ženskog poduzetničkog centra, nevladine, nepolitične organizacije koja okuplja više od 2.300 članica i članova, postanu inicijalni dio vala promjena na bolje u ovom dijelu Europe, s pozornice našeg okupljanja čula su se mnoga inspirativna svjedočenja, predavanja i informacije za bolje snalaženje i snaženje na realnom tržištu, u poduzetništvu,  ali i društvu u cjelini.

Poseban pljesak zaradila je Marie-Luise Dött, zastupnica vladajućeg CDU-a u njemačkom Bundestagu, koja je održala motivacijsko predavanje na Kongresu, govoreći kako žene moraju biti "glasnije i jasnije" u izražavanju svojih prava, ali i borbi za ista.

- Žene čine više od polovice stanovništva u Europskoj uniji, ali samo jedna od tri žene osnivaju poduzeća.Ovakav se omjer ne može opravdati s nedostatkom kompetencija, jer su u školi djevojke i mlade žene često bolje od svojih kolega. Žene su prije spremne zapostaviti svoje karijere nego što bi to muškarci učinili - no u srednjoročnom i dugoročnom razdoblju trebale bi to moći nadoknaditi sa svojim kvalifikacijama. Žene, su međutim, često manje samouvjerene od muškaraca – više od muškaraca one sumnjaju u vlastite sposobnosti, a time i u svoje menedžerske sposobnosti i u potencijalni tržišni uspjeh svojih poduzetničkih ideja. Žene načelno nastupaju manje žestoko od muškaraca, na svoj način, i često nisu u tolikoj mjeri spremne preuzeti rizik. Međutim, ta obilježja pogoduju karijeri - s kojima mnogi muškarci dobro napreduju - dijagnosticirala je predavačica Marie-Luise Dött. Uvažavajući činjenicu da ženama treba više hrabrosti i odvažnosti da bi krenule u biznis, gošća iz Njemačke bila je jasna.

- Žene stoga ne bi ni u kom slučaju trebale pokušati kopirati muški stil. A mi političari nikako ne bismo trebali nametnuti ženama muške uloge ili ponašanje koje im ne odgovara. Predugo je klasična slika žena pokušala negirati razlike između muškaraca i žena.Valja biti hrabar i preuzeti rizik, ali prije svega, valja biti dovoljno hrabar i pouzdati se u vlastite sposobnosti, imati povjerenje u vlastite poduzetničke vještine i u prednosti ženskog stila vođenja. Zatim ćemo potaknuti one žene koje još uvijek razmišljaju o tome hoće li provesti svoje poduzetničke ideje u djelo ili ne - kazala je zastupnica u Bundestagu te pozvala na intenzivniju suradnju između njemačkih poduzetnica s kolegicama u jugoistočnoj Europi.

A ovaj dio našeg kontinenta još je uvijek utočište patrijarhalnih društava, relativno netolerantno, nerijetko iznimno okrutno prema ljudima drugačije svijesti i vokacije koji nose konstuktivne promjene. No to nije zaustavilo predavačicu Adisu Tufo, jednu od najuspješnijih poduzetnica u Bosni i Hercegovini da pokaže kako se u poduzetništvu stiže do zvijezda preko trnja, ističući vlastite primjere uspjeha dohvaćene i ostvarene kroz brojne izazove i probleme koji su dio poslovnog svakodnevlja.

Iako je bio Dan žena veliki pljesak dobio je predavač Siniša Prugovečki, koji je već drugu godinu za redom ne samo aktivani sudionik Kongresa, nego i sponzor naše manifesacije, pokazujući kroz svoja djela i angažman koliko je uz kolegice u poduzetništvu. A sudionice kongresa su ga doživjele na najviši mogućni način kao iznimnog  motivatora i uzdanika u borbi za ravnopravnost i smanjenje diskriminacije, bilo koje vrste.

I dok je u uvodno dijelu Kongresa Siniša Prugovečki uz svoj band Los Colonoscopicos otvorio našu manifestaciju glazbenim sadržajem, u predavačkom dijelu osvrnuo se na udio poduzetnica u globalnoj ekonomiji te napravio usporedbe jugoistočne Europe s ostalim državama u svijetu.

- Gledajući na udio žena u poduzetništvu, a prema istraživnju iz 2015. godine na prvom mjestu su sasvim očekivano SAD, a slijede ih Australija, Velika Britanija, Danska, Nizozemska, Francuska, Island, Švedska, Finska, Norveška. Riječ je o top deset država u svijetu u kojima je najizraženije poduzetništvo u žena. Ako promatramo regiju imamo Sloveniju koja se nalazi u istom istraživanju na 21. mjestu, dok 31. mjesto zauzima Hrvatska ili pak 37. mjesto Crna Gora dok se primjerice Bosna i Hercegovina nalazi na 59. mjestu. No to je još uvijek znatno ohrabrujuće u odnosu na položaj žena u poduzetništvu kojega imaju neke ekonomske velesile gdje su znatno lošije brojke. Jugoistočna Europa tako sasvim dobro stoji ako se gledaju ekonomske velesile gdje je udio žena u poduzetništvu manji od našeg kao što su Koreja (43. mjesto), Japan (44. mjesto), Kina (48.mjesto), Rusija (56. mjesto), Brazil (60. mjsto) ili Indija (70.mjesto) - iznio je predavač Siniša Prugovečki.

Na neravnopravnost žena unatoč njihovoj velikoj stvaralačkoj snazi skretali su pozornost mnogi gosti Kongresa, uz naglasak da je u procesu bristanja diskriminacije važno obrazovanje žena, razvoj samosvijesti, samopouzdanja, spremnosti za samostalno vođenje poslova te odbacivanje nametnutih sereotipa o muško ženskim podijelama uloga.

Snovi su sjeme učinkovitih djela, sanjajmo danas, učinkovito djelujmo već sutra i krenimo odvažno graditi bolje uvjete za život nas i naše djece, u prvom redu kroz poduzetništvo - nebrojeno se puta čulo s pozornice Kongresa na kojoj su fenomenalna predavanja o time managentu održale i predavačice Jasmina Bilać, te o snazi i volji žena Biljana Planić.

Posebno svečani trenutak kongresa bilo je uručenje povelje - Grad prijatelj ženskog poduzetništva koje su ove godine dobili Vukovar, Pakrac i Petrinja, za posebno zalaganje kroz suradnju i rad s Virtualnim ženskim poduzetničkim centrom na podizanju kompetencija i profitablinosti poduzetnica i poduzetnika u svojim lokalnim sredinama.

Povelje su primili Darinko Dumbović, gradonačelnik Petrinje iz ruku pomoćnice ministrice gospodarstva Ane Mandac, dok je Ivana Mujkić, zamjenica gradonačelnika Vukovara primila priznanje koje joj je uručio prošlogodišnji laureat Grad Nova Gradiška i njezin gradonačelnik Vinko GrgićAnamarija Blažević, gradonačelnica Pakraca primila je povelju iz ruku svog kolege gradonačelnika Vinka Kasane, gradonačelnika Lipika.

A više od sedamdeset poduzetnica i poduzetnika iz Hrvatske i jugoistočne Europe predstavili su bogatstvo svojih poslovnih aktivnosti, proizvodnje ili pružanja usluga na drugom po redu Poduzetničkom sajmu Kongresa poduzetnica. Poduzetnički sajam sastavni je dio kongresa te je donio i ovog puta obilje sadržaja na najvećoj poslovnoj manifestaciji koja okuplja žena u poduzetništvu ovog dijela Europe.

Zanimljivost ovogodišnjeg Poduzetničkog sajma bilo je i po prvi puta predstavljanje hrvatskom, ali i regionalnom tržištu desetak premijernih proizvoda i usluga žena u poduzetništvu, koje su izabrale upravo 08. ožujka kako bi označile početak prodaje i promocije svojih poslovnih sadržaja.

Gradovi Sinj, Vukovar, Pakrac i Nova Gradiška, kao i Međimurska i Varaždinska županija te Krapinsko zagorska županija imale su svoj poseban show room prostor na kojemu su predstavile širok dijapazon proizvoda i usluga koje dolaze iz poduzetništva njihovih sredina.

 

Bez partnera, pokrovitelja i sponzora ne bi bilo ni Kongresa poduzetnica 2018

Pokrovitelji Kongresa
Turistička zajednica grada Zagreba
Konrad Adenauer Zaklada
Hrvatska gospodarska komora
Gradovi Vukovar, Nova Gradiška, Pakrac, Sinj i Petrinja
Hrvatska zajednica županija
Međimurska, Krapinsko zagorska i Varaždinska županija

Dijamantni sponzor
METROTEKA d.o.o. Zagreb

Zlatni sponzori
EXPERT PRODUCT d.o.o. Zaprešić
Magis Tim d.o.o. Zagreb
ProConventa d.o.o. Zagreb
Kontoar d.o.o. Nova Gradiška
ČIP Sistemi d.o.o. Sarajevo

Srebrni sponzori
Zagrebačka banka d.d. Zagreb
Wüstenrot stambena štedionica d.d. Zagreb
Robert Bosch d.o.o. Zagreb
Poliklinika Nado Fizio Medico centar Osijek
ATLANTIDA Boutique Hotel Rogaška Slatina
Nova generacija softvera d.o.o. Zagreb
MINT IT d.o.o. Zagreb
IMAVES d.o.o. Zagreb
Studio 5 do12
PRESS CLIPPING d.o.o. Zagreb
AERO Print d.o.o. Ljubljana & Zagreb
Produkt Bastal d.o.o. Novo Čiče
Coca cola HBC Adria

Sponzori
SPECIJALISTIČKA GINEKOLOŠKA ORDINACIJA
dr. Mirjana Semenić Rutko Vukovar
Tim Kabel d.o.o Sesvete
Kemoboja Dubrava d.o.o. Zagreb
Ecolan d.o.o. Sisak
Doba Business school Maribor

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin