Poduzetništvo ne poznaje granice; one postoje samo u glavama pojedinaca nespremnih na suradnju

Tri godine Biljana Planić, predavačica na Kongresu poduzetnica 2018., provela je u evidenciji zavoda za zapošljavanje. Bez posla je ostala nakon 13 godina rada u automobilskom tvorničkom divu Crvena zastava iz Kragujevca. Iako je mislila da će na ovoj poznatoj gospodarskoj adresi dočekati mirovinu, sudbina je za nju pisala nešto sasvim drugačiji ishod. Onaj koji je vodio u poduzentištvo.

- Po prvoj profesionalnoj vokaciji ja sam prevoditelj. Nakon tri godine nezaposleničkog staža, zbog mog znanja jezika dobila sam sezonski posao u turističkoj agenciji Kompas. Odlično sam se uklopila u tu dinamiku, način rada, gužvu, stalne izazove...Ali, sezona kratko traje – samo tri mjeseca. Opet sam ostala bez posla, ovog puta u 40-oj godini!. I onda dođete na prekretnicu - što, gdje kako? - propitivala je svoju karijeru Biljana Planić nakon što je iskusila ono što se mnogim ženama dogodi kada postanu "prestare" na tržištu - novog posla nema, a šanse da ga se nađe jako su male u određenim godinama života i radnog iskustva.

Nije očajavala, niti pokleknula - upravo suprotno, čak i sezonski rad dao joj je krila i moć shvatiti da je turizam nešto stvoreno za nju, te je upisala fakultet, u roku ga završila i okrenula se poduzetništvu. 

- A o poduzetništvu nisam imala pojma. No to me nije pokolebalo, pa sam 2008. godine otvorila moju turističku agenciju Atos - spoj mog poimanja turističke teorije i prakse, entuzijazma te prije svega vjere u sebe i u vlastiti karijerni put - izravna je Biljana Planić koja je za moto svojeg poduzetničkog projekta izabrala krilaticu MAŠTAJ, PUTUJ, UŽIVAJ. Jednostavna formula ove poduzetnice jeste da klijenti trebaju poželjeti destinaciju, a na njezinoj agenciji je da tu želju pretvori u stvarnost, uz najpovoljnije cijene. 

- Zbog ekonomske situacije u zemlji ranijih godina, većina putovanja su bila vezana za ljetovanja i malo manje zimovanja. Zadnjih nekoliko godina situacija se značajno promijenila. Ljudi su počeli koristiti produljene vikende i blagdane kako bi negdje otputovali. Masovnija potražnja za aražmanima je dovela do nižih i pristupačnijih cijena, a time i sve više turista - pojašnjava svoje profesionalne izazove ova poduzetnica iz Kragujevca u Srbiji.

Drži da posao kojim se bavi traži stalne edukacije, praćenje informacija, novih ponuda hotelskog i apartmanskog smještaja i obilje sadržaja koji obogaćuju turizam. Sve joj to omogućava činjenica da je sama sebi - šefica.

- Prednosti vlastitog posla nisu samo u mogućnostima upravljanja radnim vremenom, već i u mogućnostima da klijentu izađete u susret kad njemu odgovara i da mu se prilagodite. A to je odlična preporuka za neke buduće poslovne kontakte - jasna je glede izazova koji su joj se otvorili u poduzetništvu. I naglašava da poduzetništvo ne poznaje granice. Posvuda su divne priče koje nose inspiraciju za žene koje žele pokrenuti vlastite poslovne projekte, samo ih treba uzeti za inspiraciju. 

- Virtualni ženski poduzetnički centar je prije nas većine shvatio kolika je važnost umrežavanja i koliko je poduzetništvo iznad svake granice koja nas može razdvajati. Jer granice postoje samo u glavama pojedinaca koji ne žele surađivati.  Stoga ni ja nisam imala bilo kakvu barijeru u pružanju aktivne podrške radu centra i njegovim aktivnostima. A posebna mi je čast što ću stati ispred stotina nazočnih na Kongresu poduzetnica 2018. u Zagrebu kako bi ispričala svoju priču za koju sam sigurna da će se mnogi prepoznati jer poduzetništvo iz nužde je naša stvarnost i u Srbiji i u Hrvatskoj. Ali isto tako sam sigurna, da će nakon mog predavanja mnogi shvatiti da je nemoguće samo ono što vi ne želite! - ističe Biljana Planić.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin