Želimo li profitabilnost poduzetništva, tržišne komunikacije su primarna aktivnost našeg djelovanja

Tržišne komunikacije – čarobna riječ uspjeha u poduzetništvu, neophodnost u ostvarenju profitabilnosti. Za Hrvatsku – tržišne komunikacije sasvim su mlada branša jer naravno, postali smo tržišna ekonomija tek početkom 90-tih. No, tržišne su komunikacije uvriježena poslovna aktivnost u državama razvijenog kapitalizma, koje sve više postaju nezaobilazan dio i domaćeg poduzetništva.

Tržišne komunikacije pomažu svakoj poduzetnici i poduzetniku na početku poslovnih aktivnosti ili pak onoj koja je već „debelo“ uhodana, da kvalitetno pozicionira svoj proizvod ili uslugu na tržištu, dođe do kupca i ono što je još bitnije – zadrži ga. Tržišne komunikacije pomažu svakom poduzetništvu da se razvija u pravcima koje tržište očekuje, predviđajući njegove trendove i potrebe, u prvom redu stavljajući potrebe kupca/klijenta/potrošača na prvo mjesto. Tržišne komunikacije posebno su korisne u trenucima kad naše poduzetništvo počinje stagnirati ili još gore – slabiti, kad je vrijeme za preispitivanje poslovnih aktivnosti i okretanja tržišnim komunikacijama koje će omogućiti prodor na nova tržišta, dovesti nove kupce ili vratiti stare.

Ili, kako se to jezikom tržišnih komunikacija kaže – klijent je kormilar svih tržišnih tokova – uključujući i komunikaciju. Stoga tržišne komunikacije imaju zadatak kvalitetno osmisliti promociju i pozicioniranje poduzetničke aktivnosti, kreirati ih za potrebe tržišta i potrebe kupca/klijenta/potrošača, čim bolje razumjeti što tržište želi, predvidjeti njegove afinitete te oblikovati atraktivne poruke i aktivnosti koje će privući nove kupce/klijente/potrošače, ali i zadržati postojeće.

I ono što je najbitnije u svakom poduzetništvu – tržišne komunikacije su stalna „pratiteljica“ poslovnih aktivnosti – one se ne uključuju i isključuju kad imamo ili nemamo novaca, kad nam nije ili jest sezona, kad su svi na skijanju ili na godišnjim odmorima – one su stalno potrebne u svakom poduzetništvu ako želimo stalnu i kvalitetnu prisutnost na tržištu, porast potražnje za našim proizvodima ili uslugama, povećanje broja kupaca/klijenata/potrošača i vjernost postojećih.

Kao i u najvećem dijelu poduzetničkih aktivnosti – čovjek je taj koji čini razliku, posebice ako uviđa značaj tržišnih komunikacija i primjenjuje ih u svom poslovanju.

Tržišne su komunikacije u svijetu poduzetništva (ma i svugdje drugdje, ali se sada bavimo poduzetništvom) sve. Od javljanja na telefon/mobitel, brzog i ažurnog odgovaranja na mailove, kvalitetne web stranice koja se brzo otvara, vrećice s natpisom vaše tvrtke u koju stavljate kupljeni proizvod, točnog dolaska na sastanke i nekašnjenja na iste, redovitog plaćanja računa i poštivanja dobavljača, itd.

Kratkoročno možete izgraditi tržišni ugled kakav želite i kakav mislite da treba biti – dugoročno, on je samo jedan – pošten i kvalitetan. Jer i kuću je moguće sagraditi na tisuću načina, ali je samo jedan ispravan koji će jamčiti da se kuća neće srušiti.

Stoga nastojte, uz pomoć tržišnih komunikacija (marketinga, odnosa s javnošću, grafičkog i web dizajna, itd.) graditi svoje poduzetništvo na čim kvalitetniji način. I ne libite se angažirati stručnjake za ova područja, jer i za popravak pokvarenog štednjaka većina nas zove električara.

Naša analiza hrvatskog poduzetništva i odnosa prema tržišnim komunikacijama iznjedrila je ova uobičajena (pogrešna) stajališta poduzetnica i poduzetnika:

• intenzivno razmišlja o poslu, ali ne razmišlja o promociji posla,

• ne primjenjuje tržišno komuniciranje na pravilan način nego se vodi razmišljanjem „Ja mogu sve sama, moj proizvod/uslugu ja najbolje poznajem, sama sebi sve najbolje radim”,

• ne izdvaja financijska sredstva za tržišno komuniciranje,

• nema povjerenja u stručnjake i platforme za tržišno komuniciranje, često ih podcjenjuje i isključuje iz odlučivanja,

• o svojim proizvodima/uslugama sama informira tržište i klijente,

• sama osmišljava svoj vizualni identitet (nekada čak i godinama)

• boji se i ne zna komunicirati s medijima,

• ne koristi alate i kanale komunikacije s kupcima,

• nema vremena za ažuriranje informacija o svom poslovanju, proizvodu i/ili usluzi

Umjesto ovih grešaka, a u cilju ostvarenja uspješnog poduzetništva – savjetujemo:

• promotivne aktivnosti sastavni su dio poduzetništva, vrijedne ulaganja, pozornosti i traže provedbu od samog početka,

• za adresiranje javnosti postoje stručnjaci koji djelatnosti, proizvod i/ili uslugu profesionalno promoviraju i vode ka željenom cilju,

• obavezno u planiranju troškova i investicija osigurajte sredstva za tržišno komuniciranje, posebice na početku poduzetničkih aktivnosti,

• vjerujte profesionalcima jer je njihov angažman potreban, a često i nije toliko skup čega se poduzetnica pribojava,

• i prije početka poduzetničke aktivnosti napravite plan tržišnih aktivnosti.

I ne zaboravite na izreku Johna Kapoora: „Možeš imati odličan proizvod ili uslugu no, ako ne znaš kako ga utržiti, nećeš uspjeti!“

Tržišne komunikacije vode računa da se to ne dogodi vašem proizvodu ili usluzi.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp