Domaće poduzetnice i poduzetnici žele sve sami raditi, ali kad ne stižu – rado zovu u pomoć virtualne asistente

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Pratite trendove – uštedite u poslovanju

Razvijate svoje poduzetništvo i u želji da sve imate pod kontrolom, da sve vodite, da sve radite sami, da u svemu sudjelujete, jednostavno sve ne stignete. Niste jedini!

Istraživanja o navikama poduzetničkog poslovanja pokazuju da čak 91 posto poduzetnica i poduzetnika u Hrvatskoj želi upravljati svim poslovnim procesima, nad svim imati kontrolu, držati sve pod nadzorom te ono što je poražavajući – sve sam raditi.

Poražavajuće u mjeri da su i poduzetnici ipak samo ljudi i da ne stignu sve iako je riječ o vlastitom poslovnom poduhvatu. Nekada jePROF nužno, savjetuju stručnjaci, dio posla, prepustiti drugima. I tada nastupa – virtualni asistent. Zagrepčanka Helena Rusković, među prvim je poduzetnicama koja pruža usluge virtualne asistentice na prostorima jugoistočne Europe. I ma koliko domaći poduzetnici bili “tvrdi” u oslanjanju na druge, te nepovjerljivi u prepuštanju svojih radnih obaveza, činjenica da ih sve više melje žrvanj posla, često ih navodi na angažman virtualnih asistenata koji u konačnici štedi vrijeme, ali i novac.

– Virtualna asistentica je nevidljiva Katica za sve. Osoba koja će za vas odraditi administrativni dio, što je core usluga, ali ja još ni jednom klijentu nisam radila samo taj dio. Ovo je jako bitno s obzirom da su moji klijenti prvenstveno male i srednje tvrtke kojima je isplativije outsourcingom naći osobu za taj „omrženi” dio svakodnevnog poslovanja. Jer povećale su se svakodnevne obveze ljudi, a time i odgovornost, te uvećale mogućnost greške. Sve to rezultira većim stresom kod poduzetnika, a time i smanjenom produktivnošću. Vođeni time klijenti traže odgovornu osobu od povjerenja koja je dovoljno stručna da kvalitetno odradi traženi posao i tada nastupan ja sa svojom uslugom virtualne aistencije – objašnjava poduzetnica Helena Rusković ovu važnu djelatnost u poslovnoj aktivnosti.

Ova zagrebačka, te rijetka virtualna asistentica jugoistočne Europe, iskustvo za posao kojeg obavlja stekla je nakon dugogodišnjeg rada, većinom u turizmu, a kasnije u nizu ostalih grana gospodarstva.

– S vremenom sam vidjela da su mojim klijentima bila potrebna dodatna usluga i pomoć pogotovo oko organiziranja vremena i samog poslovanja. Moji klijenti su većinom strane tvrtke koje i same posluju virtualno. Sve je krenulo upravo virtualno, jer sam određene projekte dobila preko platformi i stranica na kojima se oglašavaju freelenceri. I tako je jedno za drugim krenulo – prisjeća se svojih početaka.

virtualni-asistentVirtualna sfera danas je svuda oko nas, iako u Hrvatskoj nešto sporije nego u ostalim državama svijeta. No, lagano, ali sigurno poslovne navike koje su države razvijenih tržišnih ekonomija već prihvatile – stižu i na naše prostore – tako da virtualno poslovanje, virtualni najam ureda, obavljanje sastanaka, ali i asistencije u svim pratećim aktivnostima, postaje sve izglednija budućnost i poslovanja na hrvatskim prostorima.

– Hrvatski poduzetnici i dalje vole osobno imati na oku osobu, bez obzira što to nužno ne pridonosi produktivnosti. Puno je istraživanja napravljeno na temu produktivnosti zaposlenika i većina ih je složna da sjedenje na jednom mjestu pod nadzorom nužno ne povećava produktivnost. Zapadne zemlje su otvorenije prema pružanjem virtualnih usluga jer se i dobar dio poslovanja u globalu vrši virtualno, a i zakonska regulativa – ugovori koji se sklapaju su jasni tako da nema previše dilema. Po ovom pitanju se vide razlike u mentalitetu ljudi kao i poimanju poslovanja. Mentalitet ćemo teško promijeniti ali poimanje poslovanja koje se u zapadnim zemljama već određeni broj godina realnost, moramo promijeniti – analizira virtualna asistentica Helena Rusković.

Glede hrvatskih poduzetnica i poduzetnika treba prije svega poraditi na edukacijama na teme učinka virtualne asistencije u
svačijem poslovanju, jer često nisu svjesni koliko i potrošeno vrijeme iznimno puno košta. Upravo zbog toga trenutačno je u izradi i priručnik o tome zašto poslovati s virutalnim asistentima, kako izabrati pravu osobu sukladno poslovnim potrebama, uz niz savjeta vezanih uz ovu temu. U sudaru primjerice s hrvatskom administracijom, već i samo sat vremena izbuljenih zbog pogrešno donesenog obrasca, znači izniman gubitak u poslovanju.virtualni-asistent

– Dobra organizacija 70% je dobro određenog posla. To je jedna od onih stvari koju zanemarujemo i smatramo da je radimo po defaultu zadanim pravilima. Ljudi nisu svjesni koliko uzaludno troše svoje vrijeme. Osobno klijetima usmjerim pozornost na te aspekte, tako da im posložim radni prostor i organizaciju poslovanja unutar bilo tvrtke BILO određenog odjela tvrtke. Kao konačni rezultat imate povećanu produktivnost i zadovoljne zaposlenike – naglašava glavne adute uporabe virtualne asistencije Helena Rusković upozoravajući da ovu uslugu nužno trebaju svi koji smatraju da im vrijeme negdje curi i da im treba malo unijeti reda u prostor.

Ovakve poslove za poduzetnice i poduzetnike može obavljati i vlastiti zaposlenik, no trošak rada kao i učinkovitosti vlastitog radnog kadra, najčešće imaju manje prednosti u odnosu na angažiranje virtualnih asistenata, dokazali su američki poslodavci koji svi redom ovu uslugu – outsource-ju.

– Imam petnaest godina radnog iskustva, od čega posljednjih godina najvećim dijelom u obavljanju poslova organizacije i stressvođenja uredskog poslovanja, izrade poslovnih analiza i poslovnog upravljanja, marketinga, nabave, prodaje, organizacije i praćenja sustava kvalitete proizvodnje i poslovanja, pripreme dokumentacije za uvoz i izvoz, knjigovodstvo, automobilskoj industriji, u industriji poslovanja nekretninama i turizmu kao i u mnogim drugim uredsko-administrativnim poslovima. Moje su prednosti fleksibilnost, dostupnost, pouzdanost, stručnost, zajamčena kvaliteta uz maksimalno poštivanje rokova. Klijentu koji me angažira ne ometam radni prostor, jer radimo iz vlastitog, nema potrebe za dodatnim ulaganjima u potrebnu informatičku opremu. Imamo punu transparentnost pri obračunu, Doprinose, poreze, osiguranja, bolovanja, godišnje odmore i sva ostala davanja iz plaća plaćamo sami – nama plaćate samo dogovorenu satnicu za konkretan i stvarno odrađeni posao – dio su prednosti kod angažmana virtualnog asistenta u odnosu na klasično zapošljavanje radnika – smatra Helena Rusković.

Stručnjaci procjenjuju da će se do 2020 godine glavnina poslovnih aktivnosti, promocija, sklapanja poslova, pružanja usluga obavljati virtualno. U tom pravcu se kreću i hrvatske poslovne prilike, a tko prvi shvati uštede koje donosi virtualna asistencija, prvi će i “pobrati vrhnje” ove poduzetničke aktivnosti koja se upravo razvija na našim prostorima.

ISKORISTITE LOYALTY PROGRAM –  Pratite trendove – uštedite u poslovanju i angažirajte za 20% popusta usluge Virtualne asistentice

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp