Zanemarivanje u poslovnom svijetu, mijenjaju prvenstveno poduzetnice aktivnijim djelovanjem

Kako smo krenuli 01. 01. 2016. godine da bi izrasli u najveću asocijaciju koja se bavi angažmanom žena na realnom tržištu

Tim virtualnog poduzetničkog centraVišegodišnja recesija koja je iscrpila domaću ekonomiju, od 2010. godine do danas, donijela je i jedan pozitivan trend. Sve veći broj samozaposlenih poduzetnica. Žene, posebice one iznad 40-tih godina, ostajale su prve pod udarom recesije bez radnog mjesta. Sudbina im je bila dugotrajna, najčešće uzaludna potraga za novim poslodavcem ili pak odlučno uzimanje sudbine u svoje ruke i okretanje prema samozaposlenju – na temelju dobre ideje, poslovnog projekta, hobija koji bi predstavljao izvor egzistencije.

- Analiza podataka prikupljenih u Registru godišnjih financijskih izvještaja prema vlasničkoj strukturi društava i to prema rodnom kriteriju, ukazuju na činjenicu da žensko poduzetništvo nema tradiciju u hrvatskome društvu. Unatoč brojnim poticajima razvoju ženskoga poduzetništva, srednjoročnim strategijama razvoja i nastojanjima da se žene u većoj mjeri uključe u područje biznisa, brojke pokazuju da to područje još uvijek, u velikome dijelu pripada muškom dijelu stanovništva – analize su Fine udjela žena u poduzetništvu posljednjeg desetljeća hrvatske ekonomije.

No podaci koji su promatrani od 2010. do 2013. godine ipak su pokazali da se žensko poduzetništvo budi brzo i učinkovito.

- U tom promatranom razdoblju dio žena poduzetnica tj. vlasnica trgovačkih društava, obrta ili slobodnih zanimanja, uglavnom se kreće od 17,3% u 2010. godini do 19,6% u 2013. godini – podaci su Fine.

Iako u porastu, žensko poduzetništvo ni do danas nije dobilo ozbiljnije priznanje za obol kojega čini hrvatskom gospodarstvu. Mjerodavne institucije zaobilaze ovu rodnu podjelu, a prečesto žene ostaju zaboravljene ne samo na svom početku nego i na uzlaznom putu realizacije poslovne ideje.

Tim virtualnog poduzetničkog centra- Upravo iz takvog zanemarivanja žena poduzetnica, rodila se ideja pokrenuti Virtualni ženski poduzetnički centar www.poduzetnica.hrprvi takve vrste ne samo u Hrvatskoj nego i u jugoistočnoj Europi. U tom pravcu, osim otvaranja Virtualnog ženskog poduzetničkog centra, organizirat ćemo prvi Kongres samozaposlenih žena poduzetnica, čiji je cilj osiguranje razmjene iskustava, stvaranje poslovnih kontakata, povezivanje i unapređenje poslovne mreže poduzetnica, kako bi im pristup i opstanak na tržištu bio što kvalitetniji, a put do uspjeha što izvjesniji – opisuje misiju Virtualnog ženskog poduzetničkog centra njegova voditeljica Sanela Dropulić.

Ističe da nitko neće poboljšati stanje na tržištu u korist žena poduzetnica, osim samih žena koje moraju shvatiti da je samozatajan, disciplinirani rad i poslovno odricanje poželjno za poduzetnički uspjeh, ali i nepravedno dovodi do marginaliziranja svih napora koje žene ulažu u tom pravcu.

Virtualni Ženski poduzetnički centar www.poduzetnica.hr dat će sve od sebe da se ta zanemarenost promijeni, a samozaposlene poduzetnice dobiju pozornost kakvu zaslužuju u hrvatskom društvu.

Stoga ne čudi da se danas iz cijele Hrvatske javljaju buduće i sadašnje poduzetnice sa željom imati na jednom mjestu, u ovom slučaju u virtualnom svijetu svoju temeljnu instituciju koja će za njih pronalaziti sve potrebne odgovore i informacije, podupirući projekt www.poduzetnica.hr iza kojega stoji marljiva ekipa.

A što smo danas?

Iako u porastu, žensko poduzetništvo ni do danas nije dobilo ozbiljnije priznanje za obol kojega čini hrvatskom gospodarstvu. Mjerodavne institucije zaobilaze ovu rodnu podjelu, a prečesto žene ostaju zaboravljene ne samo na svom početku nego i na uzlaznom putu poslovne ideje. Upravo iz takvih zanemarivanja žena poduzetnica, rodila se ideja pokrenuti Virtualni ženski poduzetnički centar www.poduzetnica.hr, prvi takve vrste ne samo u Hrvatskoj nego i u jugoistočnoj Europi.

Postali smo temeljna nevladina i nepolitična asocijacija ovog dijela Starog kontinenta s cijelim nizom sadržaja, projekata i aktivnosti na promicanju žena u poduzetništvu, ali i poduzetništva općenito.
Osnovani smo od strane samih poduzetnica i poduzetnika, s misijom ohrabriti žene na veći poduzetnički angažman u hrvatskom gospodarstvu te olakšati ulaganje u obrazovanje i učenje u poduzetničkom sektoru.
Virtualni ženski poduzetnički centar lansiran je i kao digitalna platforma za promociju i unaprjeđivanje poslovne aktivnosti poduzetnica, te je bio i jeste usmjeren razmjeni znanja, tehnologija i inovacija u svim svojim radnim oblicima.

Kroz naše brojne projekte osigurali smo razmjene iskustava, stvaranje poslovnih kontakata, povezivanje i unapređenje poslovne mreže poduzetnica, kako bi im pristup i opstanak na tržištu bio što kvalitetniji, a put do uspjeha što izvjesniji. Jer nitko neće poboljšati stanje na tržištu u korist žena poduzetnica, osim samih žena koje moraju shvatiti da je samozatajan, disciplinirani rad i poslovno odricanje poželjno za poduzetnički uspjeh, ali i nepravedno dovodi do marginaliziranja svih napora koje žene ulažu u tom pravcu.

Virtualni Ženski poduzetnički centar www.poduzetnica.hr daje i dat će sve od sebe da se ta zanemarenost promijeni, a poduzetnice dobiju pozornost kakvu zaslužuju u hrvatskom društvu. Stoga ne čudi da se danas iz cijele Hrvatske javljaju buduće i sadašnje poduzetnice sa željom imati na jednom mjestu, u ovom slučaju u virtualnom svijetu svoju temeljnu instituciju koja će za njih pronalaziti sve potrebne odgovore i informacije, podupirući projekt www.poduzetnica.hr iza kojega - stoji marljiva ekipa.

Želja za unapređivanjem poslovnih aktivnosti, upoznavanjem i zajednički rad s ostalim kolegicama i kolegama poduzetnicima, "konzumiranje" sadržaja koje nudimo, networking, kvalitetnije povezivanje i razmjena iskustava, ali prije svega zajedničko djelovanje prema što kvalitetnijim aktivnostima na realnom tržištu - glavni su pravci našeg djelovanja zbog kojega je od svog osnutka (01. 01. 2016.) do danas Virtualni ženski poduzetnički centar okupio više od 2.300 članica i članova.

I stalno nam raste broj novopridošlih poduzetnica i poduzetnica, ne samo iz Lijepe naše, nego sve više članova bilježimo i iz Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore te Makedonije, čime je naš projekt postao i regionalni. S jednom glavnom misijom - snaženja ženskog poduzetništva, ali i poduzetništva općenito.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin