Vrata za plasman na tržišta izvan Lijepe naše uvijek je učinkovito otvarala hrvatska dijaspora

Zlako Šešet ispred konzulata u Bernu

Iznimno aktivan poslovni čovjek, s dulje od trideset godina bogate karijere, Zlatko Šešet (53),  rođeni je Zagrepčanin, ali kako ističe podrijeklom iz Ogulina, sebe smatra u prvom redu poduzetnikom i managerom u kulturi. Vrlo intenzivno radi i razvija svoje projekte u Švicarskoj, posebice u procesu i projektima integracije hrvatskih državljana na život i rad u ovoj iznimno gospodarski razvijenoj državi. Vrlo je angažiran i u Hrvatskom svjetskom kongresu na mjestu voditelja odbora za kulturu i sport za Švicarsku i Lihtenštajn, a svojim stalnim aktivnostima usmjeren je na povezivanježitelja Hrvatske s dijasporom. 

- Hrvatski svjetski kongres (HSK) je međunarodna, neprofitna, nevladina i nestranačka organizacija, koja već dugi niz godina vrlo uspješno povezuje i spaja Hrvate i Hrvatice, hrvatske Udruge i ustanove izvan Hrvatske s domovinom. HSK je osnovan 1993. godine, a 1998. godine primljen je u Ujedinjene narode, kao nevladina međunarodna organizacija s konzultativnim statusom, na što smo posebno ponosni. Naša je glavna misija ojačati veze naših Hrvata u svijetu s domovinom, kao središnjom stvaralačkom snagom i ojačati solidarnost među hrvatskim zajednicama u svijetu. Uz to, naš je zadatak i podupirati i pomagati stvaralački razvoj hrvatskog društvenog, vjerskog, kulturnog i športskog života u cijelom svijetu - pojašnjava odmah na početku Zlatko Šešet, ističući da kongres neumorno radi i stvara projekte povezivanja s dijasporom i radi gospodarskih aktivnosti.

Među njima su i dva vrlo zanimljiva događanja u Švicarskoj i Velikoj Britaniji - u prestižnom dvorcu Le château de Coppet u Ženevi, 2. ožujka, te nekoliko dana kasnije u Londonu, 5. ožujka 2018. godine, održat će se dva gala eventa koji će okupiti poznate i uspješne Hrvate iz dijaspore, predstavnike diplomatskog zbora u Švicarskoj i Velikoj Britaniji, te brojne domaće i strane uglednike oko teme predstavljnja bogatog kulturnog nasljeđa Hrvatske kroz povijest.

- Vodilja pri organizaciji ova dva događaja bila je našim prijateljima, partnerima, ali i našim iseljenicima predstaviti bogato kulturno nasljeđe naše domovine! Kako bismo događaje učinili još zanimljivijim, odlučili smo se da sve uzvanike okupljene na događajima koje će pratiti bogat kulturno-umjetnički i edukativni program, vodi lik kontese Nere, najpopularniji ženski literarni lik iz pera hrvatske spisateljice i prve hrvatske profesionalne novinarke s početka 20. stoljeća, Marije Jurić Zagorke. Na ova događaja želimo predstaviti svo bogatsvo naše domovine i kroz uspješne poduzetnike i posebno poduzetnice, a na događaju u Londonu, naglasak ćemo staviti upravo na poslovno umreževanje i poduzetničku razmjenu između naših poduzetnica i poduzetnika i uglednih poslovnih inicijativa iz Londona. U organizaciji oba eventa, posebice ovoga u Londonu na kojem će se okupiti brojni uglednici i jaka imena iz svijeta biznisa Velike Britanije, velika mi je podrška i Mira Prakatur, moja kolegica i stručnjakinja za financije koja vodi HSK u Velikoj Britaniji - najavljuje poduzetnik iz Švicarske hrvatskih korjena.

Mnoge članice i članovi Virtualnog ženskog poduzetničkog centra žele i traže načina osigurati plasman svojih roba i usluga izvan Hrvatske. Jedan od učinkovitih načina svakako je suradnja i s Hrvatskim svjetskim kongresom koji spaja prvenstveno naše iseljene Hrvate s domovinom. Iako je u prvom redu Kongres neprofitna organizacija, unutar njega djeluje aktivno i odbor za gospodarstvo koji će rado podržati i poduzetničku razmjenu između uspješnih poduzetnika u dijaspori i kod kuće. Što je uz ostalo bio i razlog za pruženu ruku suradnje i Virtualnom ženskom poduzetničkom centru. 

-  Vašoj sam se asocijaciji obratio, prvenstveno zbog velikih preporuka vašeg rada za unapređenje ženskog poduzetništva. Osobno u projektima koje trenutno razvijam u svojoj agenciji želi tijekom dva nadolazeća gala eventa u Ženevi i Londonu predstaviti uspješne poduzetničke inicijative iz Hrvatske, pri čemu sam svjestan da upravo vaša asocijacija okuplja mnoge od tih žena. Kroz suradnju s Virtualnim ženskim poduzetičkim centrom i kroz ovaj moj javni poziv vašim članicama, posebno malim i srednjim poduzetnicamaželim potaknuti vaše članice koje su sa svojom brendovima, proizvodnjom i poduzetničkim inicijativama zainteresirane za promociju i umežavanje na području Švicarske i Velike Britanije da mi se obrate za moguće zajedničke projekte, promocije i umrežavanje. Tako primjerice, odnedacno surađujem s jednom mladom hrvatskom dizjnericom iz Zagreba, Mihaleom Marković, koja dizjnira izuzetne i urbane komade od pletenine, za akoje sam organizirao niz modno-prodajnih revija u Švicarskoj, a pred nama je 9. veljače i jedna takva revija za diplomatski zbor u Ženevi. U Londonu trenutačno radimo, uz ovaj model predstavljanja i umrežavanja domaćih brendova i na otvaranju posebnog centra podrške za domaće poduzetnice i poduzetnike koji žele otvoriti tvrtke i podružnice u Velikoj Britaniji, pri čemu kod nas dobivaju punu podršku oko procesa osnivanja tvrtke, uz savjete naših stručnjaka - komentira pravac suradnje s članicama i članovima Virtualnog ženskog poduzetničkog centra Zlatko Šešet ističući da ga na to posebno motivira rad i napredak te promocija Hrvatske u svijetu, naših vrijednih i kreativnih ljudi.

Uočava i nepravednu zapostavljenost poduzetnika od strane mjerodavnih hrvatskih institucija, pri čemu se ljudi na tržištu moraju snalaziti sami kako mogu i umiju. To je veliki kamen smutnje u izgradnji još boljih gospodarskih veza dijaspore i domaćih poduzetnika, napose i suradnje na kvalitetnom izvoru i plasmanu hrvatskih roba i usluga. 

- Moram otvoreno reći da sam se u dosadašnjim projektima malo oslanjao na podršku hrvatskih gospodarstvenih institucija, osim podrške i pokroviteljstava naših veleposlanstava i konzularnih odjela. Mislim da je ta spona i suradnja između dijaspore i domovine na gospodarstvenim inicijativama još u mnogočemu na deklarativnoj razini, a što se tiče konkretnih projekata, sve je još u povojima. Vjerujem da vaša asocijacija i druga neovisna udruženja managera i poduzetnika trenutačno može puno više ponuditi za povezivanje i plasman zajedničkih gospodarstvenih projekta dijaspore i domovine - upozorava ovaj poduzetnik te naglašava kako između  domaćeg poduzetništva i naše dijaspore u pravcu izgradnje još učinkovitije suradnje nedostaje u prvom redu stvarnog dijaloga. 

- Hrvatski poduzetnici i poduzetnice trebaju više otvoriti i uložiti u sam marketing i promociju svojih, često vrhunskih proizvoda i brendova kako bi zadobili adekvatne pozicije na europskom i svjetskom tržištu. Pri tome mislim posebno na malo i srednje poduzetništvo - poručuje Zlatko Šešet.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin