Andreja Gazdek: Od vrhunske managerice do iznimno uspješne poduzetnice

U Hrvatskoj žene odlaze u poduzetništvo iz dva razloga – ili su ostale bez posla ili zbog karijernog zaokreta. Upravo je ovo potonje bilo „okidač“ da uspješnu managersku karijeru Andreja Gazdek (51) zamijeni poduzetničkim angažmanom kroz vlastitu tvrtku.

Po struci arhitektica, u svoju svestranu karijeru upisala je puno poslovnih sadržaja poput voditeljice projekata, nadzornog inženjerstva, dizajniranja namještaja, analize tržišta, izrada studija isplativosti... A sve ih je uspješno donedavno objedinjavala kao direktorica jednog našeg poznatog hotela za kojega je radila cijeli niz godina.

- Netko bi mogao zaključiti da volim svaštariti, netko da sigurno imam puno godina, a ja bih rekla da volim nove izazove, radim 24 sata dnevno i najsretnija sam kada usvojim nova znanja, primjenim ih u praksi i polučim dobar rezultat. Posljednjih sedam godina sam u turizmu, te nakon arhitekture i gradilišta na kojima sam stjecala iskustva uz poslove za koje sam mislila da su teški i zahtjevni, turizam je bio pravo karijerno osvježenje – osvrnula se odnedavna poduzetnica Andreja Gazdek na svoju nekadašnju karijeru, posebice u visokom managementu.

Sada se pak bavi savjetovanjem i arhitektonskim projektiranjem za turizam i ugostiteljstvo. Kako sama ističe u jednom je trenutku shvatila koliko ima godina, da je cijeli svoj život provela u uredu radeći i radeći, bez prave mogućnosti organizacije radnog vremena i vremena za slobodne trenutke.

- Ono što sam smatrala najvećim pritiskom jeste činjenica da na svojoj direktorskoj poziciji ipak nisam mogla sama donositi odluke. U mojim poslovnim potezima, vlasnik hotela je uvijek bio nazočan i o svemu imao svoju ideju. Razumijem ga apsolutno, ali sam shvatila da sam davno prerasla svoju ulogu i da trebam krenuti dalje samostalno – zaključila je nedavno Andreja Gazdek i donijela jedinu moguću ispravnu odluku koja se u takvim okolnostima gotovo sama nametnula.

Otvoriti vlastitu tvrtku i upravljati vlastitom poslovnom sudbinom, koja će najbolje konvinirati i privatnom životu u kojemu je ova iznimno angažirana žena bila i samohrana majka, sada odraslog sina jedinca. Iz ovog managerskog brain storminga na koncu se rodila tvrtka ProConcept d.o.o.

- ProConcept savjetovanje i projektiranje je savjetodavna i projektantska tvrtka koja nudi primjenjiva rješenja specijalizirana za organizacijski i projektni menadžment za turizam i ugostiteljstvo. Hotel u kojemu sam zadnjih sedam godina bila direktorica, 1997. sam otvorila kao glavna projektantica i voditelj gradnje. Zbog toga mogu reći da „poznajem hotele iznutra i izvana“. Kako dolazim iz realnog sektora, moje iskustvo u vođenju hotela daje mi mogućnost realnog sagledavanja današnjeg turizma i ugostiteljstva. Po prirodi sam takva da uvijek pratim trendove i inovacije i uvijek sam spremna za nove izazove. Obzirom da je turizam multidisciplinarna djelatnost i moj tim se sastoji od profesionalaca raznovrsnih struka, od kojih svaki pojedinačno ima bogato iskustvo višeg menadžmenta. Na taj smo način u mogućnosti pružiti našim klijentima najvišu kvalitetu usluge – jasna je i precizna glede svog poduzetničkog angažmana Andreja Gazdek.

Poslovni koncept složila je na način da svojim klijentima pruži stvoriti iznimni turistički sadržaj u vlastitim hotelima i turističkim smještajnim kapacitetima. 

- Našim klijetima pomažemo da stvore dragulj od njihova hotela ili vile za goste. Zajedno s klijentima radimo na stvaranju novih dodanih vrijednosti, bilo da se radi o novim građevinama, zaštićenim povijesnim ili kulturnim cjelinama, starim kućama uz more, rančevima, dvorcima…Gosti žele voljeti hotel u kojem su odsjeli. Naš je posao osigurati da se to i dogodi, da su spremni platiti za to ugodno iskustvo, i vratiti se ponovo. Bio to luksuzni hotel s pet zvjezdica u turističkoj destinaciji ili prekrasan mali Bed & Breakfast u malom mjestu uz cestu, pomažemo klijentima i savjetujemo ih kako da postignu višu cijenu i što duži boravak, kako da privuku nove klijente, unaprijede kvalitetu osoblja i usluge i prikupe najbolje recenzije. Zajedno s našim klijentima stvaramo izvanredne i profitabilne nekretnine - otkriva vlasnica i direktorica tvrtke ProConcept d.o.o., naglašavajući kako je sve što njezin poduzetnički poduhvat nudi nedavno utkano i za klijenta - kamp Rehut na Murteru, gdje je, uz puno uloženog truda i kapitala samih vlasnika, došlo do željenog pozicioniranja na tržištu s ponudom koja je oduševila korisnike ovog turističkog kapaciteta.

No izazova i ispitivanja poduzetničkih mogućnosti ne manjka, jer je hrvatsko turističko tržište uglavnom - još uvijek nerazvijeno.

- Imamo potencijal na kojemu moramo intenzivno raditi kako bismo stvorili turizam kojim mi upravljamo, koji ne ovisi o političkim prilikama u našem okruženju. Velike hotelske kuće imaju razvijenu strukturu menadžmenta i kontrolirano i planski upravljaju poslovanjem. Mali poduzetnici, obrtnici i privatni iznajmljivači nisu u mogućnosti imati zaposlene sve profile stručnjaka kako bi uspješno vodili svoj posao. Dijelom je to zbog toga što na tržištiu nedostaje stručnog kadra, a dijelom i stoga što su troškovi poslovanja veliki i jednostavno je nemoguće snositi trošak visokih plaća za više menadžera. U takvim situacijama traže se tvrtke poput naše, tipa outsourcinga, koja ulazi vrlo duboko u analizu poslovanja i problematike, te kreira custom made rješenja za svakog poduzetnika posebno - objašnjava poduzetnica Andreja Gazdek.

Planova je pred ovom poduzetnicom puno, ali u prvom redu kako sama ističe zadatak je zadržati energiju, pretočiti ju na nove i postojeće klijente te zajedno s njima realizirati puno odličnih poslovnih rezultata.

- Odavno sam shvatila da je posao moja strast i moj hobi i moj izazov - zaključuje podsjećajući na riječi Winstona Churchilla kad su ga pozvali održati predavanje na jednom američkom sveučilištu.

- Tom prigodom skupilo se jako puno studenata, te svi su očekivali veliki govor s puno važnih misli i poruka. Nakon što se popeo na govornicu britanski premijer je izgovorio samo jednu rečenicu „Never, never, never give up!“ i sišao s pozornice. Dakle - poruka je jednostavna, ali govori zapravo sve. Poduzetništvo je prepuno uspona i padova, ali uvijek pred sobom treba imati jasan cilj uspjeha bilo malog, bilo velikog projekta. Nikada se ne smijemo prepustiti malodušnosti i razmišljati o odustajanju. Naravno da poneki puta na tom putu treba donijeti i takvu odluku, znati reći NE, ali svakodnevan uporan rad i usvajanje novih znanja ne može, a da ne poluči rezultat. Nagrada će neki puta doći prije, neki puta kasnije, ali sigurno stiže - poručuje Andreja Gazdek svima koji su već na poduzetničkom putu ili će to tek postati.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin