Najčešće poduzetničke zablude kojih se morate riješiti dok poslujete na realnom sektoru

Bez obzira jeste li tek započeli svoje poduzetničke aktivnosti ili ste u "raljama realnog tržišta" već godinama - u našem poslovanju pojavljuju se s vremena na vrijeme (a nekada i stalno) određene zablude kojih se moramo riješiti. Riječ je o našim fikcijama, neosnovanim promišljanjima te prije svega neistini kada je poduzetništvo u pitanju. 

Pa krenimo s redom "čistititi" i upozoriti na ono što stoji, a što ne u poduzetničkom angažmanu.

Bez napornog rada nema učinkovitog poduzetništva - no mnogi u zabludi misle da je to ipak moguće. Nemojte se zavaravati - samo predani angažman, velika disciplina, aktivnost ponekad i do 12 sati u danu, rad vikendima i blagdanima, daju poduzetničke rezultate. Nema prečica, nema kraćih puteva, nema improvizacije, ako želimo istinski uspjeh i kvalitetan učinak. Odbacite zablude kako ćete lagano podići svoj poduzetnički projekt, kako ćete bez muke doći do kupaca, kako ćete jednostavno ostvarivati profit. Toga nema ni u bajkama, a posebice ne onima koje pišu o poduzetništvu.

Nemojte misliti da će biti jednostavno - nema čarobnog štapića u poduzetništvu. Osim ako niste prevarant i lopuža, ali tada niste poduzetnik nego kandidat za zatvor. Brojni su "svijetli primjeri" svih koji su posežući u tuđi džep pokušali "lopovskom magijom" doći do titula uspješnog poduzetnika. No do uspjeha se dolazi na izrazito težak način uz puno odricanja i grešaka. Jer poduzetništvo je sve, samo ne jednostavnan put do željenog uspjeha. Tu su stalni izazovi tržišta, potrage za kupcima, morate paziti na trendove i usaglašavati svoje poslovanje s njima, njegovati odnose s dobavljačima, cijeniti kvalitetne radnike. Stvarnost rijetko kada ima sve poslagano baš onako kako mi to želimo, pa stoga jednostavnost i lakoću poslovanja ne očekujte u poduzetništvu. 

Greške su česte u poduzetništvu, ali to su naše lekcije iz kojih moramo (na)učiti raditi - naravno da je bolje što manje griješiti u poduzetništvu, jer čini nam se da nigdje ne koštaju tako puno kao u našem vlastitom poslovnom angažmanu. Ali su neizbježne, bez obzira koliko dugo da poslujete. Od prvog dana su naše vjerne pratiteljice i ne daju nam mira, stalno podsjećajući da se ne smijemo opustiti, da nam koncentracija uvijek mora biti na nivou, da naša poslovna procjena rizika mora biti uvijek spremna dati najbolji odgovor. No, do željenog poduzetničkog cilja dolazi se samo jednim putem - preko puno napravljenih grešaka na kojima smo naučili lekciju i stekli iskustva koja će nas sačuvati od ponavljanja. Nema poduzetničkog poduhvata bez padova i bolnih koljena, ali je bitno da se ustanemo i nastavimo dalje, bogati za iskustvo i znanje koje smo dobili padom. 

Uspjeh ne dolazi preko noći - u Sjedinjenim Američkim Državama u prosjeku četiri puta poduzetnik propadne pokušavajući da mu poslovna ideja bude profitabilna. Kod nas je statistika malo optimističnija, ponajprije jer je konkurencija na tržištu znatno manja. No jednako je teško očekivati da će uspjeh doći u kratkom roku, uz malo ulaganja i potrošenog vremena. Strpljenje je ovdje "majka uspjeha", a racionalno poimanje vremena u kojemu ćemo doći do ostvarenja naših ciljeva ključno za naše "bildanje" snažnog poduzetničkog karaktera. Ostvarenje uspjeha i naših ciljeva gradi se korak po korak (nekada i s dva natrag) kako bi što sigurnije postavili naše poslovanje i bez trzavica radili na njegovom progresu. Radije u svoj poduzetnički plan pišite puno malih, sitnih pređenih koraka nego jedan "čizmama od sedam milja!"

Ako vas poduzetništvo ne raduje - ne živite istinsko poduzetništvo - baš kao u svemu u životu, tako i u razvoju vlastite tvrtke ili obrta morate uživati, morate to voljeti, morate to raditi s pozitivnim pristupom. Na žalost većina poduzetničkih aktivnosti u Hrvatskoj pokrenuta je iz nužde jer su mnoge vlasnice i suvlasnice tvrtki i obrta ostale bez posla. No poslovna aktivnosti inicirana iz nužde, ne mora nužno biti i puna negativne energije. Upravo suprotno, naoružajte se optimizmom i pozitivnom, jer nitko ne voli namrštene poduzetnike, te ustrajno krenite u svaki poslovni izazov.
"Samo ludi ljudi mogu biti poduzetnici, jer moraš to jako voljeti da bi izdržao sve probleme i nedaće. Nitko pametan i bez toliko predanosti ne bi inače to izdržao!" - slikovito je opisao Steve Jobs, izvršni direktor tvrtke Apple Inc, izazove poduzetništva koji traže od nas pozitivu i puno ljubavi prema onome što radimo.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin