Tračevi, zlonamjernost i ljubomora česta su pojava u poduzetništvu, ali ne nužno i vašem

"Samo je jedna stvar gora od ogovaranja - ne biti ogovaran.", govorio je poznati književnik Oscar Wilde i sam iznimno svjestan koliko je društvena komunikacija opterećena znatno više tračevima, nego istinom.

U poduzetničkom svijetu to vrijedi i nekoliko puta više, tračevi, zlobne priče, pa čak i otvoreni izljevi mržnje i ljubomore svakodnevnica su od koje ne treba bježati, nego biti je i te kako svjestan i doskočiti joj.

Više je razloga koji u poduzetništvu stvaraju tračeve, a na vrhu svega je ljubomora i zavist zbog uspjeha kojega oni "zločesti" ne ostvaruju.

Sasvim je prirodno ne voljeti uspješnijeg od sebe, te se taj osjećaj rađa u svima nama bez razlike. No, naša mentalna snaga nas uči da tim niskim porivima ne smijemo podleći te dopustiti da uspješni ljudi budu predmet naše osude, prozivki i bijesa, umjesto da nam budu uzor i inspiracija u poduzetništvu, ali i životu.

Učinkovit lijek uspješnih poduzetnika na takvu vrstu tračanja, podmetanja i verbalne agresije je - ignoriranje. Stoga većinu "bolnih žalaca" koje ćete osjetiti u svojim poduzetničkim leđima doživljavajte na pozitivan način svjesni one narodne izreke - što sam uspješniji, to me više mrze. Neka ta vrsta ogovaranja bude poticaj da budete još učinkovitiji u svojim nakanama, ne trošite energiju i vrijeme na pravdanje pred onima koji vas ne vole, niti pokušavajte pridobiti njihovu pozitivnu pozornost. Da žele prema vama biti pozitivni, već bi to davno napravili. Radije se fokusirajte na svoj posao, čiji uspjeh je najbolji lijek protiv ogovaranja.

dr. Flaminija Squazzonija sa Sveučilišta Brescia istraživao je, uz ostalo i kako trač utječe na ponašanje određenih skupina poduzetnika.

- Reputacija i glasine imaju veliki utjecaj na donošenje ekonomskih odluka koje se u principu zasnivaju na racionalnim promišljanjima. Osjetljivost na glasine prilikom donošenja važnih ekonomskih odluka ima neke nesvjesne i emocionalne elemente - zaključio je dr. Squazzoni naglašavajući da je trač učinkovito oružje u ratu za poslovnu moć i utjecaj na tržištu.

Stoga nije rijedak slučaj da su vaše poslovanje kao i vaša aktivnost na tržištu "omotani" brojnim neistinama, te ogovaranjima koja ne samo da su lažna, nego i nanose poduzetničku štetu. Primjerice nerijetko se suočavamo da moramo braniti kvalitetu naše poslovne aktivnosti, naših proizvoda ili usluga jer nas je "netko ogadio" u našoj poslovnoj okolici i tržištu na kojemu nastojimo pronaći kupce ili klijente.

U takvim uvjetima trebate tržištu te svojoj poslovnoj okolini pružiti što je moguće više točnih i pravovaljanih informacija: o vama, vašem poduzetništvu, proizvodu i usluzi, te široko informirati sve koji su dezinformirani. Informacije koje o nama i našem poduzetništvu dolaze “iz druge ruke”, daju sliku o nama nakon što su je nama znane i neznane osobe "prežvakale" kroz svoju prizmu doživljaja o nama, te su često iskrivljene i pune netočnih podataka.

Samo istinom borimo se protiv ovakvih pojava u poduzetništvu, a zločestim jezicima stajemo na kraj. Prije svega pazeći na svoju reputaciju i izbjegavanjem ratovanja na isti način na koji verbalno napadaju vas. Jer puno je važnije od sadržaja koji je izrečen - TKO GA JE IZREKAO.

- Trač je omiljena razbibriga u svim ljudskim društvima jer poznavati činjenice o drugim ljudima je moć. Ljudi vole ogovarati jer im ono što drugi ne znaju pruža stratešku prednost u igrama života - tvrdi lingvist Steven Pinker. Istraživanje znanstvenika s Instituta Max Planck pokazalo je da većina ljudi više vjeruje tračevima nego provjerenim informacijama. Ovakvo ponašanje pogubno je za poduzetništvo jer time "nasjedamo" na niske poslovne strasti te najgore od svega - netočne informacije.

U ratu protiv tračeva, zloće i niskih strasti - budite pozitivni, konstruktivni i uvijek pošteni bez obzira koliko vas blatili i željeni poljuljati lošim i lažnim vijestima o vama i vašem poduzetništvu, te ne zaboravite da to rade upravo zato jer su nesretni zbog vašeg uspjeha.

Govoreći žargonom - jer su kompeksaši.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin