Uspješni poduzetnici trebali bi biti prije svega – dobri i plemeniti ljudi spremni nesebično pomagati kad god mogu

Priča o uspjehu kroz poslovnu misiju Loyalty člana Siniše Prugovečkog

Narodna mudrost ne kaže bez veze - Svaka čast riječima, ali djela se broje!

Upravo u toj jezgrovitoj metafori oslikava se jedna od najznačajnijih poduzetničkih karakteristika - ona koju bi svaka poduzetnica i poduzetnik koji žele biti uspješni trebali imati u svom karakteru te oživljavati ih u svojim djelima. Briga za ljude, okolinu, projekte oko sebe, nesebično pomaganje, te u suštini u svojim djelima i ponašanjima iskazivati plemenitost i nesebičnost. Biti spremni dijeliti, puno prije nego uzimati.

U iniciranju i razvoju projekata Virtualnog ženskog poduzetničkog centra gotovo od prvog dana je naš Loyalty član Siniša Prugovečki, vlasnik i direktor Metroteke iz Zagreba. Ovaj samozatajni poduzetnik, koji je teškom mukom pristao biti sugovornikom i za ove redove naše reportaže, od prvog dana pristupanja Virtualnom ženskom poduzetničkom centru, pružio je ruku suradnje, pomagao i pomaže kad god je mogao, podupire i obogaćuje naše projekte, ali i nesebično sponzorski prati naše aktivnosti. 

Kako ističe i sam - jer mu se ne sviđaju stvari koje u našem društvu stagniraju ili idu natraške. 

Svestrano je i ovog ljeta prionuo sa svojim Metroteka timom na pripremu iznimnog sportsko humanitarnog događanja - HURA! - i, kojemu je Virtualni ženski poduzetnički centar partner.

- HURA! (uskličnik je važan) je manifestacija koju smo prošle godine pokrenuli sa prijateljskom tvrtkom Implementacija snova. Cilj nam je svake godine organizirati neko zabavno i neozbiljno sportsko nadmetanje kroz koje bismo dizali svijest o autizmu i pokušali konkretno ostvariti neka poboljšanja za osobe iz spektra autizma u Hrvatskoj. Prošle godine igrali smo hokej na travi, a ove godine organiziramo turnir u bubble nogometu na kojem će osim naše dvije tvrtke pokretača sudjelovati i studenti Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, žene poduzetnice (za razliku od muškaraca poduzetnica), te brojne poznate osobe. Skupljamo sredstva za nabavku specijaliziranih komunikatora (tableta) za Centar za autizam - opisuje HURA! manifestaciju njezin pokretač i idejni začetnik Siniša Prugovečki, u jeku priprema za 30. rujna kada će sportske snage u bubble nogometu odmjeriti mnoge hrvatske "poznate" face kako bi pomogle štićenicima zagrebačkog Centra za autizam.

Osim što već drugu godinu organizira HURA1-u, priprema se za bubble okršaj kako bi pomogao Centru za autizam, Siniša Prugovečki, dipl.inž.fizike, u poduzetništvu je od 2008.  Iznimno motiviran i "nabrijan" i pozitivnim i negativnim emocijama, odlučio je s 32 godine sam sebi postati šef.

- Jedan od popularnijih motivacijskih govornika vezanih uz poduzetništvo danas svakako je Simon Sinek. Njegov najpoznatiji bestseller je knjiga "Start With Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action". Za mene je možda bolja maksima "Start With WTF".  Dakle, bio sam frustriran kako se neke stvari u Hrvatskoj rade, pa sam htio napraviti poduzeće koje će pružati kvalitetniju uslugu i promicati drukčije vrijednosti. Iako u tom smislu možemo reći da je Metroteka uspješna, čini mi se da je okruženje u kojem radimo nazadovalo od 2008., pa je WTF u mojoj glavi sve češći i češći. U tom smislu, motivacija mi je danas i puno snažnija nego kod ulaska u model "sam svoj šef", i uzmak ne dolazi u obzir - jasan je ovaj zagrebački poduzetnik.

Tvrtka Metroteka kojoj je na čelu, dvije godine za redom svoju želju promicati drugačije vrijednosti, dokazuje i u suradnji s Virtualnim ženskim poduzetničkim centrom, kao naš veliki "mecena" i sponzor Kongresa poduzetnica.  No, zanimljivo da je Metroteka danas sinonim kvalitete u mjeriteljstvu, koju je prepoznalo više od 800 klijenata u Hrvatskoj i inozemstvu. Dakle i u uvjetima kakvi jesu unutar hrvatskog društva, uvijek se može učinkovitije, poštenije, pravednije, bolje. Baš kakvima bi svaki poduzetnik i poduzetnica trebali biti žele li ostaviti pozitivnog i uspješnog traga u svojoj okolini.

- Metroteka je u prvom redu mjeriteljski, tj. umjerni laboratorij. To znači da nam naši klijenti, a to su druge vrste laboratorija i druge tvrtke povjeravaju svoje mjerne instrumente kako bismo im mi utvrdili koliko su oni točni. Krajnji cilj je poboljšanje točnosti mjerenja i poboljšanje procesa, a to dovodi do kvalitetnijih proizvoda, usluga i rezultata. Osim mjeriteljskog posla, pokrećemo i brand MetrotekaExcellence kroz koji drugim tvrtkama pomažemo kako da poboljšaju svoje funkcioranje, npr. uz Lean i Six Sigma metodologije, no u prvom redu na temeljima učenja dr. Jurana koji je bio jedan od sukreatora japanskog gospodarskog čuda. Također smo pokrenuli i jednu spin-off kompaniju, LorisQ LLC u SAD-u koja se nalazi pred lansiranjem jednog inovativne softverske usluge povezane sa mjernim instrumentima i mjerenjem. Vjerujemo da imamo rješenje za bitna poboljšanja mjerenja u čitavom svijetu - opisao je prvi čovjek Metroteke Siniša Prugovečki. 

Izazova u ovako postavljenoj poslovnoj misiji, te iznimno "poticajnom" hrvatskom poslovnom okružju, nikada ne manjka. Ali niti poduzetničke inspiracije za njihovo prevladavanje.

- Svaki čovjek mora imati neki referentni sustav, pa ako nije iznad tebe, onda je oko tebe. Iluzija je da "možeš sam sebi planirati vrijeme". Za početak, tebi i svim drugim zaposlenicima tvrtke šefovi su klijenti. No da ne filozofiram previše, prednost je svakako što možeš birati koje ćeš vrijednosti svakodnevno promicati. Imaš mogućnost odabira kod donošenja odluka, a svaka odluka ima značaj i za druge ljude, jer ne živimo u balonima. Što se tiče problema, problem mi je pomiriti se sa time da mnogi ljudi ne žele ići naprijed. Što se zadovoljavaju postojećim ili u još gorem slučaju žele ići natrag. Dakle isti problemi koje vidimo u društvu, nalaze se i u svim mikrosvijetovima društva, pa i u biznisu - ocjenjuje direktor Metroteke.

Staro je poduzetničko pravilo da i kad miruješ, ustvari poslovno nazaduješ. Stoga je sasvim razumljiva poduzetnička sadržajna "ekspresija" koju Metroteka i njezin prvi čovjek stalno poduzimaju u svojim aktivnostima, bez obzira adresiraju li na svoje klijente, nove proizvode i aktivnosti, sadržaje, humanitarne manifestacije...

- Planiramo zahuktavanje tvrtke u SAD-u, širenje mjeriteljskog laboratorija u Hrvatskoj, ekspanziju branda MetrotekaExcellence u regiji i HURA! 2018 - najavljuje Siniša Prugovečki, koji predah od poduzetništva uzima kroz glazbeni izričaj i nastupima svog benda Los Colonoscopicos. Svojom su glazbom uljepšali i naša poduzetnička druženja, takozvane BaBIZnjake. 

Svestran rad, odgovorno poslovanje, nesebično pomaganje, ustrajnost i humanost - poduzetništvo je kojemu svaka država treba težiti, kojega treba podupirati i stvarati preduvjete za razvoj. A posebice Hrvatska koja se još uvijek gubi, ali i guši u bespućima divljeg kapitalizma.

Naš Loyalty član Siniša Prugovečki dokaz je da se može kvalitetnije, poštenije, nepatvorenije i bolje.

Uz moto prvog čovjeka Metroteke  - Radite ono što vas može učiniti sretnima, ali istovremeno vas razbjesni.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin