Želimo li profitabilnost poduzetništva, tržišne komunikacije su primarna aktivnost našeg djelovanja

Tržišne komunikacije - čarobna riječ uspjeha u poduzetništvu, neophodnost u ostvarenju profitabilnosti. Za Hrvatsku - tržišne komunikacije sasvim su mlada branša jer naravno, postali smo tržišna ekonomija tek početkom 90-tih. No, tržišne su komunikacije uvriježena poslovna aktivnost u državama razvijenog kapitalizma, koje sve više postaju nezaobilazan dio i domaćeg poduzetništva.

Tržišne komunikacije pomažu svakoj poduzetnici i poduzetniku na početku poslovnih aktivnosti ili pak onoj koja je već „debelo“ uhodana, da kvalitetno pozicionira svoj proizvod ili uslugu na tržištu, dođe do kupca i ono što je još bitnije - zadrži ga. Tržišne komunikacije pomažu svakom poduzetništvu da se razvija u pravcima koje tržište očekuje, predviđajući njegove trendove i potrebe, u prvom redu stavljajući potrebe kupca/klijenta/potrošača na prvo mjesto. Tržišne komunikacije posebno su korisne u trenucima kad naše poduzetništvo počinje stagnirati ili još gore - slabiti, kad je vrijeme za preispitivanje poslovnih aktivnosti i okretanja tržišnim komunikacijama koje će omogućiti prodor na nova tržišta, dovesti nove kupce ili vratiti stare.

Ili, kako se to jezikom tržišnih komunikacija kaže – klijent je kormilar svih tržišnih tokova - uključujući i komunikaciju. Stoga tržišne komunikacije imaju zadatak kvalitetno osmisliti promociju i pozicioniranje poduzetničke aktivnosti, kreirati ih za potrebe tržišta i potrebe kupca/klijenta/potrošača, čim bolje razumjeti što tržište želi, predvidjeti njegove afinitete te oblikovati atraktivne poruke i aktivnosti koje će privući nove kupce/klijente/potrošače, ali i zadržati postojeće.

I ono što je najbitnije u svakom poduzetništvu – tržišne komunikacije su stalna „pratiteljica“ poslovnih aktivnosti – one se ne uključuju i isključuju kad imamo ili nemamo novaca, kad nam nije ili jest sezona, kad su svi na skijanju ili na godišnjim odmorima – one su stalno potrebne u svakom poduzetništvu ako želimo stalnu i kvalitetnu prisutnost na tržištu, porast potražnje za našim proizvodima ili uslugama, povećanje broja kupaca/klijenata/potrošača i vjernost postojećih.

Kao i u najvećem dijelu poduzetničkih aktivnosti - čovjek je taj koji čini razliku, posebice ako uviđa značaj tržišnih komunikacija i primjenjuje ih u svom poslovanju.

Tržišne su komunikacije u svijetu poduzetništva (ma i svugdje drugdje, ali se sada bavimo poduzetništvom) sve. Od javljanja na telefon/mobitel, brzog i ažurnog odgovaranja na mailove, kvalitetne web stranice koja se brzo otvara, vrećice s natpisom vaše tvrtke u koju stavljate kupljeni proizvod, točnog dolaska na sastanke i nekašnjenja na iste, redovitog plaćanja računa i poštivanja dobavljača, itd.

Kratkoročno možete izgraditi tržišni ugled kakav želite i kakav mislite da treba biti – dugoročno, on je samo jedan – pošten i kvalitetan. Jer i kuću je moguće sagraditi na tisuću načina, ali je samo jedan ispravan koji će jamčiti da se kuća neće srušiti.

Stoga nastojte, uz pomoć tržišnih komunikacija (marketinga, odnosa s javnošću, grafičkog i web dizajna, itd.) graditi svoje poduzetništvo na čim kvalitetniji način. I ne libite se angažirati stručnjake za ova područja, jer i za popravak pokvarenog štednjaka većina nas zove električara.

Naša analiza hrvatskog poduzetništva i odnosa prema tržišnim komunikacijama iznjedrila je ova uobičajena (pogrešna) stajališta poduzetnica i poduzetnika:

• intenzivno razmišlja o poslu, ali ne razmišlja o promociji posla,

• ne primjenjuje tržišno komuniciranje na pravilan način nego se vodi razmišljanjem „Ja mogu sve sama, moj proizvod/uslugu ja najbolje poznajem, sama sebi sve najbolje radim”,

• ne izdvaja financijska sredstva za tržišno komuniciranje,

• nema povjerenja u stručnjake i platforme za tržišno komuniciranje, često ih podcjenjuje i isključuje iz odlučivanja,

• o svojim proizvodima/uslugama sama informira tržište i klijente,

• sama osmišljava svoj vizualni identitet (nekada čak i godinama)

• boji se i ne zna komunicirati s medijima,

• ne koristi alate i kanale komunikacije s kupcima,

• nema vremena za ažuriranje informacija o svom poslovanju, proizvodu i/ili usluzi

Umjesto ovih grešaka, a u cilju ostvarenja uspješnog poduzetništva - savjetujemo:

• promotivne aktivnosti sastavni su dio poduzetništva, vrijedne ulaganja, pozornosti i traže provedbu od samog početka,

• za adresiranje javnosti postoje stručnjaci koji djelatnosti, proizvod i/ili uslugu profesionalno promoviraju i vode ka željenom cilju,

• obavezno u planiranju troškova i investicija osigurajte sredstva za tržišno komuniciranje, posebice na početku poduzetničkih aktivnosti,

• vjerujte profesionalcima jer je njihov angažman potreban, a često i nije toliko skup čega se poduzetnica pribojava,

• i prije početka poduzetničke aktivnosti napravite plan tržišnih aktivnosti.

I ne zaboravite na izreku Johna Kapoora: „Možeš imati odličan proizvod ili uslugu no, ako ne znaš kako ga utržiti, nećeš uspjeti!“

Tržišne komunikacije vode računa da se to ne dogodi vašem proizvodu ili usluzi.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin