Ugled u poduzetništvu teško se stječe, a tako lagano gubi

Kad pomanjka poslovne mudrosti

Kolika je cijena našeg poslovnog ugleda? Koja je cijena našeg obraza i poslovne kulture? Do koje granice možemo mirno spavati varajući, neplaćajući račune, lažući pa čak i kradući od drugih ako smo se okrenuli nepoštenom načinu zarade u poduzetništvu?

Što god radili u svom poduzetništvu treba imati na umu da je poslovni ugled kao i gradnja kuće, s ciljem da bi bila održiva i služila svojoj svrsi.

Kuća se može napraviti na tisuće načina, no samo je jedan ispravan – pošteno i kvalitetno. Jednako je tako i u poslovnom svijetu. Koliko god mislili da je varanje, laganje, krađa, zamućivanje zakonskih obaveza i izbjegavanje istih nešto normalno u državi gdje je sve nenormalno i gdje se i za najobičniju stvar mora posezati za vezama, korupcijom, mitom,  improvizacijama, ipak jedno samo preostaje – želite li ugled u poduzetništvu – pošteno, kvalitetno i odgovorno jedini je odgovor.

Njega očito ne čuju ili ne želi čuti mnogi poduzetnici, pa tako nije rijedak slučaj onih koji se primjerice bave uslužnom djelatnošću koja za imperativ mora imati neokaljani poslovni ugled, gdje se jednako tako čude kada ih kupci zaobilaze. 

Jer reputacija je u poduzetništvu - ključ opstanka.

Povjerenje koje nam poklanjaju klijenti i kupci, poslovni partneri i svi koji su na izravan ili posredan način uključeni u naše poduzetništvo, značajno je bogatstvo koje nam se predaje u ruke i koje moramo pažljivo čuvati. Nekoć se poslovni ugled propitivao usmenom predajom - "od usta do usta" - a jao vama ako ste došli na zli glas. Ljudi su vas izbjegavali, nisu željeli s vama poslovati, vaše proizvode ili usluge nije nitko htio kupovati.

Danas u doba interneta, gdje svaka istina u djeliću sekunde dođe na svjetlo dana, teško je sakriti kad vas netko prevari, ne plati račune, ne isporuči traženu uslugu ili proizvod, ukrade ono što mu ne pripada. Komunikacija je postala brža nego ikada, s tim i rušenje poslovnog ugleda ruku pod ruku.

Poslovni ugled najbolja je referenca za nove poslove, nove klijente te što je najbitnije od svega očuvanje sadašnjih. Doći na loš glas, posebice na malom tržištu poput hrvatskog, ipak ma koliko se činilo nebitnim - ima svoje posljedice.

I koliko god nam se činilo da posljedice vlastitog nepoštenog poslovanja nećemo osjetiti - jedno je sigurno - varate se!

Poslovni ugled kojeg ima vaša tvrtka ogleda se u nekoliko segmenata i percepciji javnosti:

  • ostavljate povjerenje tvrtke koja njeguje etičke kriterije u poslovanju, vrijedni ste poštovanja i ulijevate povjerenje
  • vi kao vlasnik i poduzetnik, ali i vaši zaposlenici smatraju se osobama koje kvalitetno i s poštovanjem tretiraju klijente te poštuju iskazano povjerenje
  • na temelju ugleda kojega uživate ostvarujete i financijski benefit, rast profitabilnosti i referenci među sadašnjim i budućim klijentima
  • spadate među poslovne lidere jer njegujete najviše osobine koje u poslovnom svijetu poduzetnik treba imati
  • pazeći na sve kriterije očuvanja ugleda u poslovnom svijetu, pazite na moralne, kvalitetne i poštene načine poslovanja u svojoj sredini
  • istinski ste usmjereni na svoje kupce ili klijente - čija vam je dobrobit također u fokusu, a ne samo zarada
  • svojim poslovnim ugledom jamčite da ne "prodajete mačka u vreći" - nego proizvode i usluge iza kojih stoji kvaliteta i poslovni odnos na čijem vrhu je zadovoljan klijent 
  • predstavljate poduzetnički poduhvat s kojim je ugodno, ali i poželjno surađivati

Ma koliko se sve to činilo nepotrebno - neokaljan poslovni ugled je jedini ispravan način do profitabilnost i prepoznatljivosti na tržištu. Sitne prevare, krupne laži, zakonske malverzacije, repovi su koji se uvijek za vama vuku, ma koliko vam se činilo da ih ne vidite u svom poslovanju. 

Ne zaboravite - istina je kao voda - uvijek probije negdje na površinu!

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin