Free Water priča osim što nosi obilježja ustrajnog, marljivog i neumornog rada, hrvatski je projekt za cijeli svijet

Podržite dostupnost pitke vode u cijelom svijetu i kroz crowdfunding kampanju

Jeste li čuli već za Free Water Project?

I ako niste, sigurni smo da je pred ovim humanim i poduzetničkim projektom kojega su pokrenuli su Mihaela Ivanec, Vedrana Vrabec, Marko Rašić i Goran Ladišić iz Zagreba, velika i svijetla budućnost.

Free Water priča osim što nosi obilježja ustrajnog, marljivog i neumornog rada, nastala je kada je četvero mladih entuzijasta s glavnom misijom promicanja korištenja i zaštite dostupnosti pitke vode kroz eko proizvode i usluge, odlučila nešto napraviti u ovom važnom, za sve ljude na svijetu, segmentu života. U segmentu dostupnosti i uporabi pitke vode. 

Prije nekoliko godina putujući po Hrvatskoj, Goran je uvidio jedan apsurd. Turisti, kao i lokalno stanovništvo, uživaju u pronalaženju i konzumaciji pitke vode na prirodnim izvorima i javnim česmama, ali je toče u plastičnu PET ambalažu. Razgovarajući s njima, uvidio je veliko neznanje o zdravom i odgovornom načinu života. Štetnost PET plastike za okoliš i konzumaciju je velika. Goran je o tome razgovarao s Mihaelom, a ona je u uvidjela mogućnost pokretanja vlastitog društveno odgovornog businessa. Javili su se dizajnerima Vedrani i Marku koji su potom Freewi dali njeno ime i oblik. Nakon istraživanja tržišta osmislili su jedinstvenu staklenu eko bocu i došli na ideju za mobilnu aplikaciju koja će korisniku pokazivati najbliži izvor pitke vode. Time su krenuli s jedinstvenim start up-om koji lagano, ali sigurno osvaja svijet.

U timu gdje nije lagano uskladiti afinitete, želje, poglede na realizaciju projekta, te ono što partnerstva ove vrste najviše traži - karakter i odnos prema poduzetništvu, Free water četvorka odlično funkcionira. 

- Mihaela, koja je okupila tim i danas radi na promociji projekta, po struci je pravnica s iskustvom u graditeljskom sektoru i turizmu. Marko i Vedrana su dizajneri sa više od deset godina iskustva u radu s interdisciplinarnim timovima. Radili su značajne kulturne izložbene projekte za što su primili i međunarodna priznanja. Zaslužni su za osmišljavanje i dizajn boce i aplikacije, branding, vođenje i koordinaciju s proizvođačima i programerima. Goran je menadžer s velikim iskustvom u prodaji i distribuciji, koje je stekao na pozicijama u više većih domaćih tvrtki. Zadužen je za kontakte s proizvodnjom te distribuciju i prodaju proizvoda - pojašnjava nam ova četvorka pred kojom je doista ambiciozna, ali i sigurno uspješna poslovna budućnost. 

I jasno poručuju da svojom idejom koju pretaču u učinkovit projekt žele jedno - inspirirati ljude na zdrav život i kretanje.

- Naš cilj je besplatna pitka voda dostupna svima. Osnova projekta su staklena boca s pripadajućom torbicom od eko filca, zatim web i mobilna aplikacija koja pomaže korisnicima u označavanju/mapiranju prirodnih izvora i javnih česmi s pitkom vodom. Također pomaže korisnicima da prate eventualna onečišćenja tih besplatnih izvora vode te da sudjeluju u različitim inicijativama vezanim uz zaštitu voda, kako onim lokalnim tako i globalnim. Naša staklena ekološka boca FREEWA, koja će se proizvesti lokalno, uklanja potrebu za kupnjom i konzumacijom vode iz plastičnih boca. Njena prateća torbica načinjena je od 100 % recikliranog materijala PET ambalaže, a može se brandirati logotipom firme te je odličan poslovni poklon za društveno odgovorne tvrtke koje kupnjom boce pomažu razvoju našeg projekta - opisuje Mihaela Ivanec, zadužena u timu za promociju projekta.

Ova učinkovita četvrorka do imena projekta Freewa i aplikacije koja pokazuje najbliži izvor besplatne pitke vode (free water locator), došla je slaganjem engleske složenice riječi: Free (besplatno) + water (voda) = Freewa, čime su dobili zvučno, lako zapamtljivo i upečatljivo ime projekta. Iza sebe imaju akumulirani niz dugih godina rada u privatnom i društvenom sektoru, svih znanja koja se steknu radeći na taj način, stoga izazovi koji ih čekaju na realnom tržištu sada kada su poduzetnici, Freewa tim ne vidi kao prepreku nego poticaj prema uspjehu.

- Ideja projekta je pokazati da je moguće profitabilno poslovati i u isto vrijeme biti društveno odgovoran, a cilj nam je napraviti 100 % hrvatski proizvod koji će biti prepoznatljiv u svijetu. Pobjede na natječajima Startup Factory Zagreb u rujnu 2016. i Pokreni nešto svoje u ožujku ove godine, bile su nam znak da smo prepoznati kao dobar projekt i potvrda da smo na pravom putu. Osim što smo dobili „krila“ i neophodne financije, stekli smo i široki spektar znanja i iskustva koja su nam nesebično podijelili ljudi u sklopu edukacije, a koji su prošli kroz sve što nas tek čeka u poduzetničkom svijetu. Početna ideja o boci postoji već par godina, a što se tiče aplikacije, intenzivno smo krenuli u razvoj nakon pobjede na natječajima. Firmu Freewa project d.o.o. smo otvorili u prosincu 2016. godine i hrabro krenuli u poduzetničku priču - pojašnjavaju Freewa članovi tima.

Cilj Freewa projekta je pokretanje društvene mreže za očuvanje pitke vode uz nekoliko alata - besplatnu aplikaciju koja omogućuje brz i jednostavan pronalazak najbliže lokacije s pitkom vodom te staklenu bocu kojom se smanjuje korištenje plastike. Projekt planiraju proširiti po cijelom svijetu jer je zagađenje plastikom danas prilično alarmantno. Da budemo konkretni, prema podacima WWF-a, svake minute 15.000 plastičnih se boca odlaže u okoliš diljem Zemlje.

- Onečišćenje plastičnim bocama ima snažan negativan utjecaj na ljude, životinje i prirodu. Naše rješenje je tzv. 3 R - Reduce, Reuse, Recycle (smanji, koristi ponovo, recikliraj). FREEWA kao analogna i digitalna platforma implementira 3 R pristup na jedan inovativan način. Naša staklena boca uklanja potrebu za kupnjom i konzumacijom vode iz plastičnih boca, a prateća torbica se radi od recikliranog materijala. Freewa je prepoznata kao projekt koji doprinosi razvoju Smart city turizma na području grada Zagreba, a daljnje aktivnosti planiramo usmjeriti na način da u mobilnu aplikaciju uključimo i ostale hrvatske gradove, turističke lokacije, a zatim i čitavu Hrvatsku. Potencijalno možemo skalirati globalno što nam je i cilj, šireći korisnički mrežu na cijeli svijet. Isto tako boca, osim što može biti suvenir grada Zagreba, može postati i Hrvatski suvenir, a logotip HTZ-a ili koji drugi motiv Hrvatske može se aplicirati na torbicu u kojoj se nosi boca - ističe Mihaela Ivanec.

Trenutačno ovaj tim ima napravljen prototip boce i praktične torbice, te je sve spremno  spremamo za proizvodnju. Torbica je napravljena od reciklirane pet ambalaže kako bi sedodatno smanjila njenu količinu u okolišu. Torbica se ujedno može i brandirati logotipom u svrhu suvenira ili kao korporativni poklon.

- Također planiramo dio sredstava od svake prodane boce donirati WWF-u za financiranje projekata zaštite vode u Hrvatskoj. Cilj nam je svaki detalj proizvoda napraviti lokalno u Hrvatskoj, kako bismo potaknuli lokalno gospodarstvo i održivu ekološku proizvodnju. Zato su naši predviđeni partneri za proizvodnju renomirane hrvatski proizvođači : Vetropack (Hum na Sutli), Termist (Samobor), Lloyds (Labin), Roosvai (Duga Resa) i Prolix (Zagreb). Plan je da pokrenemo proizvodnju i da do kraja listopada imamo gotov proizvod te da krenemo u distribuciju - najavljuje Freewa tim.

Kako bi namaknuli potrebna sredstva za opremanje proizvodnog pogodna, pokrenuli su i crowdfounding kampanju na Indiegogou, svjesni da bez pomoći savjesnih građana koji ih podržavaju, put do početnog kapitala, neće biti lagan. 

- Putem Indiegogo kampanje lansirali smo "Pokret za mapiranje i očuvanje svjetskih izvora pitke vode" te time ujedno prikupljamo i sredstva za razvoj i održavanje aplikacije, a i pokretanje lokalne proizvodnje Freewa eko boce i torbice. U prvom tjednu smo ostvarili preko 30% cilja. Kampanja traje do 30. lipnja 2017. i ukupno trebamo prikupiti 35 000 američkih dolara kako bismo pokrenuli proizvodnju - ističu Mihaela, Vedrana, Marko i Goran pozivajući i sve članice i članove Virtualnog ženskog poduzetničkog centra da ih s novčanim crowfounding prilozima podrže u pretakanju ove iznimne ideje u konkretan poslovni projekt od kojega će svi imati koristi. Svaka i najmanja donacija dobiti će zahvalu u smislu priznanja o smanjenju količine plastičnih boca i zagađenja okoliša te točan izračun s obzirom na svotu donacije.

Važan dio kampanje svakako je i Freewa mobilna aplikacija koja je lansirana je na iOSu, Androidu i webu. Ona pokazuje najbliži izvor pitke vode i omogućava korisnicima da sami mapiraju izvore: gradske česme i prirodne. Trenutno aplikacija ima mapirano više od 150 izvora po Hrvatskoj, Austriji i još nekim državama. Aplikacija je besplatna i dostupna svima, a financira se upavo prodajom boce.

- Cilj kampanje je skupiti dovoljno sredstava za početak proizvodnje Freewa boce i testirati tržište, čuti što ljudi žele i usmjeravati se prema njihovim očekivanjima poboljšavajući naše proizvode i usluge. Kupnjom Freewa staklene boce i torbice od reciklirane pet ambalaže, automatski pomažete u mapiranju svjetskih izvora pitke vode te lokalnu proizvodnju. To se može učiniti upravo sada preko Indiegogo kampanje gdje se mogu odabrati različiti proizvodi zauzvrat ili jednostavno donirati bilo koji iznos i na taj način podržati projekat - podsjećaju iz Freewa tima. Dodaju da je za poslovne subjekte u ponudi je veća količina boca i torbica na koje se može aplicirati logotip firme, a koje se mogu poklanjati kao poslovni poklon jer će isporuka biti taman do prosinca. 

Freewa tim iznimno je društveno angažirana ekipa, koja u svom projektu ne vidi profit na prvom mjestu, koliko poticaj na pozitivno razmišljanje, djelovanje, doživljaj sebe kao humanijeg i angažiranijeg dijela globalne zajednice. Vođeni vjerom da su sva ljudska bića rođena slobodna - slobodna da hodaju zemljom, udišu čisti zrak i piju besplatnu, čistu vodu, što također spada u osnovna prava. Isto tako vjeruju da je na nama i odgovornost očuvati ta ista prava za generacije koje tek dolaze. 

- Okuplja nas strast spram vode i zajednički san da se bavimo poslom koji volimo i koji čini dobro prirodi, okolišu i generacijama koje tek dolaze. Stručnjaci smo u dizajnu, marketingu i prodaji te oko sebe okupljamo ljude koji dijele jednako oduševljenje svojim poslom, prirodom i ekologijom. Živimo u Hrvatskoj, prekrasnoj zemlji koja je jedna od najbogatijih pitkom vodom u svijetu i strastveno radimo na eko proizvodima i uslugama koje se temelje na očuvanju okoliša i razvoju lokalne zajednice i gospodarstva. Hrvatska je peta u Europi, prema izvješću UNESCO-a, po dostupnosti i bogatstvu pitkom vodom. U tome leži i turistički potencijal kojeg mnogi nisu ni svjesni. U Zagrebu postoji osamdesetak javnih lokacija s kojih se može popiti besplatna čista voda, ispričati priča o kulturi i povijesti, a tu je još i mnoštvo prirodnih izvora na Medvednici. U Dubrovniku je Onofrijeva česma nezaobilazna za turiste, ali i za domaće. Uz besplatnu aplikaciju, nudimo ljudima mogućnost da sami dodaju i ocjenjuju izvore besplatne čiste vode. Na taj način svi doprinose očuvanju okoliša, svom zdravlju i osjećaju se super! Dostupnost i mogućnost razmjene informacija o pitkoj vodi i njenoj čistoći može imati ključnu ulogu u mjestima gdje vode nedostaje ili je zagađena. A poticanjem na smanjenje količine plastičnog otpada i ponovno korištenje eko staklene ambalaže direktno se utječe na čistoću vode. FREEWA svojim projektom kružne ekonomije razvija vrijednosti zdravog i odgovornog života u zajednici ljudi i prirode - jasni su članovi Freewa tima.

Projekt Freewa od samoga je početka zamišljen globalno, jer je problem plastike nazočan na cijelom planetu i mora se rješavati globalno na svim razinama. U Hrvatskoj planiraju suradnju sa svim nacionalnim i parkovima prirode, ali i resornim ministarstvima, koji ih kao i veliki broj institucija, privatnog i javnog sektora podržavaju. 

- Kada završimo s aktivnostima u Hrvatskoj, krećemo po istom modelu u svijet. Do tada će naša aplikacija za korisnike biti besplatna, a boce HVALA će se moći kupiti na web shopovima, a kupnjom jedne naše boce smanjili smo broj plastičnih boca koje završe u okolišu za 60 komada godišnje - poručuju Mihaela, Vedrana, Marko i Goran nezaustavljivi u svojoj ekološkoj, humanoj i poslovnoj misiji koja će "pokoriti" svijet i učiniti ga boljim mjestom za život svih. 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin