Koliko teksta trebam imati na web stranici?

PISANJE TEKSTA ZA WEB STRANICU ZAHTJEVA PUNO TRUDA.

Ako čitate ovaj post onda vjerojatno shvaćate važnost količine sadržaja na web stranici vaše tvrtke kako bi je pretraživači poput Google-a rangirali prema ključnim riječima i frazama koje vaši korisnici najčešće koriste. Ipak, mnogima nije sasvim jasno zašto je količina sadržaja toliko važna i ponekad to čak nije lako objasniti.

Pisanje teksta za web stranicu doista zahtjeva mnogo truda i kada razmišljate o tome vjerojatno se pitate: Zašto da to sad pišem, ionako to nitko neće čitati....

To je jednim dijelom točno. Mnogi ne će pročitati sve što ste napisali na jednoj stranici, a pogotovo ne će pročitati sve što piše na cijelom website-u.

SADRŽAJ NE ČITAJU SAMO LJUDI. ČITA GA I GOOGLEBOT!

googlebotZa samu web stranicu nije bitno hoće li sadržaj biti pročitan do kraja od strane korisnika, ali je izuzetno važno da sadržaj pročita Googlebot! On treba sadržaj kako bi ga "pročitao" i indeksirao, a zatim ga uvrstio u rezultate pretraživanja prema ključnim riječima ili frazama kojima korisnici pokušavaju naći proizvod ili uslugu koju nudite.

Pitanje ostaje, koliko sadržaja trebamo? Pokušajmo prvo shvatiti koliko sadržaja vaši klijenti trebaju pročitati, a onda ćemo shvatiti koliko sadržaja treba tražilicama.

TKO JE VAŠA CILJANA PUBLIKA?

Da bismo znali što je malo, a što puno sadržaja trebamo znati koja je naša ciljana publika. Prema portalu Copy Hackers postoje dvije grupe korisnika:

  1. Oni koji čitaju sve i svašta dok ne odluče koja opcija je za njih najprihvatljivija
  2. I oni koji su prelijeni da bi čitali sve već svoju odluku donose po intuiciji.

Ako mislite da većina vaših klijenata spada u drugu skupinu ljudi, možete se izvući sa manje teksta. Međutim, oni iz prve skupine traže dovoljno sadržaja kako bi bili sigurni da je vaša usluga ili proizvod upravo ono što traže.

 

Kongres poduzetnica jugoistočne europe

 

U jednom postu "The Great Ben Landers" opisuju napredak Google-ove tehnologije, ali napominju da ne će u skoroj budućnosti početi koristiti "Optical Character Recognition" (OCR - Optičko prepoznavanje znakova) koji bi mogao prepoznati tekst na slikama. Drugim riječima, ako želite dobru poziciju na Google-u jednostavno trebate dobro napisan sadržaj na svakoj stranici vašeg site-a.

Na temelju svega što je poznato o tome kako tražilice organski rangiraju web stranice, Blue Corona je izradila software još 2012. godine koji čita, analizira i pozicionira različite web stranice na temelju mjerljivih SEO (search engine optimization) faktora.

Sve u svemu, web stranice koje se nalaze pri samom vrhu imaju puno tekstualnog sadržaja na svakoj stranici. U prosjeku od 900 do 1600 riječi po stranici.

Idealno bi bilo kad biste imali posebnu stranicu za svaki od svojih proizvoda koje nudite kao i objave vezane za proizvod gdje kupci mogu pronaći odgovore na eventualna pitanja.

Code Lab

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin