Poslovna partnerstva – iskustvo iz pakla ili dobro došla kombinacija za poslovni uspjeh

U Hrvatskoj većina voli poslovati prema principu “vuk samotnjak”

Poslovna partnerstva stara su koliko i samo poslovanje - ona su odličan način da se timski dođe do željenih rezultata, za koje bi kao poduzetnički "vukovi samotnjaci" trošili više energije, angažmana, vremena i novaca. Ili možda i ne? 

Kad pomislimo na Hewlett & Packard, kao i kombinaciju Jobs i Wozniak - pred očima nam je uspješno partnerstvo, ali partnerstvoako se sjetimo i poslovnih kombinacija poput Jobs i Sculley, Zuckerberg i Saverin - vidimo samo partnerstvo iz pakla.

Prema proučavanju afiniteta članica i članova Virtualnog ženskog poduzetničkog centra - većina ih se izjašnjava protiv partnerstva u poduzetništvu, te su skloniji vlastitom razvijanju poduzetničke ideje, kao i borbi na realnom tržištu za opstanak iste isključivo vlastitim snagama.

Suprotno iskustvima, primjerice s američkog tržišta, gdje se partnerstvo smatra odličnim načinom unaprjeđivanja poslovnih odnosa, među hrvatskim poduzetnicima ova kategorija odnosa više je nepoželjan nego rado prihvaćeni čimbenik biznisa.

- Teorija poduzetništva je vrlo jasna - s kvalitetnim partnerom vrlo se lagano mogu nadopuniti one vještine i znanja koje sami ne poznajemo, dijeli se odgovornost kao i obujam radnih obaveza.  Jedan partner se primjerice može usmjeriti na operativni dio poslova, dok se drugi posvećuje razvoju tržišnih komunikacija te plasmanu proizvoda i uredusluge, pronalasku kupaca i slično. Kvalitetno dogovorenim poslovnim obavezana, zadacima i očekivanjima, dobijaju se i kvalitetna partnerstva, no upravo taj infrastrukturni dio najčešće nije do kraja definiran (u pravilu jer nisu niti same poduzetničke aktivnosti u cijelosti), pa ono što bi trebao biti izvor lakšeg partnerskog odnosa - u pravilu postaje izvor frustracije bez win win ishoda - ocijenila je Sanela Dropulić, voditeljica Virtualnog ženskog poduzetničkog centra koja, uz ostalo, često drži i edukacije na temu poslovnih konflikata i partnerstva u poduzetništvu. 

Partnerstvo pomaže  i da se podijele brige, problemi i poteškoće u poslovanju, ali i kvalitetno dođe do uspjeha upravo zahvaljujući timskom radu. No, kao i u svakoj drugoj zajednici, tako i kod poslovne, dovoljna je jedna iskra, pa da se napravi pravi požar koji će razoriti zajednički rad i napore. 

A loš poslovni partner je najgore iskustvo koje se može doživjeti u poduzetništvu. Na žalost, većina partnerstva zasnovana je na lošim partnerima, koji su to bili od samog početka ili su to tijekom suradnje - postali. 

- Loše poslovno partnerstvo uništava volju za poslovanjem, izaziva depresiju, kronično nezadovoljstvo i frustraciju, dovodi do destabilizacije poslovnih aktivnosti, a može dovesti i do propasti cijelog projekta posebice ukoliko se na gsk_catez-164-2240_resize_textvrijeme, baš kao i kod gangrene u medicinskom smislu, ne napravi drastičan rez i okonča partnerstvo - upozorava predavačica Virtualnog ženskog poduzetničkog centra. 

Upravo iz takvih razloga naučenih iz edukacija, vlastitim iskustvom ili usmenom predajom, hrvatski poduzetnici i poduzetnice rijetko posežu za partnerstvom te radije kormilare sami nemirnim morem realnog tržišta. Za one hrabre, koji su timski igrači, pa i kad je poduzetništvo u pitanju, pri odabiru poslovnih partnera savjetujemo:

1. Razmislite jako jako dobro prije no što uopće pomislite da vam treba poslovno partnerstvo 
2. Svog budućeg poslovnog partnera uključite u poslovne aktivnosti na probni rok (dulji ili kraći) kako biste koliko toliko upoznali njegove mane i nedostatke koji poslije mogu postati veliki kamen spoticanja
3. Jasna, precizna i stalna komunikacija su imperativ kvalitetnog partnerstva
4. O poslovnom partnerstvu provjerite mišljenje svojih partnera u privatnom životu (ako ste u braku ili vezi) 
5. obavezno provjerite tko je osoba za koju smatrate da vam treba biti partner (privatni život, navike, poslovna (ne)kultura i (ne)disciplina...)conflict
6. Ne potpisujte ništa i ne pristajte na ništa dok ne istekne probni period partnerstva
7. Nikad ne uzimajte za partnera osobu koja vas intelektualno nadmašuje jer vas može i poslovno prevariti
8. izbjegavajte višestruka partnerstva (s više osoba na jednom projektu)
9. ugovor je temelj svega - bez jasno definiranih obaveza dobit ćete odnos gdje jedan radi, a drugi samo priča
10. redovito radite analizu učinka partnerstva - nema li kvalitetnih rezultata, partnerstvo ne opravdava svoje postojanje

- Najčešće prepreke učinkovitom partnerstvu su karakter partnera, različitost u očekivanjima poslovnih rezultata, ali i pristup radu da bi do njih došlo, različitost i neusklađenost interesa, pomanjkanje volje za nastavkom partnerstva i želja za odustajanjem od timskog rada, naivnost da partnerstvo mora donijeti i uspjeh u poslovanju, nedorečenosti i skrivanje pravih namjera udruživanja. Ako i samo jedan od ovih navedenih parametara poduzetnik otkrije u svom partnerstvu, timski rad prije ili kasnije postat će nemoguć i nekonstruktivan. U krajnjem slučaju može dovesti i do propasti cijelog poslovnog projekta -
upozorava Sanela Dropulić. 

naslovna fotografija preuzeta s www.sodomalaw.com

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin