Osobine ličnosti i komunikacija – DISC metoda

discprof-1

Svi znamo da su međuljudski odnosi jedna od najvažnijih komponenti u suradnji bilo u privatnom bilo u poslovnom životu. No,isto tako se događa da u komunikaciji s klijentima  barem jednom ili više puta moramo komunicirati s nekim tko nam jednostavno „ne sjeda“ ili on nama ili mi njemu.  Ponekad se situacija izgladi tako da su obje osobe svjesne da si ne odgovaraju, ali su preveliki profesionalci da bi radna okolina i uspješnost ovisile o međusobnoj netrpeljivosti. S druge strane takve osobe ili prekinu suradnju ili odmah u startu odluče da to nije za njih čime se u startu  izbjegne nezadovoljstvo.

Metoda utvrđivanja i prepoznavanja osobina ličnosti (DISC) pokazala se kao dobar alat za razumijevanje svojeg, ali i ponašanja drugih osoba te oblikovanje i razumijevanje načina komunikacije. DISC metoda pomaže kod razumijevanja ponašanja i u privatnom i u poslovnom životu, kod odabira djelatnika, slaganja timova ljudi, razgovora s podređenima i nadređenima odnosno u svim interakcijama s ljudima.

Prema DISC metodi postoje  4 tipa ljudi prema bojama: crvena, žuta, plava i zelena.

Crveni ljudi su usmjereni prema cilju, dobri su organizatori, traže praktična rješenja, brzo se upuštaju u akciju, raspoređuju posao, potiču na aktivnost i uživaju kad im se netko suprotstavlja; Žuti su usmjereni na odnose, odlučuju na temelju osjećaja, naglo sve započinju, nadahnjuju ostale kako bi ih naveli na posao, usmjereni su na odnose;  Plavi na perfekcionisti, obraćaju pažnju na detalje, uporniji su i temeljiti, skloni redu i organizirani, vole istraživanja, uočavaju problem i pronalaze stvaralačka rješenja, vole karte, grafikone i crteže; Zeleni su sposobni i pouzdani, spokojni i ugodni, posreduju u problemima, izbjegavaju sukobe, dobro se drže pod pritiskom I pronalaze lakši put. Nije ih teško prepoznati, tako crvene uvijek prepoznajte po tome što su vođe, što su otvoreni, radoholičari, žuti su usmjereni na dobre odnose s okolinom i ljudima, plavi vole egzaktne brojke, Excel tabele, a zeleni su ti da nam pokažu da je npr. jako važno  brinuti o općem dobru.

Sama podjela možda ne zvuči revolucionarno, ali poanta je slijedeća. Kada upoznate boju svoje poslovne osobnosti, moći ćete efikasnije obrađivati informacije, mnogo ćete bolje razumjeti kolege i šefove te ćete izgraditi kvalitetnije komunikacijske mostove koji su temelj uspješne suradnje. Ključ harmonije je da sve boje vole kad znaju što se točno od njih traži. Odnosno kada svaka od ovih boja dobije ono što želi „lakša“ je za komunikaciju.

Moram napomenuti da je srećom puno više ljudi s kojima možete imati dobru ili uspješnu komunikaciju od onih s kojima ju je teško ostvariti, ali ona jedna ili dvije osobe sasvim su dovoljne da vam pokvare dane, tjedne i mjesece. „Prebacivanjem“ na novu strategiju problem nerazumijevanja je moguće kontrolirati.

Sve ovdje opisano nije jednostavan proces, ali može pomoći.  Važno je za početak  upoznati sebe, a zatim i „način razmišljanja“ druge osobe jer je to važan dio strategije  koja pomaže da se lakše prilagodimo drugima, a ipak ostanemo svoji. Pri tome ne mislim da u tom procesu trebate izgubiti svoju osobnost ili misliti da ste izgubili ako ste se prilagodili. Upravo suprotno,time rješavamo mnogo nerazumijevanja i potencijalnih konflikata i  potičemo bolju radnu atmosferu. Ne kaže se uzalud da pametniji popušta, a najvažnija pobjeda je ipak ona nad vlastitom taštinom.

Za više informacija o DISC metodi i testiranjima javite se na: ivana.radic@poduzetnica.hr

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin